عمومی

«بازدارندگی همه‌جانبه» در پاسخ به ترور شهید فخری‌زاده

هدف اصلی از عملیات تروریستی ممکن است حمله به فناوری بومی یا از بین بردن دانشمندان هسته ای نباشد ، بلکه ایجاد و انحراف تغییرات ناگهانی در روند سیاسی پیش رو است. برخی ممکن است فکر کنند که هدف از عملیات تروریستی فقط “بازدارندگی” است.
از نظر تاریخی ، نیروهای امنیتی و نظامی متخاصم “منافی پرچم” را علیه منافع کشورها و متحدان خود انجام داده و معادلات سیاسی را براندازند و رقبا را به جنگ نظامی گسترده و توافق نامه های بین المللی سوق دهند. موارد زیادی وجود دارد. یکی جدید ایجاد کنید.

جان بولتون چند سال پیش از حمله نظامی به ایران دفاع کرد و فهمید که جنگ با ایران می تواند 20 سال منطقه را بی ثبات کند و ایالات متحده را در باتلاق بسیار بدتری نسبت به عراق فرو برد. اما این “هزینه ای” است که ما حاضر به پرداخت آن هستیم. .. از نظر او نتیجه سیاسی ارزش آن را داشت.

اگر نیروهای استکبار و مبارز فقط از “هزینه” می ترسیدند و بر اساس “واکنش” طرف مقابل عقب نشینی می کردند ، امروز شاهد این همه ویرانی ، خشونت و تروریسم در این منطقه و سراسر جهان نبودند. شاید.
البته این بدان معنا نیست که امروز ایران نباید به تروریسم ملی اسرائیل و متحدانش پاسخ دهد. اگر نتیجه تحلیل منطقی کارشناسان ملی و محاسبات استراتژیک ، نظامی و دیپلماتیک ، نیاز به پاسخ نظامی باشد ، قطعاً جامعه از این تصمیم حمایت خواهد کرد.

با این حال ، هیجان فوری و تحلیل های سطحی ، محاسبات غیرحرفه ای انگشتان و جو احساسی در شبکه های اجتماعی ، مقامات سیاسی و نظامی کشور را تحت فشار قرار می دهد تا فوراً وارد درگیری های نظامی شوند. این به نفع مردم ما نیست.

عصبانیت ما از سلطه طلبان ، استعمار ، تروریست ها و جنایات فاسد دولت در منطقه هیچ ارتباطی با دیروز و امروز ندارد. در طول تاریخ ، ما یاد گرفته ایم که چگونه با استفاده از اقتدار و عقلانیت ، توطئه های دشمن را خنثی کنیم. این همیشه راز ماندگاری در کشور ما بوده است.

امروز ، ما تمام اهداف سیاسی و استراتژیک این عملیات تروریستی دشمن را بررسی خواهیم کرد ، تأثیر آنها را شناسایی خواهیم کرد و اطمینان خواهیم داد که پاسخ ما واقعاً در همه اهداف کوتاه مدت و بلند مدت آنها دخالت کرده و آنها را مختل می کند. بیا

دکمه بازگشت به بالا