عمومی

بانک مرکزی آمادگی های کمک به دولت را از طریق “فعالیت های بازار آزاد” اعلام کرد



به گزارش مجله خانواده ،

عبدالناصر هماماتی روز جمعه در صفحه اینستاگرام خود نوشت: “هر سیاست اقتصادی به طور مستقیم به ابزارهای موجود در اختیار سیاست گذار بستگی دارد.”

وی ادامه داد: طی یک سال و نیم گذشته ، بانک مرکزی پیوسته در حال طراحی مجموعه ای از ابزارها بوده است و بانک های مرکزی جهان با پیروی از روند قانونی در سبد ماشین آلات خود ، دستاوردهای خود را در مدیریت سیاست های مالی و پولی به دست آورده اند. الف

هدف این ابزار کنترل نوسانات اقتصادی ، کنترل تورم و کمک به رشد اقتصادی پایدار بود.

همت می گوید: در شرایط سخت ، بانک های مرکزی جهان با پایین آمدن نرخ بهره و خرید اوراق بهادار دولتی ، به تأمین مالی اقتصاد کمک می کنند. راه انجام هر دو ، راهروهای نرخ بهره بین بانکی و فعالیت بازار آزاد است.

خوشبختانه ، این دو ابزار مالی نه تنها در سال گذشته طراحی شدند ، بلکه راه اندازی شدند. اگرچه برخی بر عدم آمادگی مقدمات تأکید داشتند ، اما اکنون مشخص است که برنامه بانک مرکزی به موقع و به خوبی طراحی شده است و امروز همین منتقدان از بانک مرکزی خواسته اند که از این ابزارها استفاده کند.

وی گفت: “با صدور امنیت ، دولت نه تنها قادر به پاسخگویی به مطالبه خود خواهد بود ، بلکه به بهبود ترازنامه بانک ها نیز کمک خواهد کرد.”

همتی تأکید کرد: “بانک مرکزی آمادگی دارد تا حضور فعال خود را در بازار بین بانکی ادامه دهد و نرخ بهره و نقدینگی بین بانکی خود را مدیریت کند.”


انتشارات سایت بر اساس سامانه جامع و هوشمند بررسی و درج خودکار اخبار، اقدام به بازنشر می نماید، به همین خاطر مسوولیت انتشارات سایت بر عهده منابع اصلی بوده و سامانه آنلاین مجله خانواده هیچ مسوولیتی در قبال همه محتوای سایت ندارد.

دکمه بازگشت به بالا