برای گرفتن مدرک تافل از کجا شروع کنیم؟

بسیاری از دانشجویان و دانشگاهیان به ویژه نسل جوان با واژه تافل و مراحل اخذ مدرک تافل آشنا هستند. بسیاری از افراد از سال 2006 با این امتحان دست و پنجه نرم می کنند. آزمون تافل آزمونی است که مهارت های زبانی شما را می سنجد. این آزمون معیار دانش شما در بسیاری از مراکز آموزشی، کالج ها و دانشگاه های انگلیسی زبان در سراسر جهان است.

Toefel مخفف Test of English as a Foreign Language است. یک آزمون استاندارد برای سنجش سطح زبان افراد غیر بومی انگلیسی که برای تحصیل و کار در خارج از کشور آماده می شوند. آیلتس و تافل دو آزمون مهم زبان انگلیسی هستند که در سراسر جهان به رسمیت شناخته شده اند.

ارائه دهنده خدمات تست آموزشی خصوصی (ETS) این آزمون را به طور رسمی ثبت کرده و مسئولیت طراحی و اجرای آن را بر عهده دارد. این سازمان پس از انجام آزمون و اعلام نتایج آن، نتیجه را به مراکز آموزشی مورد نظر ارسال می کند.

این آزمون هر ساله در 180 کشور جهان برگزار می شود و با داشتن مدرک تافل در بسیاری از کشورها شانس بیشتری خواهید داشت. و اگر در ایران هستید می توانید از این مدرک برای نشان دادن سطح زبان پیشرفته خود استفاده کنید. این گواهینامه آزمون به مدت 2 سال اعتبار دارد.

گام به گام برای گرفتن مدرک تافل

در متن زیر مرحله به مرحله آزمون تافل را در عنوان توضیح می دهیم تا با مراحل شرکت در آزمون تافل بیشتر آشنا شوید. کسب این مدرک مراحل خاصی دارد.

آشنایی با آزمون آنلاین تافل

در حال حاضر، تافل IBT تنها تافلی است که در سراسر جهان کار می کند. این تست در سال 2005 معرفی شد و تقریبا جایگزین 2 نوع دیگر شد. آزمون جدید تافل تفاوت هایی با آزمون قبلی دارد از جمله:

آزمون جدید برخلاف آزمون قبلی که عمدتا بر اساس گرامر طراحی شده بود، بر تمامی مهارت های زبانی تاکید دارد.

این آزمون هر چند ماه یکبار برگزار می شود و داوطلبان آزادی بیشتری در انتخاب دارند.

آزمون جدید 4 ساعته و دارای 4 قسمت می باشد. هر بخش از امتحان می تواند یک یا چند مهارت را آزمایش کند.

بخش های مختلف امتحان

در قسمت خواندن باید به 36-70 سوال در 60-100 دقیقه پاسخ دهید. در قسمت گوش دادن به 34-51 سوال در 60-90 دقیقه پاسخ می دهید. 10 دقیقه استراحت خواهید داشت. بخش اسپیکینگ آزمون شامل 6 سوال است که در 20 دقیقه پاسخ داده می شود. بخش کتبی آزمون شامل 2 مقاله است که در 50 دقیقه پاسخ داده می شود.

نمره آزمون تافل

یکی از مهم ترین بخش های فرآیند اخذ گواهینامه تافل نحوه نمره گذاری در آزمون است. نمرات از 0 تا 120 است و نمره بالای 75 برای بسیاری از مراکز آموزشی قابل قبول است. کسانی که بیش از 100 امتیاز کسب کردند، امتیاز ایده آل را کسب کردند. دامنه امتیاز این آزمون از 0 تا 30 است و در 4 بخش به 120 امتیاز می رسد.

برنامه ریزی امتحان

یکی از مهم ترین مراحل اخذ مدرک تافل، آمادگی مناسب برای این آزمون است. تا زمانی که برنامه مطالعاتی درستی نداشته باشید، نمی توانید در امتحان قبول شوید. دانستن فرمت آزمون و کسب نمرات آزمون، پیش نیاز نمره آزمون قابل قبول است.

