عمومی

تاکید بر ادامه مقاومت با دولت جدید رژیم صهیونیستی

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی newsnet
در واکنش به انتخاب نفتالی بنت ، سخنگوی حماس ، فورج بالهوم گفت: “در انتخابات جدید ، ماهیت و رفتار رژیم صهیونیستی بدون تغییر خواهد ماند و حماس به مقاومت در برابر آن ادامه خواهد داد.”

جنبش جهاد اسلامی در واکنش به افتتاح کابینه جدید صهیونیست ها اعلام کرد:

یوسف حسینیه ، عضو دفتر سیاسی جنبش ، گفت: “فلسطینیان امروز باید از فرصت های ایجاد شده پس از جنگ شمشیر کود استفاده کرده و مقامات ملی را برای حمایت از حقوق و اصول ملی تشکیل دهند.”

دولت جدید ائتلاف شکننده دولت صهیونیستی از هشت حزب تشکیل شده است و اولین کابینه ائتلاف از زمان تأسیس دولت صهیونیست تشکیل شده است.

بر این اساس ، نفتالی بنت ، رهبر حزب یمینا تا سال 2023 نخست وزیر می شود و پس از آن یائر لاپید ، رهبر حزب ، نخست وزیر می شود. پس از رای گیری کنست به کابینه جدید ، مخالفت با نتانیاهو در سرزمین های اشغالی برای جشن گرفتن عزیمت وی ​​آغاز شد. گروه های مخالف خواستار محاکمه و زندانی شدن نتانیاهو به جرم فساد مالی شدند.

رئیس جمهور ایالات متحده ابتدا با نخست وزیر جدید دولت صهیونیستی تلفنی صحبت کرد و تأکید کرد. واشنگتن در حمایت از اسرائیل دریغ نخواهد کرد. آقای بایدن همچنین گفت که دولت ایالات متحده سخت کار می کند تا با کابینه جدید کار کند.

نخست وزیر جدید اسرائیل همچنین از رئیس جمهور ایالات متحده به دلیل حمایت از عملیات نظامی اخیر در نوار غزه در جریان رای گیری در کابینه تشکر کرد. بنت همچنین در مورد تلاش برای عادی سازی روابط با کشورهای عربی گفت: احیای توافق های هسته ای با ایران کار اشتباهی است.

اما نخست وزیر ناموفق اسرائیل گفت که برای سرنگونی دولت جدید تلاش خواهد کرد. نتانیاهو همچنین گفت ایران از شکست خود و استقرار یک دولت ضعیف در اسرائیل خوشحال است.

کارشناسان امور اسرائیل در فلسطین اشغالی گفتند که کابینه جدید دچار بحران هایی شده است.

نخست توانایی کابینه در ایجاد ثبات سیاسی است. امروز مشخص شد که نتانیاهو و دستیارانش نمی توانند به کابینه جدید استراحت دهند ، اما ممکن است از طریق کنست با آن تداخل کنند. چالش بعدی این است که این کابینه یک اجماع سیاسی شکننده داشته باشد. آنها در مورد موضوعات مهمی مانند بیت المقدس و فلسطین توافق نکرده اند که این مسئله برای آنها مشکل ساز خواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا