عمومیکسب و کار برتر

بهترین برند کتری برقی در ایران چیست؟

تغییر سبک زندگی به این معنی است که افراد زمان کمتری برای تهیه غذاها و نوشیدنی های مختلف دارند. توجه داشته باشید که برای جبران کمبود مواد غذایی، تولیدکنندگان لوازم خانگی محصولاتی مانند غذاساز و چای ساز تولید می کنند که مردم می توانند از آنها برای تهیه سریع غذاها و نوشیدنی های مورد علاقه خود استفاده کنند.

علاوه بر این، حتما برای شما هم پیش آمده که یک مزاحم به خانه شما آمده است. در این شرایط چیدن میوه و تهیه چای تازه دم شده برای مهمانان ممکن است کمی طول بکشد. توصیه می کنیم از کتری برقی استفاده کنید. در مدت کوتاهی و با استفاده از برق آب به نقطه جوش خود می رسد. می توان گفت که نه تنها برای سرو چای به آب جوش نیاز دارید. اما هنوز باید قهوه و نسکافه و … را تهیه کنید می توانید از آن استفاده کنید.

کتری برقی یکی از پرطرفدارترین لوازم آشپزخانه در هر خانه ایرانی است که می تواند آب را تا نقطه جوش گرم کند و با انرژی کمتر، با دقت و سرعت بیشتری یک فنجان چای یا قهوه داغ درست کند.

خرید کتری برقی با این همه کتری برقی در بازار کار آسانی نخواهد بود، در ادامه این مقاله با ما همراه باشید تا نکاتی را که قبل از خرید کتری برقی باید بدانید را بدانید.

کتری برقی چیست؟

کتری برقی وسیله ای است که آب و برق را می پزد. از این دستگاه برای تهیه چای، قهوه و سایر نوشیدنی ها استفاده می شود. اجزای مختلف چای عبارتند از:

المنت گرمایش، چراغ هشدار و کلید. به طور کلی، استفاده از این دستگاه بسیار آسان است و می توانید نحوه عملکرد آن را در دفترچه راهنما بدانید.

انواع کتری برقی

آبگرمکن های برقی در انواع مختلفی تولید می شوند که هر کدام مزایا و معایبی دارند. در واقع انواع کتری ها چه از نظر ظاهری و چه از نظر کارایی تاثیر زیادی در کیفیت کتری دارند. بنابراین قبل از خرید کتری برقی بهتر است مزایا و معایب هر کدام را بدانید.

کتری برقی ساخته شده از فلز

کتری فلزی علاوه بر ظاهر زیبا، شیک و مدرن خود، تنها با مقاومت مناسب، نقاط ضعف قوری شیشه ای را جبران می کند. علاوه بر این، برای این نوع کتری از فولاد ضد زنگ استفاده می شود که ظاهر آن را براق نگه می دارد.

کتری برقی هوشمند

دنیای تکنولوژی حتی در زمینه بطری های برقی نیز خود را نشان داده است. جعبه های هوشمند دارای نرم افزارهایی هستند که به راحتی با ساعت ها یا تبلت های هوشمند کاربران در تعامل است. در واقع با استفاده از این برنامه ها می توانید در هر لحظه از میزان آب قابلمه، دمای آب و موارد دیگر مطلع شوید.

همچنین می توانید کتری را از راه دور روشن کنید تا در صورت نیاز آب بجوشد یا خاموش شود. البته نمی توان انکار کرد که قیمت این نوع کتری نسبت به انواع دیگر گرانتر است. علاوه بر این، آنها هنوز در سراسر جهان گسترده نشده اند.

کتری برقی پلاستیکی

یکی از مزایای کتری های پلاستیکی مقاومت در برابر ضربه است. علاوه بر این، پلاستیک ارزان تر از سایر مواد است. به همین دلیل است که بطری های پلاستیکی ارزان تر از بطری های دیگر هستند.

اما نقطه ضعف محصولات پلاستیکی وجود موادی به نام بیسفنول A است که اغلب در محصولات برند فیلیپس یافت می شود. وجود این ماده در مواد پلاستیکی باعث شستشوی محصول می شود. بنابراین، اگر تصمیم به خرید قوری های پلاستیکی دارید، قبل از استفاده آن ها را کاملا بشویید.

کتری شیشه ای

یک کتری برقی با طراحی شفاف و تمیز دارای مزایای زیادی است. این کتری های برقی ظریف و زیبا چشم همه بینندگان را به خود جلب می کند و از مواد بی ضرر ساخته شده است. اما بزرگترین ضعف آنها مقاومت و ضعف کم آنهاست.

تفاوت بین قوری و کتری برقی چیست؟

کتری برقی یک خانواده چای ساز است که بدون قوری طراحی شده است. کتری ها به فضای کمتری نسبت به چای ساز نیاز دارند. اگر چای ساز حجم و وزن بیشتری دارد. اما کدام یک بهتر است، چای ساز یا کتری برقی؟

مثل همیشه، انتخاب بین این دو واقعاً به نیازهای شما بستگی دارد، اما چند عامل مهم وجود دارد که بر انتخاب شما تأثیر می گذارد، از جمله:

1. کتری برقی و دستگاه چای خوری با قابلیت تهیه چای. اما اگر می خواهید مقدار زیادی آب را بجوشانید تا در قابلمه بریزید یا برای موارد دیگر، می توانید از کتری برقی استفاده کنید.

2. اگر بودجه محدودی دارید، می توانید با خرید کتری برقی در هزینه خود صرفه جویی کنید. کتری های برقی معمولا ارزان تر هستند و فضای کمتری را اشغال می کنند

3. اگر چای و نوشیدنی های سنتی را ترجیح می دهید، کتری برقی بخرید. با کتری برقی می توانید مقدار زیادی آب را در مدت زمان کوتاهی بجوشانید.

مزایای استفاده از کتری برقی چیست؟

کتری برقی نیز مزیت خاصی دارد که در مدل اولیه وجود نداشت و امروزه به یک ویژگی مهم تبدیل شده است.این روش منجر به استفاده از آب در دماهای مختلف شد.

اگر از روش های دم کردن چای یا قهوه استفاده می کنید که نیاز به دمای خاصی دارند، بهتر است کتری برقی خریداری کنید. با خرید برخی از انواع کتری برقی می توانید آب را به مدت 30 دقیقه تا یک ساعت در دمای دلخواه نگه دارید. در مقاله بعدی با مزایای دیگ های برقی بیشتر آشنا خواهیم شد.

صرفه جویی در زمان

کتری های برقی موجود در بازار دارای ظرفیت 1 لیتر و 2 لیتر می باشد. معمولاً کتری 1.5 لیتری در بین خانواده های ایرانی طرفداران زیادی دارد. یکی از مزایای کتری های برقی سرعت جوشیدن آب در آنهاست که در مدت زمان بسیار کوتاهی آب را به نقطه جوش می رساند. بنابراین سرعت عملکرد آنها با اجاق گاز قابل مقایسه نیست.

شفاف باشید

برای برخی از افراد به دلیل مصرف زیاد چای سبز و چای اولانگ، ثابت نگه داشتن دمای آب برای آنها مهم است تا چای خاصیت خود را از دست ندهد. با کتری برقی به راحتی می توانید دمای آب را تنظیم کنید.

آسان برای استفاده

استفاده از کتری بسیار آسان است. برای این کار کافیست داخل ظرف آب بریزید و سپس دکمه روشن/خاموش را فشار دهید.

انرژی کم

در مقایسه با کتری های برقی اجاقی سنتی، کتری های برقی انرژی بسیار کمی مصرف می کنند زیرا آب را در مدت زمان کوتاهی به جوش می آورند.

خاموش شدن خودکار

این برای جلوگیری از آسیب های احتمالی مانند آتش سوزی است. زمانی که آب به جوش می آید، اما کاربر فراموش می کند کتری را خاموش کند. دستگاه به طور خودکار خاموش می شود.

برای خرید یک کتری برقی مناسب و سالم باید مدارکی را در نظر بگیرید; برخی از این نکات به نیاز شما بستگی دارد، مانند ظرفیت کتری و شرایط دما، اما در اینجا توصیه هایی از کارشناسان برای خرید بهتر وجود دارد:

نکات مهم هنگام خرید کتری برقی

جنس بدنه

فرقی نمی کند بخاری مورد نیاز شما برقی باشد یا معمولی. زیرا تمامی این محصولات از شیشه، پلاستیک، فلز و یا ترکیبی از آن مواد ساخته شده اند.

نکته اصلی که در این مورد باید بدانید این است که فضای داخلی قابلمه های پلاستیکی آنقدر روی طعم آب جوشانده تأثیر می گذارد که ممکن است برای همه خوشایند نباشد.

از سوی دیگر، توصیه می کنیم برای خرید سطل های برقی بادوام به دنبال محصولات فولادی ضد زنگ باشید و از سایر خریداران در سراسر جهان قدردانی کنید.

اندازه و قدرت

یکی از مهم ترین نکاتی که در خرید کتری برقی باید به آن توجه کنید اندازه و ظرفیت کتری است. امروزه کتری ها با ظرفیت های مختلفی طراحی و تولید می شوند و حجم خرید نهایی 2 لیتر است که بدیهی است هر خریدار و خانواده ای با توجه به میزان استفاده خود باید آن را خریداری کند. ظرفیت کتری با اندازه مناسب باید با اندازه آشپزخانه شما مناسب باشد.

سرعت آب جوش

دلیل اصلی خرید کتری برقی جوشاندن سریع آب برای تهیه یک فنجان چای یا قهوه است. بنابراین، اگر محصول مورد نظر شما سریعتر و سریعتر از اجاق گاز و مایکروفر برای جوشاندن آب نیست، به هیچ وجه ارزش خرید آن را ندارد.

امکان تنظیم دما

قابلیت تنظیم دما در انتخاب و خرید کتری برقی بسیار مهم است. حقیقت این است که هرگز نباید به دم کردن چای سبز، چای، چای سیاه و همچنین قهوه و سایر نوشیدنی‌های گرم در یک دما فکر کنید! اما خوب، از آنجایی که ما ایرانی ها برای تهیه نوشیدنی خود فقط آب را در دمای خاصی می جوشانیم، این ویژگی چندان مهم نیست، اما قابلیت تنظیم واقعی دما این امکان را برای شما مشتریان عزیز فراهم می کند. این به شما امکان می دهد بسته به نقطه جوش مورد نیاز خود از هر نوع نوشیدنی گرم استفاده کنید.

راحتی در استفاده

قوری از آن دسته وسایل آشپزخانه است که حداقل 3-4 بار در روز از آن استفاده می شود. سهولت استفاده از این محصول یکی دیگر از نکات مهمی است که در هنگام خرید باید به آن توجه کنید. راحتی این نوع کتری به وجود دکمه در جای مناسب، دسته ایمن و غیر لغزنده و خاصیت حرارتی، وزن مناسب و غیره محدود می شود.

ویژگی های فیزیکی

به طور کلی فاکتور زیبایی هنگام خرید هر محصولی این است که محصولی بی نقص و همه کاره است و قیمت آن تنها بر اساس نظر و ترجیح شما است. اما اگر استفاده روزانه از کتری ها در منزل و حضور همیشگی آنها در آشپزخانه، خوب یا بد را در نظر بگیرید، بهتر است کمی به پارامترهای ظاهر و زیبایی توجه کنید.

صدا

شکی نیست که صدای تولید شده توسط کتری برقی بسیار کمتر از یک کتری معمولی است! با این حال، هنوز هم برخی از مصرف کنندگان کتری برقی از ایجاد صدا شکایت دارند و سعی می کنند محصولاتی با صدای کمتر خریداری کنند. بهترین راه برای یافتن چنین محصولی توجه به نظرات سایر مشتریان و کاربران کتری مورد نظرتان است.

قیمت کتری برقی

عوامل زیادی در قیمت دیگ های برقی تاثیرگذار هستند که شاید مهمترین آنها کیفیت، دوام، تجهیزات (خاموش اتوماتیک، سیستم جمع آوری آب، ذخیره سازی کابل های برق، چرخش 360 درجه و …)، مصرف انرژی باشد. ویژگی های فیزیکی، توانایی ها و غیره ممکن است روی قیمت تاثیر بگذارد

دکمه بازگشت به بالا