شرکت در کلاس های آمادگی آزمون و برنامه ریزی منظم با توجه به مهارت ها و اوقات فراغت مسیر را آسان تر می کند.

دانش امتحان

باید بلد باشید تست کنید. یکی از مراحل دیگر در گرفتن گواهینامه تافل، دانستن نحوه شرکت در آزمون است. شرکت در آزمون نامحدود بوده و تمامی افراد در رده های سنی مختلف می توانند در آزمون شرکت کنند. می توانید به صورت آنلاین ثبت نام کنید.

شرکت در آزمون تافل به معنای شرکت در تمام قسمت های آزمون است، بنابراین نمی توانید فقط در چند قسمت از آزمون شرکت کنید. امتحان در اتاقی با رایانه و صندلی برگزار می شود. در اکثر مناطقی که آزمون برگزار می شود، سالانه 30-40 امتحان برگزار می شود.

وقتی وارد امتحان می شوید، نمی توانید چیزی را با خود به اتاق امتحان ببرید. همراه داشتن، کاغذ و فرهنگ لغت یا هر چیز دیگری ممنوع است. هر آنچه برای امتحان نیاز دارید ارائه خواهد شد.

نحوه مطالعه برای آزمون تافل

نحوه مطالعه برای آزمون تافل و جی آر ای یکی از مراحل دریافت گواهینامه است.

مهارت های زبانی خود را بهبود بخشید

تمامی زبان آموزانی که می خواهند در آزمون های بین المللی مانند آیلتس و تافل شرکت کنند، باید زبان انگلیسی عمومی خود را بهبود بخشند. برای بهبود مهارت های زبانی خود باید زمان بگذارید و پشتکار داشته باشید. سعی کنید در طول روز به زبان انگلیسی فکر کنید. سعی کنید در طول فعالیت های روزانه خود با زبان ارتباط برقرار کنید، راهی برای برقراری ارتباط با زبان در طول وعده های غذایی، تکالیف و حتی هنگام ورزش پیدا کنید.

با دنیای انگلیسی ارتباط برقرار کنید

این شامل تماشای فیلم، گوش دادن به موسیقی و پادکست و تعامل با مردم محلی است. در سایت های دوستیابی افرادی را پیدا کنید که با آنها به زبان انگلیسی صحبت کنید.

گرامر و اصطلاحات را یاد بگیرید

یادگیری گرامر زبان انگلیسی در کنار مهارت های عمومی انگلیسی شما یکی از مهم ترین موارد در فرآیند صدور گواهینامه تافل است. شما نمی توانید به خوبی انگلیسی صحبت کنید و بنویسید مگر اینکه گرامر را خوب بدانید. یادگیری اصطلاحات نیز به شما کمک خواهد کرد.

در این زمینه می توانید از مجلات و روزنامه ها استفاده کنید. به کتاب خواندن عادت کنید. کتاب های تاریخ به ویژه انتخاب خوبی برای شما هستند. شب ها قسمت کوتاهی از داستان را بخوانید و هنگام خواب، ناخودآگاه شما همه چیز را به خوبی ضبط کرده و به یاد می آورد.

به انگلیسی بنویس:

همانطور که قبلاً گفتیم، مراحل دریافت گواهینامه تافل نه تنها مستلزم شرکت در کلاس های تافل است، بلکه باید زبان عمومی خوبی نیز داشته باشید و هر چه بیشتر در قسمت نوشتاری بنویسید و توسط معلم تصحیح شوید، نوشتن بهتر و دقیق تر خواهد بود. در آزمون پاسخ بهتری خواهید گرفت.

در خاتمه باید گفت که مراحل انجام تافل فرآیند پیچیده ای نیست و اگر تمامی مراحلی که ذکر کردیم را طی کنید می توانید مسیر درست را طی کنید و سریع به هدف خود برسید. برای شما در این مسیر آرزوی موفقیت داریم.

دکمه بازگشت به بالا