عمومی

جوابیه رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر به معاون استاندار – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین، پیرو مصاحبه امیررضا یوسفیان در ارتباط با پروژه تقاطع غیر همسطح مدرس، اکبر کاووسی‌امید رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر همدان جوابیه‌ای به خبرگزاری آنلاین ارسال کرد که به شرح زیر است:

بسمه تعالی

در ابتدا، آغاز سال ۱۴۰۳ هجری شمسی را خدمت مردم عزیز تبریک عرض نموده و ضمن تشکر از زحمات آقای یوسفیان نکاتی را خدمت ایشان عرض می‌کنم:

اولاً؛ بعید است ندانید که خود شهردار قرار نیست پل بسازد، بناست شهردار مدیریت کلان شهر را برعهده گرفته و با توجه به توان و تخصص معاونت عمرانی در شهرداری و مشاوران ذیصلاح مورد تأیید سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور و توان پیمانکاران بخش خصوصی پل بسازد

در ضمن شما مگر خودتان متخصص پل سازی هستید که در زمان شهرداری تان پل ساختید…!!!

ضمن احترام به کشاورزان عزیز و مهندسین کشاورزی، تخصص شما که ارتباطی به هماهنگی امور عمرانی ندارد، چطور امروز در مورد پل سازی ادعای تخصص دارید…!!!

ثانیاً؛ حتماً اطلاع دارید اکثر پروژه‌های تقاطع‌های غیر همسطح در همدان بیش از ۵ سال طول کشیده است که در این دوره شهرداری، شاهد تکمیل دو پل بزرگ نیمه تمام غدیر و شهید همدانی بودیم که در طول دو سال ابتدایی مدیریت شهری آقای حسینی تکمیل شد.

ثالثاً؛ موارد ذیل حول پروژه‌ی زیر گذر مدرس پیش رفته است:

الف- شورای ترافیک استان همدان به تاریخ ۱۴۰۱/۱۰/۱۸ اجرای پروژه تقاطع مدرس را به منظور رفع گره‌های ترافیکی سنگین این منطقه، تصویب می‌کند.

ب- در کمیته‌ی تصادفات، استاندار محترم بر اجرای این پروژه تاکید می‌کند.

ج- شهرداری و شورای شهر در بودجه ۱۴۰۲ پیش بینی می‌کند.

د- شهرداری اقدام به قرارداد با مشاور ذیصلاح جهت مطالعات مرحله‌ی اول و دوم کرده و با انعقاد قرارداد با آزمایشگاه مکانیک خاک جهت آزمایش ژئوتکنیک و انجام سونداژ عرضی جهت شناسایی تأسیسات زیر بنایی و مطالعات شناخت اقدام می‌نماید.

ک- با توجه به قرار گیری دو خط لوله آب (سایز ۶۰۰) و فاضلاب (۱۴۰۰) مکاتبات لازمه را با شرکت آب و فاضلاب انجام داده و فرایند اجرای آن مشخص می‌شود.

لازم به ذکر است شهرداری همدان براساس این توافق اقدام به برگزاری مناقصه جهت خرید لوله‌های مورد نیاز آب و فاضلاب نموده است.

ر- بر اساس تبصره ۲ بند”ب” (بهای خدمات) قانون درآمدهای پایدار، هزینه جابجایی تأسیسات به عهده‌ی دستگاه خدمات رسان (از منابع عمومی دولت) بوده ولی با این وجود شهرداری همدان تمام هزینه‌های مربوطه را پذیرفته است.

گ- نهایتاً، شورای هماهنگی ترافیک استان، در تاریخ ۱۴۰۲/۱۲/۱۷، بدون اینکه موضوع تقاطع مدرس جزو دستور کار جلسه باشد مصوبه قبلی (به تاریخ ۱۴۰۱/۱۰/۱۸) خود را لغو می‌نماید.

رابعاً؛ آیا تقاطع مدرس دارای بار ترافیکی سنگین هست یا خیر؟

آیا باید این مسأله شهری حل شود یا خیر؟

طبق مطالعات انجام شده توسط مشاور ذی صلاح و انجام پیوست‌های فنی، اجرایی، مالی و… اجرای این تقاطع لازم و ضروری است، آیا شما به عنوان معاون هماهنگی امور عمرانی چیزی فراتر از این پیشنهاد دارید؟

اگر دارید چرا در مصوبات جلسات حمل و نقل و ترافیک استان که بر اساس مطالعات مشاور اجرای این تقاطع را ضروری دانسته و به شهرداری ابلاغ شده، نظرتان را اعلام نکردید و اگر پیشنهادی ندارید چرا جلوی این پروژه که جزو حقوق عامه مردم است، بدون دلیل و مستندات جلوگیری می کنید…؟!

از مسئولینی که نسبت به حقوق عامه مردم مسئولیت دارند انتظار داریم اجازه ندهند بازی‌های سیاسی برخی از مسئولین، لطماتی به حقوق طبیعی مردم وارد کند.

دکمه بازگشت به بالا