عمومی

او هنوز به علی دایی نرسیده است

علی دایی در لیگ اروپا دو گل زد و مهدی طارمی فقط یک بار، پس دایی با 5 گل و مهدی طارمی با 4 گل از سردار آزمون با 11 گل در دو لیگ معروف اروپا عقب هستند، دارم می گیرم.

به گزارش مجله خانواده، این روزنامه شرق نوشته: «مهدی طارمی ستاره 29 ساله ایران همچنان به درخشش در فوتبال اروپا ادامه می دهد. پس از سوم شدن در مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا و باخت از لیگ قهرمانان، بازیکنانی که توانستند درهای مرحله گروهی لیگ قهرمانان را باز کنند. به تیم های معروفی مانند لیورپول، یوونتوس و چلسی در لیگ اروپا خواهد بود.رده پایین تر از لیگ قهرمانان است.مدی که دو فصل در پورتو در لیگ قهرمانان اروپا حضور داشت، در این مرحله از بازی تیمش در اختیار داشت. به مصاف تیم سرشناس ایتالیایی لاتزیو رفت و در نهایت با پیروزی در مجموع دو بازی برای اولین بار در ترکیب آبی و سفید پرتغال وارد لیگ اروپا شد و توانست به مرحله بالاتری صعود کند. طارمی در با صلاحدید سرمربی مقابل لاتزیو بازی کرد اما در بازی برگشتش در ورزشگاه المپیک رم از ابتدا در پورتو بازی کرد و بهترین بازیکن زمین بود و علاوه بر گلزنی از روی نقطه پنالتی، یک گل هم به ثمر رساند. در دقایق پایانی بازی و در دقیقه 78 لیگ اروپا به هم تیمی هایش کمک های جهانی کرد.او در بازی اول یک گل و یک پاس گل به ثمر رساند.تفاوت بنابراین اولین گل خود را در لیگ اروپا به ثمر رساند. و قبلا هم در لیگ قهرمانان و هم در لیگ اروپا گلزنی کرده بود و سه بار در لیگ قهرمانان گلزنی کرده بود و به جمع محدودی از بازیکنان تاریخ فوتبال ایران پیوست و قهرمان شد.

سردار یکی از گلزنان ایران است

در میان برترین گلزنان ایرانی که هر دو لیگ قهرمان شده اند، نام سردار آزمون در صدر قرار دارد. او پیش از این به لطف حضور در سه باشگاه مختلف روسیه فرصت بازی در لیگ اروپا و لیگ قهرمانان اروپا را داشته و در هر دو تیم پیشتاز است. سردار در لیگ قهرمانان 6 گل به ثمر رساند و عنوان برترین گلزن ایران در لیگ قهرمانان را از آن خود کرد. رکورد او در لیگ اروپا هم عالی است. سردار با 5 گلزنی در سه تیم مختلف در لیگ اروپا و زدن 11 گل در دو بازی معروف لیگ اروپا بهترین گل ایران را به ثمر رساند.

پس از سردار آزمون، سامان کودوس (استرشوند)، کریم انصاری فرد (المپیاکوس) و علی دایی (هرتابرلین) هر کدام با دو گلزن ایرانی در لیگ اروپا هر کدام دو گلزن هستند. مهدی طارمی که به تازگی از روی نقطه پنالتی گلزنی کرده بود به جمع گلزنان یکبار لیگ اروپا از جمله جهانبک نکونام، علیرضا جهانبخش و آراحال صیادومنش پیوست. در لیگ اروپا، جهانبک در اوساسونا، علیرضا در آلکمار و صیادومنش در زوریا گلزنی کرده اند. در این آمار گل های بازیکنان ایرانی در مرحله مقدماتی لیگ اروپا در نظر گرفته نشده است.

از گلزنان ایرانی لیگ اروپا می توان به هم تیمی های اخیر ایران مهدی طارمی و علیرضا جهانبخش اشاره کرد که یکی از ستاره های ایرانی برای گلزنی از روی نقطه پنالتی محسوب می شوند. تفاوت این دو در این است که جهانبخش پاس گل ندارد و مهدی طارمی هم یک پاس گل دارد. در حمایت از گل، نام دو ستاره ایرانی لیگ اروپا بیش از سایر ستاره ها به چشم می خورد. اولین نفر سامان قدوس بود که علاوه بر دو گل، سه بار هم تیمی هایش را در موقعیت گلزنی قرار داد. اما بازیکن دوم اشکان دژاگا است. او برای وولفسبورگ در لیگ اروپا بازی کرد و با وجود اینکه گلی نزده بود، سه پاس گل به نام خودش زد.

5 منهای 2 بازیکن

مهدی طارمی اخیرا با گلزنی در پورتو به یکی از سه بازیکن ایرانی تبدیل شده است که در لیگ قهرمانان و لیگ اروپا گلزنی کرده است. بر خلاف تعداد نسبتاً زیاد گلزنان ایرانی در لیگ اروپا، تعداد بازیکنان گلزنی از ایران در لیگ قهرمانان زیاد نیست و از پنج نفر فراتر نمی رود. سردار آزمون، مهدی طارمی، علی دایی، مهدی مهدوی کیا و علی کریمی گلزنان ایرانی لیگ قهرمانان اروپا هستند. از این تعداد تنها سه نفر اول یعنی سردار آزمون، مهدی طارمی و علی دایی در لیگ گلزنی کردند. سردار در لیگ قهرمانان اروپا در دو باشگاه مختلف روستوف و زنیت گلزنی کرده است، مهدی طارمی در پورتو می درخشد و علی دایی در بایرن مونیخ گلزنی می کند. بنابراین با 6 سردار، 3 تلمی و علی دایی، 2 مهدوی کیا و 1 علی کریمی، بهترین آمار هر بازیکن ایرانی را داریم. از این گروه سردار آزمون و مهدی طارمی نیز این فرصت را دارند تا در فصل آینده رکورد خود را افزایش دهند.

تلمی به عمویش نرسید اما…

مهدی طارمی به تعداد گل های علی دایی در این فصل لیگ قهرمانان اروپا به ثمر رسید. پس از به ثمر رساندن دو گل برای چلسی و یوونتوس در فصل گذشته، او در این فصل 6 بازی در لیگ قهرمانان اروپا انجام داد و یک گل برای لیورپول به ثمر رساند. علی دایی پس از سردار آزمون با دو گل در جایگاه دوم بهترین گلزن ایران در لیگ قهرمانان قرار گرفت. تلمی در این فصل به علی دایی رسیده و حالا با سه گل و دو پاس گل در رده دوم قرار دارد. این در حالی است که علی دایی در لیگ اروپا دو گل زده و مهدی طارمی فقط یک بار گل زده است، پس دایی پنج گل و مهدی طارمی چهار گل در دو لیگ معروف اروپا سردار آزمون هستند من از آزمون عقب هستم. با توجه به اینکه پورتو همچنان در لیگ اروپا حضور دارد و باید در مرحله بعد با لیون بازی کند، بعید است مهدی طارمی برای رسیدن به تمام اهداف علی دایی در لیگ قهرمانان و لیگ اروپا مشکلی نداشته باشد. مدی مهاجم اصلی پورتو در این فصل بوده و همچنان یکی از خوش شانس های لیگ پرتغال است.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا