عمومی

بررسی حقوقی آخرین راه استقلال برای کسب جام طلایی از سازمان لیگ

استقلال فرهاد مجیدی در یک فصل تمام رکوردها را جابجا کرد و توانست سه هفته مانده به پایان مسابقات لیگ بیست و یکم قهرمانی خود را در این مسابقات به ثبت برساند. مهمترین رکوردی که استقلال در 29 بازی اخیر به ثبت رسانده، رکورد عدم باخت است. آنها با 19 برد و 10 تساوی تاکنون این شانس را دارند که فصل را بدون شکست در فینال لیگ مقابل نفت مسجد سلیمان و بدون اولین شکست تاریخ لیگ برتر به پایان برسانند.

حالا که احتمال این اتفاق بیشتر و بیشتر شده، هواداران باشگاه استقلال خواستار اهدای جام طلای این تیم شده اند. جام طلایی بر اساس اتفاقاتی است که برای آرسنال در فصل 2004-2004 لیگ برتر انگلیس رخ داد. این تیم بدون باخت قهرمان مسابقات شد و به جای جام نقره ای سنتی، جام طلایی را به دست آورد. راحت

در همین رابطه حجت الله بهمنی، مدیر روابط عمومی سازمان لیگ، گفت: جام طلایی جام حذفی ندارد و به همین دلیل نمی توان چنین جام هایی را به استقلال اهدا کرد. گفته بهمنی صحیح است زیرا در ماده 48 آیین نامه مسابقات فقط به اهدای جام، مدال و قهرمانی به تیم های قهرمان اشاره شده است و در مورد شکست و قهرمانی بدون جام طلا چیزی نیست. اما طبق همین قاعده و ماده 56، ماجرای غیرمنتظره ای وجود دارد که قاعده به آن اشاره نکرده است.

در مقاله آمده است: در صورتی که این قانون مسکوت باشد یا در این قانون تصریح نشده باشد، سازمان لیگ موضوع را در هیئت مدیره سازمان لیگ طبق قانون و قوانین مطرح خواهد کرد. فیفا و کنفدراسیون فوتبال آسیا. این تصمیم قطعی است و قابل اعتراض نیست.»

بنابراین باشگاه استقلال می تواند از سازمان لیگ بخواهد که موضوع جام طلایی را با هیات مدیره سازمان در میان بگذارد. این می تواند باعث شود که این جام ویژه به قهرمان این فصل فوتبال ایران اهدا شود. البته پیش نیاز عدم باخت استقلال در بازی هفته گذشته است. این دیدار به تعداد دیدارهای هفته بیست و نهم و در اردوی مقابل تیم ملی لغو شد اما زمان دقیق آن مشخص نیست.

254 251

دکمه بازگشت به بالا