خاموشی امنیت در تاریکی شهر

خاموشی امنیت در تاریکی شهر

جنایتکاران در همه جای دنیا تاریکی را دوست دارند. پرده‌های سیاه شب‌ها نیز فعالیت‌های آن‌ها از جمله پاتوق‌های وحشتناک معتادان را پوشش می‌دهد، بنابراین کوچک‌ترین اتفاقی که در آنجا می‌افتد کشیدن انواع مواد مخدر است.

به گزارش روزنامه مجله خانواده مربای مربا او می نویسد: وی ادامه داد: وجود شب‌ها در برخی از محله‌ها، خیابان‌ها و کوچه‌های تهران غم‌انگیز است، تاریکی و روشنایی این مکان‌ها به‌قدری تاریک است که رهگذران روز به روز بیشتر مضطرب می‌شوند، در برخی بزرگراه‌ها و بلوارها تاریکی ممکن است باعث تصادف شود. در بسیاری از پارک ها حتی احساس خطر در پشت پرده های کم نور لامپ های کم نور زنده شده است.به طور غیر معمول شهر تهران از نور است.این اتفاق برای اهالی شهر به جز معدود شهرها و جنایتکارانی که تجارت خود را به هم وصل می کنند، اتفاق جالبی نیست. به تاریکی

تحقیقات زیادی در سراسر جهان در مورد تأثیرات نور که باعث ایجاد حس امنیت برای افراد می شود، انجام شده است. از جمله دانشگاه شفیلد در انگلستان. در آنجا، محققان ثابت کرده اند که چراغ های خیابان با ایجاد حس امنیت به بهبود کیفیت زندگی کمک می کند. با این حال، آنها معتقدند که این کار بسیار پرهزینه خواهد بود.

البته در مورد روشنایی شهری اتفاق نظر وجود ندارد و برخی از تاثیرات منفی نور مصنوعی بر حیات وحش و طبیعت صحبت می کنند، اما امنیت و حال و هوای شبانه شهری در این زمینه منطقی تر است و ضروری به نظر می رسد. عملکرد.

تاریکی و پاتوق موزاییک

جنایتکاران در همه جای دنیا تاریکی را دوست دارند. پرده‌های سیاه شب‌ها نیز فعالیت‌های آن‌ها از جمله پاتوق‌های وحشتناک معتادان را پوشش می‌دهد، بنابراین کوچک‌ترین اتفاقی که در آنجا می‌افتد کشیدن انواع مواد مخدر است.

آریل زنده‌داری، سخنگوی شورای شهر تهران از این پاتوق‌ها ابراز نگرانی کرده و آن‌ها را با بحث تاریک در مناطق بکر پایتخت مرتبط کرده است. وی در گفت و گو با ییلانا تلاش برای ساماندهی معتادان خیابانی را ترجیح می دهد، اما اگر جمع آوری این افراد منجر به فروپاشی پاتوق های بزرگ و تشکیل پاتوق های موزاییکی پراکنده در سطح شهر شود، تاکید می کند که قطعا کار خوبی نیست، به ویژه در تهران که موقعیت های بی دفاع زیادی در آن وجود دارد.

این سخنان سخنران است: وجود موقعیت های بی دفاع فراوان در شهر می تواند زمینه ساز شکل گیری بیشتر پاتوق های موزاییک در تهران باشد. این متاسفانه در حالی است که تهران مکان های زیادی دارد که در شب کاملا تاریک و بی دفاع است و بستر مورد نیاز برای حضور معتادان را فراهم می کند.

جالب اینجاست که نداری این تاریکی و تهدید را تنها در جنوب شهر نمی داند، بلکه مناطق حفاظت نشده زیادی در شمال شهر وجود دارد که به دلیل کمبود روشنایی در شهر بستر مناسبی است. پاتوق های موزاییکی

چرا شهر تاریک است؟

البته بحث تاریکی شهر نباید فقط معتادان باشد. کمبود نور منجر به یک سری مشکلات می شود. طبق تحلیل و بررسی، حدود 44 درصد تصادفات فوتی تهران در فاصله تاریکی تا شب (کم دید) از جمله تصادفات اعلام شده توسط رئیس اداره تصادفات پلیس راه پایتخت به دلیل ظاهر مناسب نیست. ). این مقام مسئول همچنین در خصوص تبهکاران تاریک سطح شهر موضع گیری کرد و بیان داشت: در صورت بروز حادثه ناشی از کمبود نور سازمان های مربوطه باید پاسخگو باشند، قوه قضاییه پاسخگو باشد و خسارت پرداخت شود. .

اما چرا با عدم انجام صحیح کار حفظ روشنایی شهر که وزارت نیرو آن را بر عهده شهرداری می داند، به تدریج بر تعداد نقاط تاریک شهر افزوده می شود؟

از نگاه محمدعلی پورنیا، کارشناس امور شهری، اگر به دنبال پاسخ باشیم، این مشکل چند دلیل دارد و او آن را به جام جم توضیح می دهد. وی بیان می کند: در سال‌های اخیر و در گرم‌ترین ماه‌های سال، به دلیل کمبود برق، میزان روشنایی شهرها برای کمک به شبکه برق کشور عمداً کاهش یافته است. این روش قابل قبولی است. اما نکته اینجا فقط حمایت از نیروگاه نیست، بلکه پشت تاریکی شهر نیز هست. اکثر لامپ های شهر توسط دزدان، معتادان و این نوع افراد که از تاریکی سود می برند به سرقت رفته یا عمدا تخریب شده اند. البته تجهیزاتی که تعویض نشده یا دیر شده است.

البته پرونیا تاریکی برخی نقاط شهر و دلیل دیگر بلاتکلیفی اعتراضات مردمی را ذکر می کند، اما این موضوع ناامید کننده و قابل تامل است. در واقع، بسیاری از شهرداران محلی شب‌ها به منطقه نمی‌آیند تا بدانند چه خبر است، بلکه در روز حرکت می‌کنند و اگر در شب حرکت کنند، از وسایل نقلیه سازمان‌یافته از پشت شیشه‌ها استفاده می‌کنند. واقعیت خوب به نظر نمی رسد.

چه اتفاقی برای برنامه های شما برای بهبود ایمنی زنان افتاد؟

تقریبا دو سال پیش شورای شهر پنجم تهران از برنامه هایی برای ارتقای ایمنی زنان در مناطق 22 گانه پایتخت خبر داد. این طرح به زنان اجازه می دهد تا با تماس با سامانه 137، فضاهای شهری بدون حفاظت را گزارش دهند. معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران با بیان اینکه تامین امنیت پارک، فعالیت اتوبوس های شبانه و روشنایی بیشتر در برخی نقاط از اولویت های مطالبات بانوان است، گفت: 137 نفر بلافاصله پس از هر تماس اقدامات لازم را انجام می دهند. داشت می گرفت در آن زمان، زارا نژاد برهم، یکی از اعضای شورای پایتخت نیز معتقد بود که توسعه و اصلاح برخی از فضاهای شهری در ارتقای ایمنی زنان تاثیرگذار است. با این وجود زنان همچنان خواستار امنیت شبانه در شهر هستند که بیشتر آن به روشنایی معابر مربوط می شود و تجربه زندگی ما نشان می دهد که جدی گرفته نمی شود.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا