بیدارباش بیست‌و هشتم؛ به «خواسته ها» رسیدن

لله

و برای شما تقریبا غیرممکن است که بین سؤالات مشاهده کنید و از تعصب متقاضی آن را ببینید.

اگر از ترک سیگار لذت می برید …

“جاده تاریک است ،

و پر از وسوسه های شیطانی ،

لیس … خورشید شما را هدایت می کند

برای رسیدن به خانه باید یک قدم “صادقانه” بردارید.

کوله پشتی حمل کنید ،

چمدان “صبر” و “مطمئنا”

زره “Paity”

مشعل “ایمان”

پاس … فقط “راه رفتن” غیر از راه رفتن است.[1]

* * *

“نوافیل” شکل جمع الی نفیره است.

Nafleh از ریشه واژگان “nafl” به معنی افزایش بسیاری است.

“آمفل” همچنین به معنای امت اسلامی و افزایش ثروت و نعمت های عمومی خداوند برای همه است.

“نوافیل” به معنای دعای مستحب ، اجباری و اجباری نیست.

عمل غیر اجباری ، غیرمجاز ، بالاتر و بالاتر از حد مجاز ، عملی مناسب و توصیه شده “نوافیل” است.

فایده ای که از طرف انسان در انجام فعالیتها و فعالیتهای خارج از برنامه حاصل می شود ، مسئولیت پذیری بیشتر است.

وقتی فرد بیشتر از یک وظیفه ای را انجام دهد که وظیفه نیست بلکه یک وظیفه خوب است ، علاقه و جذابیت را به اطاعت و نیکی نشان می دهد و حتی در خارج از وظیفه اجباری شرعی ، عشق صالح او را به کار می گیرد. .. نیک وام دارد

اگر یک کارمند در حال حرکت یا یک کارمند نیز به طور غیر طبیعی کار کند ، این نشانگر این است که وی به این کار علاقه مند است و حتی خود را در چارچوب مدیریت و توضیحات شغلی محدود می کند. این کاری نیست که انجام شود.

در اجرای نوافیل و مستحب هم همینطور است. این علاقه وی به جذابیت “عبد” به خدا و عبادت او را نشان می دهد و می گوید كه این پیروان برای شرع واجب در اطاعت كافی نیست.

به یک معنا مستحب و نوافیل نگهبان کار هستند. همچنین اگر به غیر از وظایف خود کارهای توصیه شده را انجام ندهید ، ممکن است وظایف خود را نقض کنید.

بی علاقه بودن ، بازی کردن مستحب چراغ خاصی را به وجود می آورد.

هنگام انجام نماز عصر ، یا یک روزه توصیه شده ، یا یک خیرخواهانه و آرام بخش توصیه شده ، پاکسازی توصیه شده را انجام داده و روزانه نافعا را تلاوت کنید ،

احساس می کنید که یک قلب پاک و فداکاری پیدا کرده اید.

این فایده مستحب و “دلخوشی فوق العاده ارگاتری” است که از خدا خواسته اند که در این ماه و امروز از “سوپر اروگاتری” سود بسیار خوبی به ما برساند.

رسیدن به “میل”

کرامت زمانی است که فرد به خواسته های خود برسد.

اگر “مشکل” شخص برآورده نشود ، و اگر اهداف انسانی فرد برآورده نشود ، نوعی سستی و ضعف به وجود می آید.

“آنچه شما می خواهید” شما باید برای دستیابی به کار کنید. ما از خدا خواسته ایم که با برانگیختن آن خواسته ها ، به ما احترام بگذارد ، به آنها احترام بگذارد و در رسیدن به نیازها و خواسته هایمان موفق باشد.

شما همچنین به “ابزار” در اینجا احتیاج دارید.

راه خدا مانند هر شخص دیگر است:

(الطرُ رُقُ ِلَى اللّهِ ِ بِعَدَدِ نُفُوسِ الخَلاِئِق)

اما برای رسیدن به آنجا سریعتر به کدام راه می روید؟

آیا این به معنای نزدیک شدن ما به خدا است؟

“شهادت میانبر است برای هدایت مردم به سمت خدا.” بنابراین ، شهادت نیز “وسیله” “نزدیکی” است.

هدف نزدیک بودن به خداست.

از طریق کردار نیک و خداپرستی می توان به خدا رسید. همچنین از طریق ایثار و گذر از ثروت و زندگی!

همه آفات سرگردان ، دور ، افتادن ، خوابیدن. شما باید راه درست را طی کنید. نزدیکترین روش “مسیر مستقیم” است. نزدیکترین فاصله بین دو نقطه “خط مستقیم” نامیده می شود.

“کاروان از بین رفته است و ما در حال حرکت هستیم.

دور این کاروان را تماشا کنید

“دره امن” و خانه دوست شما

خیلی دور

این همان چیزی است که جرسی نامیده می شود.

یک راهی باید وجود داشته باشد! … “[2]

اما همه به آنجا نمی رسند!

به گفته خواجه عبدالله انصاری ، تعبیر ادبی شعر “احدنا السیرات المستقیم”[3]

“نه همه کسانی که آن راه را دیدند ، راه را طی کردند و نه همه کسانی که به مقصد خود رفتند!

شاید کسی را که نشنیده اید و ندیده اید

و شاید کسی را که می شناسید و نتوانسته اید آن را پیدا کنید!

شاید پیرمردی که از جوهر افتاده است دعا کند ،

“احتمالاً دوست خرابه ، زین با شیر نر گره خورده است.”

درس الهیات

خدا همه این بندگان را می شنود که همه جا را صدا می کنند ،

و تمام دعاها به هر زبان شنیده و شنیده می شود.

اما جواب دعا و ادعا مانع دیگر نیازها ، اسرار و دعاها نمی شود.

وقتی کاری انجام می دهیم ، این ضعف ماست که جلوی انجام کارهای دیگر را بگیریم. وقتی صدا را می شنوید ، دیگر صدایی نمی توانید بشنوید. اگر به چیز دیگری توجه کنید ، نادیده گرفته می شود. ما محدود و ناتوان هستیم.

اما … خدا بی نهایت و قدرتمند است. ادعاها و ادعاهای همه این بندگان همیشه او را اشغال نمی کند:

یا نمی خواهم با پرهیزکاران درگیر شوم.

این همچنین در مورد روز قیامت هنگام مراقبت از یک خدمتکار صدق می کند.

راوی از امام علی (ع) سؤال می کند: چگونه خدا می تواند همه این بندگان را در روز قیامت محاسبه کند؟

پاسخ امام: درست مانند تغذیه در این دنیا و تغذیه بعضی از آنها باعث اختلال در غذای دیگران نمی شود.[4]

بله … خدا همه شنونده ، همه دیدگاه است. در همین حال ، شور و شوق نمازگزاران صدای همه را گوش می دهد و به صدای همه پاسخ می دهد.

در دعای “جوشان کبیر” بند (99) را می خوانیم:

“خوب ، صدایی که می شنوید او را غیر قابل شنیدن نمی کند.”

خدا ، آن کار مانع انجام کارهای دیگر نمی شود ،

خدا ، آن کلمه مانع از گفتن چیز دیگری نمی شود.

خدا ، یک سؤال او را با یک سوال دیگر اشتباه نمی کند.

خدا ، هیچ چیز او را از هر چیز دیگر نادان نخواهد کرد.

“از جانب خدا ، وسواس مداوم او را کسل و غمگین نمی کند …”

بله … خدا مهربان و مهربان است.

شنوایی و بصیرت.

مجیب الدوات صالح و شایسته است …

همچنین مشاهده کنید:
[1] -از نویسنده.
[2] -از نویسنده.
[3] -تفسیر کاشف الاسر.
[4] قد السوال: خالق الله و بیشتر آنها چه توضیحی دارند؟ وی گفت: گویی آنها در حال جنگ با تنوع نازیال باراگا ، صبی سوری ، خرد 300 هستند.
به قلم نوشتن نیاز دارد که از سینا کتاب گرفته شده است

دکمه بازگشت به بالا