بارندگی‌های شدید و جاری شدن سیل در هند

بارندگی‌های شدید و جاری شدن سیل در هند

بارش باران‌های موسمی شدید و جاری شدن سیل در هند، خسارات فراوانی به کشاورزان و به ویژه به شالیزار‌های آن‌ها وارد کرد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره انگلیسی، پس از آن که بارش باران‌های موسمی شدید و جاری شدن سیل در هند، خسارات فراوانی به کشاورزان و به ویژه به شالیزار‌های آن‌ها وارد کرد، اتحادیه‌های کشاورزان هند از دولت می‌خواهند که به صحنه بیاید و خسارت کشاورزان را جبران کند.

 این کشاورزان، پس از آنکه باران‌های موسمی شالیزار‌های آن‌ها را زیر آب فرو برد، چندین جریب از محصول برنج را از دست دادند. این اتفاق «سوکویندر سینگ» را تحت فشار قرار داد که می‌گوید برای زیر کشت بردن این اراضی در پنجاب، حسابی زیر قرض رفته است.
سوکویندر سینگ، کشاورز هندی : سال گذشته هم ضرر بسیاری کردم. امسال هم تمام محصولاتم خراب شدند. دولت توجهی به وضعیت مصیبت بار ما ندارد. دولت هیچ کاری برای جمع آوری آب انجام نمی‌دهد. اگر آن‌ها راه آبِ زیرگذر ساخته بودند، آب سیل تخلیه می‌شد.
خبرنگار: تخلیه آب از این اراضی، وقتگیر است و بسیاری از کشاورزان هم می‌گویند هیچ پولی برای کشت دوباره محصولات خود ندارند. اتحادیه‌های کشاورزان از دولت می‌خواهند وارد صحنه شود.
دولت هند پیش بینی کرده است امسال ۱۳۵ میلیون تن برنج در این کشور تولید می‌شود که این رقم نسبت به سال گذشته افزایش نشان می‌دهد. اما خسارات وارده ناشی از باران‌های موسمی، که به طرز غیرعادی شدید بودند و جاری شدن سیل ممکن است مانع از تولید این حجم برنج شود. کشاورزانی که دچار مشکل شده اند، حالا برای تامین غذا اعضای خانواده‌های خود به سراغ اماکن مذهبی می‌روند.

دکمه بازگشت به بالا