حکمرانی خوب، نمودار سینوسی مشارکت و نقش روابط‌عمومی‌ها

حکمرانی خوب

حکمرانی خوب، نمودار سینوسی مشارکت و نقش روابط‌عمومی‌ها

ده سال پیش در چنین روزی چند تن از فعالان این بخش تصمیم گرفتند ستاد هفتگی روابط عمومی راه اندازی کنند. هدف اصلی این اقدام تبیین اهمیت روابط عمومی، جلب توجه مقامات ارشد، وزارتخانه ها، دولت ها و سازمان های مردم نهاد به رسالت و عملکرد آن و افزایش فرصت ها برای رفع نقاط قوت و ضعف روابط عمومی بود. و توسعه تحقیقات در این زمینه و تحقیقات آتی. برای شما. خوشبختانه طی یک دهه اخیر این اقدام با استقبال بسیار خوب فعالان روابط عمومی مواجه شده است و مراسم و برنامه های مختلفی در سطح کشور توسط انجمن ها و سازمان های مردم نهاد به نام هفته روابط عمومی برگزار می شود که من شاهد آن بودم.

اما در اولین روز از هفته روابط عمومی 1401 در تعریف حکمرانی خوب از منابع و تدابیر موجود برای رفع نیازهای اجتماعی فعالیت های نهادها و سازمان های مختلف دستگاه حاکمیت به نحو مطلوب استفاده می کنیم.لازم به ذکر است که . توجه. از این نظر حکمرانی خوب زمینه ساز خودباوری در جامعه و ایجاد ارزش های مادی و معنوی است و بی شک افراد در چنین جوامعی نقش موثری دارند و توسط حاکمان برنامه ریزی می شوند و شما آمادگی حضور موثر در برنامه هایی را دارید که تکمیل شد.

به عبارت دیگر حکمرانی خوب سرمایه ای به نام «اعتماد» ایجاد می کند. به عنوان مثال در 40 سال گذشته و در نظام حاکمیتی کنونی که اعتماد بین دولت و مردم در سطح مطلوبی قرار دارد، میزان مشارکت در برنامه های مختلف سیاسی، دفاعی، اجتماعی و فرهنگی بسیار خوب بوده و در داخل کشور بسیار زیاد است. و مشکلات خارجی را حل کند. برعکس آن هم درست است. البته متأسفانه این را نیز باید بدانید که شیب نمودار مشارکت نوسان و به طور کلی رو به پایین است. دستیابی به مشارکت مؤثر زمانی حاصل می شود که «اعتماد» که محصول حکمرانی خوب است، حفظ شود. خیلی این دوره و زمان باید به اختصار نوشته شود. حکمرانی خوب کشور ما یک مشکل است. نمودار مشارکت کارآمد یک موج سینوسی است و در نتیجه ما فاقد اعتماد پایدار هستیم!

نقش روابط عمومی چیست؟ این مهم و بسیار تعیین کننده است. فعالیت‌های روابط عمومی حرفه‌ای در این دوران سخت نیاز به انتقال شفاف دیدگاه‌های مردم به مدیریت ارشد و انتظارات ذینفعان، صرف‌نظر از مزایا یا فداکاری‌ها دارند. البته منفعل نیست. ، روح امید. سپس تلاش خود را به جامعه منتقل کنید. نه تنها کودکان، نوجوانان و نوجوانان ما حق زندگی دارند و دمیدن ناامیدی در میان آنها قطعاً ارزشی ندارد، بلکه باعث شرمساری همه ما در آینده ایران عزیزمان می شوند.

به نظر من شعار این هفته روابط عمومی بسیار هوشمندانه از میان اشعار حافظ سیرین سوکان انتخاب شد.
جوانه زدن یک شغل جهانی است
مثل نسیم بهاری رها شده ای

* مدیر عامل مدیریت ارتباطات ماهانه

دکمه بازگشت به بالا