عمومی

تاکید مجالس ایران و عراق بر پیگیری پرونده ترور سردار شهید سلیمانی

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی مجله خانواده
به گزارش خانه ملت ، ذوالحيان ، رئيس كميسيون حقوق بشر پارلمان عراق شب گذشته (دوشنبه) با الشد الصالحي ، كميسيونر حقوق بشر پارلمان عراق ديدار كرد. وی با تمجید از اقدامات عراق برای اخراج تروریست های منافق گفت: “این گروه 17000 نفر را در كشور ما ترور كرده و جنایات و تراژدی های زیادی مرتكب شده است.”

او افزود: “جمهوری اسلامی ایران و عراق اشتراکات زیادی با یکدیگر دارند و ایران مانند عراق دارای آب و هوای متنوع و قومیت زیادی در پارلمان است. وی در مجامع بین المللی نقش فعالی دارد و کشور خودش است. از حقوق مردم

اعضای کمیته امنیت ملی و امور خارجه پارلمان از پیشنهاد عراق برای ایجاد کمیته پارلمانی برای پیگیری حقوق بشر استقبال کردند. “این کمیته می تواند در زمینه های مختلف به ویژه در مبارزه با تروریسم نقش داشته باشد. سردار سلیمانی میهمان عراق است و ترور وی برخلاف تمام قوانین بین المللی و قوانین دیپلماتیک است. انتظار داشته باشید که به طور جدی ترور سردار سلیمانی و ابوماهادیالمو را دنبال کنید هندز ، علاوه بر پارلمان عراق ، همانطور که در خاک اتفاق افتاد.

الشد الصالحی ، رئیس کمیسیون حقوق بشر پارلمان عراق نیز در این نشست گفت: “پارلمان عراق قانون مهمي را در زمينه مبارزه با تروريسم و خشونت تصويب كرده و اراده قوي در اين زمينه دارد.

“عراق از اقوام مختلف ، اعراب ، ترکها ، ترکمنها ، کردها و مذاهب مختلف تشکیل شده است ، از همه حقوق خود دفاع می کند و پایگاه قدرتهای جعلی عراق را می بندد. ، من سالها برای اخراج اعضا تلاش می کردم. این گروه از عراق ، “او گفت.

با تشکر از جمهوری اسلامی ایران برای حمایت از مسلمانان در هر کشور ، و پیشنهاد ایجاد کمیته ای در سطح هر دو پارلمان برای پیگیری مسائل حقوق بشر را ارائه می دهیم و پارلمان عراق آن را به طور جدی مورد بررسی قرار خواهد داد. ترور سردار شهید سلیمانی. پیگیری کنید تا به نتیجه برسید.

دکمه بازگشت به بالا