عمومی

آن چه باید درباره میگرن و سکته مغزی بدانید

با توجه به ترکیبی از علائم میگرن و سکته مغزی ، ممکن است دشوار باشد که تشخیص دهید کدام یک را تجربه می کنید ، آیا باید به یک اتاق تاریک و ساکت بروید ، یا بلافاصله با اورژانس تماس بگیرید. وجود دارد.

به گزارش مجله خانواده عصر ایران وی نوشت: “بیشتر شناخته شده است که سردردهای مینامی باعث ایجاد سردردهای شدید می شوند.” سکته مغزی با علائمی مانند بی حسی و ضعف در یک طرف بدن ، گفتار نامشخص ، گیجی ، دید کم و دیپلماسی ، سرگیجه و از دست دادن تعادل و هماهنگی تشخیص داده می شود.

Oridy Health گفت: “اما برخی از حملات میگرن می تواند باعث بی حسی ، ضعف ، مشکلات گفتاری ، گیجی ، تغییر بینایی ، سرگیجه شود و برخی از سکته های مغزی می تواند سردردهای شدید و ناگهانی ایجاد کند.” نوشتن با توجه به ترکیبی از علائم میگرن و سکته مغزی ، ممکن است دشوار باشد که تشخیص دهید کدام یک را تجربه می کنید ، آیا باید به یک اتاق تاریک و ساکت بروید ، یا بلافاصله با اورژانس تماس بگیرید. وجود دارد.

برای پیچیدگی امور ، فرد می تواند همزمان دچار حمله میگرن و سکته شود.

چگونه می توانم به حمله میگرن یا سکته مغزی پی ببرم؟

مونو سر درد یک نوروپاتی است که با یک دوره مکرر بیماری به نام تشنج مشخص می شود ، که معمولاً شامل سردرد همراه با حالت تهوع ، استفراغ ، نور ، لمس ، بو یا حساسیت به صدا است. توالی حوادثی که در طی حمله میگرن مغزی رخ می دهد پیچیده است و کاملاً شناخته نشده است. این تئوری که در آوریل 2015 در مجله علوم اعصاب منتشر شد ، این است که حملات میگرن شامل یک شبکه عصبی در مغز است که با تحریک ، مواد شیمیایی مختلفی به نام نوروپپتیدها آزاد می شود. سپس نوروپپتیدها رگهای خونی را گشاد یا باریک می کنند و باعث علائم مرتبط با میگرن می شوند.

در طی سکته ، جریان خون در قسمت های مغز کاهش می یابد. سکته مغزی می تواند به دلیل انسداد رگ های خونی شناخته شده به عنوان سکته مغزی ایسکمیک ، یا پارگی و نشت خون رگ های خونی شناخته شده به عنوان سکته مغزی خونریزی دهنده باشد. در هر صورت ، بخشی از مغز که از طریق رگ های خونی تغذیه می شود از اکسیژن و مواد مغذی محروم است ، که می تواند باعث آسیب یا مرگ آن قسمت از مغز شود. سکته مغزی حتی می تواند کشنده باشد ، خصوصاً اگر قسمت هایی از مغز که در کنترل تنفس نقش دارند و سایر اعضای مهم مانند قلب تحت تأثیر قرار بگیرند.

میگرن و سکته مغزی می تواند باعث نوروپاتی موضعی یا عملکرد غیر طبیعی در قسمت های خاصی از بدن شود. نقص عصبی موضعی شامل ضعف یا از دست دادن کنترل عضلات ، بی حسی و گزگز در قسمت های بدن و مشکلات گفتاری ، بینایی یا شنوایی ناشی از مشکلات مغز یا سیستم عصبی است.

چه نوع میگرن می تواند مانند سکته مغزی باشد؟

میگرن مربوط به هاله نوعی میگرن است که معمولاً با سکته مغزی اشتباه گرفته می شود. هاله هاله میگرن مجموعه ای از علائم بینایی ، حسی یا سایر علائم سیستم عصبی است که معمولاً چند دقیقه تا یک ساعت طول می کشد و معمولاً قبل از مرحله سردرد حمله میگرن ظاهر می شود. ممکن است فردی علائم هاله ای بدون سردرد داشته باشد.

متداول ترین علائم هاله ای شامل علائم بصری مانند چشمک زدن چراغ و وجود لکه ها یا خطوط زیگزاگی در میدان دید فرد است. از دیگر علائم هاله می توان به کاهش بینایی کوتاه مدت ، سوزن سوزن شدن و بی حسی صورت ، دست ها یا سایر قسمت های بدن ، صداهای شنیداری مانند زنگ و موسیقی و صدا و زبان مانند صداهای غیر قابل بیان و غیر قابل درک اشاره کرد. شامل موارد است. نقل قول هر یک از اینها را می توان به راحتی نشانه سکته مغزی دانست.

