عمومی

اعلام ویژه برنامه‌های حرم مطهر رضوی به مناسبت میلاد امام حسین(ع) – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری آنلاین، حجت الاسلام والمسلمین حسین شریعتی‌نژاد ضمن تبریک فرارسیدن ماه مبارک شعبان و اعیاد خجسته این ایام اظهار کرد: به مناسبت میلاد با سعادت امام حسین (ع)، حضرت ابالفضل العباس (ع) و حضرت امام سجاد (ع) از سوی معاونت تبلیغات اسلامی حرم مطهر رضوی ویژه برنامه‌های جشن و شادمانی متعددی در رواق امام خمینی (ره) تدارک دیده شده که با حضور زائران و مجاوران امام رئوف این مراسم‌ها با شور و حرارت بیشتری برگزار خواهد شد.

گرامیداشت پاسداران در جشن میلاد امام حسین (ع)

معاون تبلیغات اسلامی حرم مطهر رضوی افزود: ویژه برنامه شب میلاد حضرت اباعبدالله الحسین (ع) پنجشنبه ۴ اسفند ماه از ساعت ۱۸ و ۳۰ دقیقه با قرائت زیارت سیدالشهدا (ع) توسط ذاکر اهل بیت (ع) جعفر ملائکه آغاز می‌شود. این جشن باشکوه با سخنرانی حجت الاسلام رفیعی، اجرای گروه سرود ولی عصر، قرائت دعای کمیل و مولودی‌خوانی با نوای گرم مهدی کریمی ادامه می‌یابد.

وی بیان کرد: بخش دوم ویژه برنامه شب میلاد حضرت سیدالشهدا (ع) از ساعت ۲۱ با دکلمه خوانی، شعرخوانی آئینی اجرای همخوانی گروه سرود گلدسته‌های حرم شروع و پس از آن حجت الاسلام حبیب الله فرحزاد به بیان ویژگی‌ها و ابعاد شخصیتی حضرت امام حسین (ع) خواهد پرداخت.

حجت الاسلام شریعتی‌نژاد ادامه داد: جمعه ۵ اسفند ماه نیز همزمان با سالروز ولادت حضرت سیدالشهداء (ع) و به مناسبت روز پاسدار، مراسم قرائت دعای ندبه از ساعت ۵ و ۳۵ دقیقه با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین ناصر رفیعی آغاز می‌شود و پس از آن حاج علی ملائکه از مداحان حرم مطهر رضوی به قرائت دعای ندبه می‌پردازد.

جشن میلاد حضرت ابالفضل (ع)

معاون تبلیغات اسلامی حرم مطهر رضوی با اشاره به برپایی جشن شب میلاد حضرت ابالفضل العباس (ع) مصادف با جمعه ۵ اسفند ماه بیان کرد: در این مراسم که از ساعت ۱۸ و ۳۰ دقیقه آغاز می‌شود جعفر ملائکه به مدیحه‌سرایی خواهد پرداخت و حجت الاسلام فرحزاد نیز در وصف رشادت‌ها و ادب حضرت قمر بنی هاشم (ع) به ایراد سخنرانی می‌پردازد. شعرخوانی، دکلمه خوانی، مدیحه سرایی و … از دیگر برنامه‌های این جشن نورانی است.

وی با بیان اینکه مراسم جشن روز ولادت حضرت عباس (ع) و روز جانباز شنبه ۶ اسفند ماه از ساعت ۹ با قرائت قرآن کریم و بیان احکام برگزار می‌شود، گفت: حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله فرحزاد در این مراسم با محوریت سبک زندگانی حضرت ابوالفضل (ع) به سخنرانی خواهد پرداخت. اجرای گروه سرود گلدسته‌های حرم و سیره‌النبی، دکلمه خوانی، قرائت اشعار آئینی و مدیحه‌سرایی از دیگر بخش‌های این مراسم معنوی خواهد بود.

برگزاری جشن «سید الساجدین» در سالروز ولادت امام سجاد (ع)

حجت الاسلام شریعتی‌نژاد خاطرنشان کرد: جشن شب میلاد حضرت زین العابدین (ع) شنبه ۶ اسفند ماه ساعت ۱۸ و ۲۰ دقیقه با قرائت زیارت امین الله و مدیحه‌سرایی حاج مهدی سلحشور از مداحان برجسته کشورمان در صحن و سرای بارگاه ملکوتی امام رضا (ع) برگزار می‌شود.

معاون تبلیغات اسلامی حرم مطهر رضوی با اعلام اینکه در این مراسم باشکوه حجت الاسلام و المسلمین دکتر ناصر رفیعی در وصف کمالات حضرت سید الساجدین (ع) به ایراد سخنرانی می‌پردازد، گفت: سید رضا یعقوبی آل با شعرخوانی آئینی این محفل جشن و سرور را صفا می‌بخشد و در پایان نیز سید محمد طاها چاوشی و امیر عارف از مداحان حرم مطهر رضوی به دکلمه خوانی و مولودی خوانی خواهند پرداخت.

دکمه بازگشت به بالا