توصیه‌ای که ۹ ماه پیش برای وزیر راه و شهرسازی نوشتم

این یادداشت را به عنوان مدرس حوزه راه، ساخت و ساز و مدیریت بحران در ۲۲ تیرماه امسال برای وزیر محترم راه و شهرسازی نوشتم.اصل: چند توصیه برای وزرای آینده شهرسازی راه

در این یادداشت با توجه به سابقه ناچیز توسعه ملی خود توصیه هایی را صمیمانه و ایثارگرانه به وزرای آینده این وزارتخانه ارائه کرده ام. من در مجموع 10 پاراگراف برای خدمت آنها ارائه کرده ام که 4 مورد از آنها در اینجا نشان داده شده است.
7 سال بعد توصیه می کنیم به برنامه 7 ساله حمل و نقل ریلی توجه کنید، مراقب باشید، 4 سال دیگر یک سری خطوط ریلی پایدار و ویرانگر به کشور تحویل می دهیم. همیشه همینطور است. در بدترین حالت، از راه آهن های موجود برای حمل و نقل و بار استفاده می شود و درآمد زیادی برای کشور به ارمغان می آورد و رفت و آمد مردم را تسهیل می کند.»

متأسفانه وزارتخانه های ذیربط باز هم بنا به دلایلی به سمت ساختمان متمایل شدند و علی رغم توصیه معلمان حرفه ای، قدردان مهم ترین اقدامات برای کشور نبودند!
دو بند از این بند:
الف) راه آهن و دروازه بهشت
ب) سیاست های منطقه ای همیشه یکسان نیست

الان جنگ روسیه بین اوکراین و گرجستان، درخواست سوئد و نروژ برای عضویت در ناتو، تحریم روسیه و موقعیت استراتژیک ایران در منطقه و اطمینان از باز بودن کریدور به روی آمریکا، آیا من حتی درخواست روسیه را توصیه می کنم؟ بهتر ؟ !! سه مقاله من در مورد جنگ روسیه و اوکراین و موقعیت ویژه ایران عبارتند از:
بازی های خطرناک ایران، گرجستان و ناتو
چه زمانی
تایید استراتژی اشغال چرنوبیل
وو
اشغال چرنوبیل و مدیریت صحیح بحران توسط روسیه!
در
البته خیلی دیر شده! اما در اسرع وقت آنچه را که گفتم، سیاست ملی برای ساخت کریدورهای راه آهن و جاده بین شمال به جنوب و شرق به غرب ارائه دهید. خوشبختانه کشور ایران با عرض / طول / عرض (نسبت ابعاد) حدود 1 متر مربع، 1648000 کیلومتر مربع یا 1350×1350 کیلومتر، نسبت حمل و نقل شمال به جنوب بسیار عالی و از سمت شرق است. به سمت غرب. برخی نقاط تا 1800 کیلومتر و برخی کمتر از 1350 کیلومتر هستند، آیا این نعمتی است که در بسیاری از کشورها یافت نمی شود؟ روسیه در طول و عرض خود تفاوت زیادی دارد و بین ایالات متحده و چین …

قبلا هم اشاره کردم که باید از این شرایط به نفع کشور استفاده کرد. اما در حال حاضر، راهی برای دیر شروع کردن وجود ندارد.

* استاد نمونه کشوری مهندسی سازه، زلزله و مدیریت بحران، بنیانگذار مقاومت و مدیریت بحران ایران و مؤسس انجمن ملی سالمندان شهر.

دکمه بازگشت به بالا