نوع دیگری از میگرن که می تواند علائمی شبیه سکته مغزی را نشان دهد ، هنگامی که فقط در یک فرد در خانواده رخ دهد ، یک ارث نادر است که به آن همی پلژی خانوادگی یا همی پلژی انفرادی گفته می شود. این یک حالت جنسی است. علائم حمله میگرن همی پلژیک مانند میگرن پیش ساز است ، اما همچنین شامل حرکت یک طرفه و ضعف عضلانی است که می تواند روزها یا هفته ها ادامه داشته باشد. در موارد نادر ، سردردهای میگرنی همی پلژی می تواند باعث تب ، گیجی ، از دست دادن هوشیاری و حتی کما شود.

اگر من نمی دانم که میگرن یا سکته می کنم ، چه می کنم؟

اگر برای اولین بار میگرن را تجربه می کنید و علائم غیرمعمول مرتبط با آن دارید ، این می تواند یک تجربه بسیار ترسناک باشد.

اگر علائمی دارید که می تواند نشان دهنده سکته مغزی یا میگرن باشد ، همیشه خوب است ، مانند گیجی ، بی حرکتی ناگهانی صورت ، بازوها یا پاها ، به ویژه در یک طرف بدن ، یا صحبت کردن. این یک ایده است. ..

افراد مبتلا به میگرن معمولاً با این علائم آشنا هستند و در صورت مشاهده علائم هشدار دهنده سکته مغزی مانند بی حسی ناگهانی ، از دست دادن بینایی یا ضعف ، باید این علائم را جدی بگیرند.

به عنوان یک قاعده ، میگرن معمولاً احساساتی مانند سوزن سوزن شدن و چشمک زدن چراغ ها و لکه ها ایجاد می کند ، در حالی که سکته های مغزی با از دست دادن احساس مانند بی حسی و ضعف و از دست دادن بینایی همراه است.

تفاوت احتمالی دیگر این است که علائم سکته مغزی معمولاً به طور ناگهانی بروز می کند ، در حالی که علائم میگرن معمولاً به تدریج و طی چند ساعت ظاهر می شوند.

میگرن حامل اورا خطر سکته مغزی را کمی افزایش می دهد

در شرایطی که میگرن معمولاً سکته مغزی ایجاد نمی کند ، افراد ممکن است کمی دچار خطر سکته مغزی شوند که میگرن را با هاله حس کنند. این افزایش معمولاً متوسط ​​است و افراد مبتلا به میگرن باید از علائم خود آگاه باشند و نباید از ترس سکته زندگی کنند.

وقتی سکته مغزی به عنوان میگرن در هاله رخ می دهد ، سکته مغزی میگرن نامیده می شود. یک حمله سردرد نادر است.

چگونه می توانید خطر سکته مغزی را کاهش دهید؟

با توجه به اینکه میگرن حامل اورا یک عامل خطر عروقی است ، بهترین کاری که فرد مبتلا به میگرن می تواند انجام دهد کاهش عامل خطر سکته مغزی است. البته همه باید مراقب باشند.

طبق مرکز کنترل و پیشگیری بیماری های ایالات متحده ، دلایل اصلی سکته مغزی شامل فشار خون بالا ، کلسترول بالا ، سیگار کشیدن ، چاقی و دیابت است.

با داشتن رژیم غذایی سالم ، حفظ وزن مناسب ، ورزش ، ترک سیگار و پرهیز از مصرف زیاد الکل می توانید خطر سکته را کاهش دهید. مراجعه به پزشک برای کنترل شرایطی مانند فشار خون بالا ، کلسترول بالا ، دیابت و بیماری های قلبی نیز می تواند به کاهش خطر سکته کمک کند. پزشک همچنین می تواند در ترک سیگار به شما کمک کند.

زنان مبتلا به میگرن و زایمان احتمالی می توانند در مورد پیشگیری از بارداری با پزشک مشورت کنند. فرمولاسیون های قدیمی قرص های کنترل بارداری با میزان بالای استروژن خطر سکته را به خصوص در زنان سیگاری افزایش می دهد ، اما طبق مطالعه ای که در گزارشات سردرد و درد کنونی منتشر شده ، از داروهای ضد التهاب از هورمون های با دوز پایین استفاده می شود. به نظر نمی رسد بارداری جنسی خطر ابتلا به زنان سالم مبتلا به میگرن را افزایش دهد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا