عمومی

تغذیه مواد مغذی در اپیدمی بیماری!



مطالعات مختلف نشان داده اند که پروبیوتیک ها و پربیوتیک ها برای سلامت روده ضروری هستند و یک روده سالم برای یک سیستم ایمنی قوی ضروری است.

به گزارش مجله خانواده ، دوران ایران گزینه های آسان سلامتی گفت: “ما اکنون در حال جنگ با دشمن نامرئی هستیم و برای محافظت از خود و دیگران از ما خواسته شده است که در زندگی روزمره خود تغییراتی ایجاد کند.” ما باید نحوه برقراری ارتباط با دیگران را تغییر دهیم. با توجه به قرنطینه شهرها ، دیگر نمی توانیم در رستوران های مورد علاقه خود غذا بخوریم یا وقت خود را با دوستان یا حتی خانواده سپری کنیم. کارهایی مانند خرید مواد غذایی و تهیه مواد غذایی که به آن توجه خاصی نشده است ، اکنون باید با برنامه های ویژه ای برای جلوگیری از ابتلا به بیماری قید -1 انجام شود.

بدون شک وضعیت فعلی تحت استرس است. همه ما توصیه های تخصصی ارائه شده توسط کارشناسان را خوانده ایم ، اما چه کار دیگری می توانیم انجام دهیم تا سلامت خود را جدا از شستن دست ها و فاصله اجتماعی حفظ کنیم؟ دریافت مواد مغذی مورد نیاز برای سالم ماندن در این مدت بیماری همه گیر بسیار مهم است

در اینجا برخی از بهترین گزینه ها آمده است.

پروبیوتیک و پروبیوتیک

مطالعات مختلف نشان داده است که پروبیوتیک ها و پربیوتیک ها برای سلامت روده ضروری هستند ، و یک روده سالم برای یک سیستم ایمنی قوی ضروری است. در حقیقت ، روده شما ارگانی است که با همه بیماری ها ، حتی سرطان مبارزه می کند. سیستم ایمنی بدن محور اصلی روده است و سلامت آن تأثیر چشمگیری بر سلامت کلی بدن ، حتی سلامت مغز انسان و حالات روانی دارد. بین روده و مغز ارتباط قوی وجود دارد. مطالعات مختلف با افراد حیوانی و انسانی نشان داده است که پروبیوتیک ها به کاهش اضطراب ، افسردگی و حتی اختلال دوقطبی کمک می کنند.

پروبیوتیک ها باکتری های مفیدی هستند که در غذاهای تخمیر شده ملی مانند ماست ، سوسیس و کفیر به وفور یافت می شوند.

پری بیوتیک ها فیبر رژیم غذایی به ویژه اینولین هستند که از طریق آن باکتری های روده تغذیه می شوند. منابع غذایی خوبی برای پربیوتیک ها شامل کاسنی و موز است.

آنتی اکسیدان ها و پلی فنول ها

پلی فنول ها به عنوان نوعی از پیش آگهی ها در نظر گرفته می شوند زیرا از بیفیدوباکتری ها در روده تغذیه می کنند ، بنابراین برای سلامتی روحی و جسمی انسان مفید هستند. همچنین ، آنها به دلیل فعالیت آنتی اکسیدانی خود که به محافظت در برابر استرس اکسیداتیو و التهاب کمک می کند ، شناخته شده اند.

وقتی مقاومت می شود ، التهاب یک شمشیر دو لبه است. هنگامی که سلولهای T به پاتوژنهای مهاجم حمله می کنند ، التهاب کمک می کند. با این حال ، التهاب بیش از حد می تواند برای سلامتی انسان مضر باشد.

به عنوان مثال ، وقتی بیماری زمینه ای مانند بیماری قلبی دارید و بدن شما با ویروس دست و پنجه نرم می کند ، یا بیماری های خود ایمنی ناشی از سیستم ایمنی بیش از حد مستعد التهاب هستند. حد ممکن است برای شما مضر باشد. التهاب مزمن و بیش از حد خطر حمله قلبی یا سکته مغزی را افزایش می دهد.

خوردن میوه و سبزیجات رنگارنگ یکی از بهترین راه ها برای بدست آوردن مواد مغذی مورد نیاز برای مبارزه با التهاب است. زغال اخته ، کشمش ، گیلاس ، گیلاس تاک ، آلو و حتی کاکائو و آجیل منابع خوبی برای این مواد مغذی هستند. منابع خوب دیگری که می توان به آنها اشاره کرد دانه های شار و ادویه جات مانند زردچوبه و زنجبیل است.

منیزیم

کمبود منیزیم نگرانی فزاینده ای در رژیم های غذایی بسیاری از افراد در سراسر جهان است و تنها به تأثیر این ماده معدنی بر سلامت قلب مربوط نمی شود. کمبود منیزیم یکی از دلایل نگرانی است. اکنون که نگرانی ها در مورد coronavirus جدید رو به افزایش است ، کمبود منیزیم ممکن است دلیلی برای افزایش اضطراب شما باشد. منیزیم برای آرام کردن مغز و کمک به ارگان برای افزایش فعالیت GABA (فرستنده عصبی درگیر در آرامش و کاهش استرس) ضروری است. منیزیم یک ماده مغذی مهم برای سلامت مغز ، قلب و استخوان ها است و به عنوان پیشرو در سروتونین و سایر انتقال دهنده های عصبی در مغز عمل می کند.

ویتامین D و ویتامین K2

هنگامی که پوست در معرض نور خورشید قرار می گیرد ، بدن انسان قادر به تولید ویتامین دی است. قرار گرفتن در معرض نور خورشید به بهبود روحیه فرد کمک می کند. بسیاری از مطالعات نشان داده اند که مقادیر کم ویتامین D با علائم افسردگی همراه بوده است. اگرچه همه با هم موافق نیستند ، یک نظرسنجی بزرگ از 31424 شرکت کننده نشان داد که سطح پایین ویتامین D با افسردگی همراه است.

فراتحلیل سال 2018 همچنین نشان داد افرادی که از مکمل های ویتامین D استفاده می کنند می توانند علائم کمبود ویتامین D را کاهش دهند

این درحالی است که ممکن است نتیجه بهتری از مصرف ویتامین K2 باشد زیرا این مواد مغذی از جمله ویتامین D نه تنها برای بیماری های قلبی مفید نیست بلکه به بهبود وضعیت مغز و سلامت روان نیز کمک می کند. برخی مطالعات نشان داده اند که مصرف مکمل های ویتامین K2 به جلوگیری از افسردگی و اضطراب کمک می کند.

منابع غذایی خوبی برای ویتامین D شامل ماهی قزل آلا ، ماهی تن و تخم مرغ است. منابع غذایی خوب ویتامین K2 شامل اسفناج ، کال و کلم بروکلی است

“فراموش نکنید که بسیاری از متخصصان معتقدند که ویتامین D ضد ویروسی قدرتمند است” “

انتهای پیام


این مقاله طبق استخراج اخبار روز، اقدام به انتشار مجدد محتوا می نماید، در نتیجه مسوولیت تمام مقالات سایت بر عهده منابع خبری بوده و پایگاه اینترنتی مجله خانواده هیچ مسوولیتی در قبال تمامی نوشته های سایت ندارد.

دکمه بازگشت به بالا