عمومی

بدن پس از توقف مصرف فست‌فود

فست فود یکی از خوشمزه ترین غذاهای جهان است اما قطعاً غذای سالم نیست. در حقیقت ، خوردن فست فود می تواند از اندازه خط کمر شما فراتر رود و اثرات سوء آن را به همراه داشته باشد.

به گزارش مجله خانواده عصر ایران محققان می نویسند: “محققان دریافته اند كه رژیم غذایی سرشار از غذاهای سریع و مواد ضروری مانند چربی های ناسالم ، سدیم و قند می تواند بر مغز ، استخوان ها و خلق و خوی تأثیر بگذارد.” شمشیر بنابراین اگر غذای فست فود را متوقف کنید چه اتفاقی می افتد؟

لباس های شما بهتر می شود

غذاهای سریع سرشار از سدیم هستند و به راحتی می توانند از میزان توصیه شده روزانه در هر وعده تجاوز کنند. انجمن قلب آمریکا توصیه می کند میزان مصرف سدیم روزانه خود را زیر 2300 میلی گرم نگه دارید ، و به طور ایده آل میزان مصرف سدیم خود را به 1.500 میلی گرم محدود کنید.

برای مقابله با سدیم اضافی ، بدن آب بیشتری را حفظ کرده و سطح مناسب و متعادل سدیم را در بدن حفظ می کند. این زمان تجربه کامل بودن است. اجتناب از غذاهای سریع باعث نفخ می شود و باعث می شود لباس شما بهتر به نظر برسد.

شما خطر ابتلا به بیماری های قلبی را کاهش می دهید

یک مطالعه منتشر شده در ژورنال Circulation نشان داد که خوردن غذای سریع بیش از یک بار در هفته می تواند خطر ابتلا به بیماری قلبی را به 1.5 برابر افرادی که به ندرت از فست فودها می خورند یا اجتناب می کنند ، افزایش دهد. .. ، برای افزایش. فست فودهای پرچرب و پر سدیم مقصر اصلی است. یک مطالعه منتشر شده در ژورنال پزشکی انگلیس نشان داد که کاهش میزان سدیم در آمریکایی ها منجر به 120،000 حمله قلبی ، 66000 سکته مغزی و 99000 کمتر حمله قلبی در هر سال است. ..

حافظه و توانایی یادگیری را بهبود می بخشد

به نظر نمی رسد که سال ها فست فود بخورید تا تأثیرات منفی بر روی بدن شما بگذارد. در مطالعه‌ای که در ژورنال Brain، Behahî و Immunity منتشر شده است ، موشهایی که رژیم غذایی با غذاهای کم ارزش مانند فست فودها را تغذیه کرده اند ، تنها پس از یک هفته علائم کاهش حافظه و ناتوانی را نشان دادند. آنها شناخت خود را نشان دادند. این تأثیرات در انسان نیز رخ می دهد.

محققان دانشگاه علوم پزشکی اورگان از تصاویر برای مقایسه سطح چربی ترانس در خون افراد با حجم مغز استفاده می کنند. آنها دریافتند که چربی ترانس در واقع باعث کاهش بافت خاکستری می شود و چربی خوب موجود در غشاء را جایگزین آن ها می کند و باعث کاهش عملکرد آن می شود.

احساس بهتری دارد

یک مطالعه منتشر شده در ژورنال Health Health Nutrition نشان داد که مصرف فست فودها با بروز افسردگی بیشتر همراه است و مصرف غذای فست فود بالاتر با خطر بیشتری همراه است. مطالعه دیگری که در مجله مغز ، رفتار و مصونیت منتشر شده است ، نشان داد زنانی که رژیم غذایی زیادی با غذاهای التهابی مانند نوشابه ، کربوهیدرات تصفیه شده ، گوشت بدون چربی و مارگارین می خورند مقایسه شدند. زنانی که رژیم غذایی سرشار از غذاهای ضد التهابی سالم مانند چربی ها ، سبزیجات و میوه ها داشتند ، 41٪ بیشتر از افراد مبتلا به افسردگی بودند.

خطر ابتلا به دیابت را کاهش می دهد

خوردن رژیم غذایی با چربیهای اشباع یا ترانس ، مانند فست فودها ، می تواند منجر به مقاومت به انسولین شود. این وضعیتی است که در آن بدن قند بیشتری را وارد جریان خون می کند. با گذشت زمان ، این شرایط می تواند منجر به افزایش وزن و افزایش خطر ابتلا به دیابت نوع 2 شود. در حقیقت ، یک مطالعه منتشر شده در The Lancet نشان داد که مصرف منظم غذاهای سریع می تواند خطر مقاومت به انسولین را دو برابر کند.

استخوان های قوی تری خواهید داشت

به گفته محققان دانشگاه استونی بروک ، مصرف زیاد نمک به فشار خون بالا ، سکته مغزی و کاهش عملکرد کلیه مرتبط است. علاوه بر این ، برخی از مطالعات نشان می دهند که اگر اثرات سوء نمکی بر قلب ، مغز و کلیه ها نباشد ، سدیم ممکن است با کلسیم بدن برای تأثیرگذاری بر سلامت استخوانها رقابت کند.

هر چه سدیم بیشتر بخورید ، کلسیم بیشتری در ادرار شما دفع می شود. این امر منجر به تخریب استخوان و از بین رفتن استخوان می شود و خطر ابتلا به پوکی استخوان و شکستگی را افزایش می دهد. در اصل ، پرهیز از فست فود به معنای بهره مند شدن از استخوان های قوی تر است.

انرژی بیشتری دارید

فست فود قند زیادی دارد. هنگامی که مقادیر زیادی قندهای تصفیه شده و کربوهیدراتهای ساده را مصرف می کنید ، لوزالمعده شما انسولین را ترشح می کند تا قند خون شما پایین باشد. غذاهای سریع با کربوهیدراتهای پیچیده برای تأمین انرژی پایدار کافی نیستند ، بنابراین میزان قند خون شما به محض خوردن سریع کاهش می یابد ، و از غذاهای ناسالم سرشار از قند و کربوهیدرات خسته می شوید. .. اجتناب از فست فود باعث می شود احساس بهتری داشته باشید زیرا قند خون و میزان انرژی شما در نوسان نیست.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا