بین المللجامعهعمومی

افتتاح حساب بانکی در ترکیه برای ایرانیان

آیا می دانستید که به عنوان یک خارجی، حتی اگر کارت اقامت نداشته باشید، می توانید یک حساب بانکی در ترکیه افتتاح کنید؟ این قانون در سال 2022 اجرایی شد و به طور گسترده توسط مردم ایران به رسمیت شناخته شد.

اگر می خواهید در مورد آن بیشتر بدانید، خواندن این مقاله شرکت مهاجرتی را به شما توصیه می کنیم. همچنین پس از مطالعه این مقاله، اطلاعات مفیدی در مورد مدارک و مراحل افتتاح حساب در ترکیه، بهترین بانک های ترکیه، دوره افتتاح حساب و هزینه ها به دست خواهید آورد.

چه کسی می تواند در ترکیه حساب بانکی باز کند؟

تمامی افراد خارجی با شماره شناسایی ملی خارجی (YKN) مجاز به افتتاح حساب بانکی در ترکیه هستند. این شماره به تمام افرادی که بیش از 3 ماه در ترکیه زندگی می کنند داده می شود، البته میزان دسترسی به بانک بسته به کشور محل اقامت متفاوت است.

افرادی که کارت اقامت ندارند نیز می توانند در ترکیه حساب بانکی داشته باشند. اما مشکل اصلی دریافت شماره شناسایی مالیاتی ترکیه است. در این شرایط می توانید از مشاور بانکی خود بخواهید بهترین راه برای دریافت این کد را پیدا کند. البته اگر مبلغ قابل توجهی را واریز کنید یا قصد خرید ملک در ترکیه را دارید، نماینده بانک راه حل موثری را در اختیار شما قرار می دهد. برای افتتاح حساب بانکی در ترکیه 2024 با ما همراه باشید.

دوره افتتاح حساب در ترکیه

صدور کارت اعتباری معمولا بین 1 تا 7 روز کاری طول می کشد. بله بستگی به نوع بانک و مقررات جاری دارد. پس از آن، صاحب حساب حق دارد بلافاصله از آن برای خرید کالا و خدمات استفاده کند.


هزینه ها و حداقل سپرده ها برای افتتاح حساب بانکی در ترکیه

به طور کلی برای افتتاح حساب بانکی در ترکیه حداقل مبلغ سپرده نباید کمتر از 6000 دلار باشد. همچنین این مبلغ در بسیاری از بانک ها برای مدت معینی بلوکه می شود. یعنی فرد در این مدت مجاز نیست این مبلغ را از حساب خود برداشت کند اما بعد از آن می تواند با سود آن را برداشت کند.

لطفا توجه داشته باشید که هزینه و حداقل سپرده برای افتتاح حساب بانکی در ترکیه برای هر بانک متفاوت است. بانک ها معمولاً برای افتتاح حساب مشتریان جدید کارمزدی دریافت نمی کنند، اما باز هم بستگی به نوع بانک دارد.

انواع بانک برای افتتاح حساب بانکی در ترکیه

به طور کلی بانک های ترکیه به سه دسته تقسیم می شوند. این سه دسته شامل بانک های دولتی، بانک های خصوصی و بانک های بین المللی است.

بانک زیارت و وکف بانک جزو بانک های دولتی طبقه بندی می شوند. بانک Yapı Kredi نیز در دسته بانک های خصوصی این کشور قرار می گیرد. همچنین می توانید از ING، Citi، HSBC و Deutsche Bank برای افتتاح حساب در بانک های بین المللی انتخاب کنید.

بهترین گزینه ها برای افتتاح حساب بانکی در ترکیه

Denizbank و VakifBank محبوب ترین بانک ها در بین خارجی ها هستند. همچنین بانک کشاورزی هیچ محدودیتی برای افتتاح حساب بانکی در ترکیه برای شهروندان ایرانی ندارد.

مزایای افتتاح حساب در بانک کشاورزی ترکیه

یکی از محبوب ترین گزینه ها برای افتتاح حساب بانکی در ترکیه، بانک کشاورزی است. این بانک در سال های اخیر مورد توجه ایرانیان قرار گرفته است. چون پاسپورت ایرانی مشکلی ندارد.

بانک کشاورزی ترکیه بزرگترین بانک دولتی این کشور است. این بانک شعبه های متعددی در آلمان، مونته نگرو، بریتانیای کبیر، یونان و … دارد.

برخی از مزایای افتتاح حساب در بانک کشاورزی ترکیه عبارتند از:

ارائه خدمات مدیریت حساب آنلاین

امکان واریز وجه از کشورهای خارج از ترکیه

صدور ویزا کارت

پرداخت مسترکارت

امکان افتتاح حساب به لیر، یورو، دلار وجود دارد

به سیستم بانکی جهانی متصل شوید

بانک وکیف، بانک کادوآ دی ترکیه دینا هال آست

حجم دارایی بانک وکف به حدی است که دومین بانک بزرگ کشور از نظر دارایی است. این بانک چندین شعبه خارجی در کشورهای مختلف دارد. همچنین خدمات دوستانه ای را به نامزدهای خارجی ارائه می دهد. این بانک خدمات بانکداری آنلاین و موبایلی ارائه می دهد و کارکنان آن به زبان انگلیسی مسلط هستند.

بانک دنیز ترکیه، مورد علاقه سرمایه گذاران خارجی

دنیز بانک بهترین بانک برای سرمایه گذارانی است که می خواهند در ترکیه حساب بانکی باز کنند. این بانک نیز یکی از بانک هایی است که به خارجی ها وام می دهد.

برای دریافت وام از این بانک نیاز به افتتاح حساب بانکی بین المللی و ارائه ضمانت نامه و مدارک معتبر دارید. همچنین میزان درآمد برای طبقه بندی وام مسکن مهم است.

یاپی کردی، چهارمین بانک بزرگ ترکیه

یاپی کردی چهارمین بانک بزرگ ترکیه از نظر تعداد شعب است. این بانک مورد اعتماد طیف گسترده ای از خدمات بانکی را به مشتریان ارائه می دهد. همچنین چندین حساب بانکی و کارت ویژه برای مشتریان بین المللی ارائه می دهد.

مدارک مورد نیاز برای افتتاح حساب در ترکیه برای افراد غیر مقیم

اگرچه روند افتتاح حساب در ترکیه برای هر بانک متفاوت است، اما استانداردهای خاصی برای مدارک مورد نیاز وجود دارد. ادامه این مقاله به معرفی مدارک لازم برای افتتاح حساب در ترکیه اختصاص دارد:

شماره شناسایی مالیاتی

یکی از مهمترین مدارک برای افتتاح حساب در ترکیه شماره شناسایی مالیاتی است. همه خارجی ها برای افتتاح حساب به این شماره شناسایی نیاز دارند. برای دریافت آن کافی است به اداره مالیاتی که در آن حساب باز کرده اید مراجعه کرده و شماره شناسایی خود را دریافت کنید.

مدارک مورد نیاز برای دریافت شماره شناسایی شامل موارد زیر است:

پاسپورت معتبر

عکس صفحه اول پاسپورت

یک کپی از صفحه گذرنامه با مهر ورود ترکیه. (با اثبات عدم تخطی از شرایط اقامت)

پاسپورت معتبر

رفتار؛ پاسپورتی که به بانک ارائه می دهید باید بیش از 6 ماه اعتبار داشته باشد.

دکمه بازگشت به بالا