عمومی

آنچه بازماندگان تجاوز باید بدانند

صحبت کردن دشوار است ، قربانیان تجاوز جنسی و سو abuse استفاده جنسی اغلب سکوت را ترجیح می دهند. به دلایل مختلف ، سکوت که می تواند به ادامه زنجیره تجاوز جنسی کمک کند. تعداد بیشتری از زنان و کودکان در این زمینه قربانی می شوند.

میزان تجاوز برای کودکان و زنان بزرگسال معمولاً کمتر از گزارش شده در دنیای واقعی است و یک معضل اجتماعی پنهان است. نظرسنجی زنان ملی بهترین آمار را در مورد موارد تجاوز در ایالات متحده ارائه می دهد. در این مطالعه ، 13٪ یا 1 از 8 زن بزرگسال مشخص شد که حداقل یک بار کاملاً مورد تجاوز قرار گرفته اند.

بیشتر موارد حمله جنسی به دلایل مختلف به پلیس گزارش نشده است و فقط 344 مورد از هزار جرم جنسی به پلیس گزارش شده است. یعنی دو مورد از سه مورد مخفی مانده است. در سال 2013 ، 161000 نفر به جرم خشونت جنسی در ایالات متحده زندانی شدند. این 12٪ از کل زندانیان در ایالات متحده است. از سوی دیگر ، قربانیان تجاوز به عنف ، رقابت کمی برای درمان پس از حادثه دارند ، فقط 26٪ از قربانیان برای درمان هستند.

قربانیان تجاوز چه باید بکنند؟

مرضیه محمدی ، متخصص زنان و زایمان درباره اولین اقداماتی که باید قربانی تجاوز جنسی یا سو abuse استفاده جنسی انجام دهد ، به مجله خانواده گفت. این وظیفه پزشک قانونی است که ببیند این کار برای شخصی انجام شده است یا خیر. البته فرد آسیب دیده می تواند به یک متخصص زنان یا مرکز درمانی نیز مراجعه کند. اطلاعات لازم را بر اساس شواهد ، تاریخچه و بازرسی جمع آوری و ثبت می کند. بنابراین ، در مرحله اول ، عمل تجاوز باید ثابت شود ، سپس مرحله درمان باید آغاز شود و آزمایش غربالگری عفونت های جنسی انجام شود ، اما بسیاری از افراد تجاوز شده از آنجا که در مرحله بعدی به پزشک مراجعه نخواهیم کرد ، با اولین مراجعه به قربانی شروع می کنیم تا نتیجه آزمایش پیشگیرانه (پیشگیری از آزمایش). درمان مورد نیاز این افراد ، اگر قبلاً انجام نشده باشد ، شامل واکسیناسیون HPV و هپاتیت است. آزمایش اچ آی وی و سفلیس نیز برای این بیماران ضروری است. “پیشگیری از بارداری اورژانسی برای قربانیان نیز مورد نیاز است و باید در تمام مراکز درمانی انجام شود.”

البته قربانیان تجاوز جنسی و سو abuse استفاده جنسی معمولاً از ترس خجالت ، اخبار خانوادگی یا مشاوره های دردناک به متخصص زنان مراجعه نمی کنند ، اما محمدی گفت. ، “قربانیان تجاوز جنسی تضمین می کنند که همه بیماران اطلاعات موردی را دارند و می توانند به متخصصان اعتماد کنند.” پزشکی یک راز است.

علاوه بر این ، “پزشكان به اندازه كافی به قربانی فشار می آورند كه نیاز به معاینه كمی دارند و باید قربانی پس از آزمایش به روانشناس یا روانپزشك ارجاع شود.” اما برخی آزمایشات این امر به حضور والدین قربانی تجاوز جنسی نیاز دارد ، زیرا مواردی وجود داشته که وی ادعا کرده است که مورد تجاوز قرار گرفته و بعداً دکتر را متهم کرده است.

مورد دیگر که درمان آن برای قربانیان تجاوز جنسی و سو abuse استفاده جنسی دشوار است ، هزینه بالای درمان است ، اما متخصصان زنان می گویند: “یک مرکز درمانی با دفترچه بیمه یک آزمایش مقرون به صرفه است. من این کار را خواهم کرد. “

همه قربانیان تجاوز جنسی در سنین باروری باید تحت پیشگیری از بارداری اضطراری قرار بگیرند. محمدی هرگز بیماری را تجربه نکرده است که در اثر تجاوز جنسی باردار شده باشد و در این باره گفت: “این کیف ها از حیطه وظیفه متخصص زنان نیستند.” اثبات کنید. “

وی گفت: تجاوز به عنف یک چیز است و بیماری هایی که می توانند به قربانی مبتلا شوند متفاوت است. بنابراین ، قربانیان باید از بیماری های احتمالی پس از تجاوز جنسی آگاهی داشته و از آنها خواسته شود تا به درمان بپردازند. یکی از مشکلات ما در این زمینه ، مشکل فرهنگی ترمیم مخفیانه قربانیان از ترس این است که مورد توجه خانواده ها و عواقب آنها قرار نگیرند و مراقبت های بعد از تجاوز را ارائه نکنند. اگر به قربانیان تجاوز جنسی اطلاع داده شود ، در برابر آزمایش هایی که برای سلامتی آنها مناسب است مقاومت نمی کنند. کسانی که آزمایشات لازم را انجام نمی دهند ، نادان هستند. به نظر من ، افراد جامعه باید از کودکی خود مطلع شوند ، و هنگامی که آنها در مورد نوجوانی و هورمون ها صحبت می کنند ، همچنین باید در مورد جنسیت و سلامت شخصی ، ترس ، استرس مطلع شوند. نه به گونه ای که باعث وحشت یا دوری از جامعه شود. “

چه موقع می توانم بگویم که تجاوز صورت گرفته است؟

تجاوز جنایتی است شامل خشونت ، حمله ، سلطه و پرخاشگری ، از فعالیت های جنسی گرفته تا سو abuse استفاده جنسی ، سو abuse استفاده از تماس و تجاوز جنسی. کارشناسان بر این باورند که اصطلاحات “بازمانده سو of استفاده جنسی” و “بازمانده تجاوز” بر اصطلاح “قربانی” اولویت دارد.

احد عبدی ، روانشناس ، صمیمیت جنسی مانند تماس بدنی و خشونت غیرمجاز را نیز مورد تجاوز قرار می دهد و می گوید: بیشتر مرتکبان آن کسانی هستند که در کودکی و نوجوانی مورد آزار و اذیت قرار گرفته اند و در خانواده ها و اجتماعات خود شاهد صحنه های وحشتناک جنسی و تجاوز جنسی بوده اند. بنابراین ، آگاهی از تجاوز به عنف مهمترین موضوعی است که می تواند این آسیب را کاهش دهد. اولین عنصر بحث تجاوز جنسی ، تحریک است و افرادی که تحت پوشش مناسب نیستند معمولاً مورد تجاوز قرار می گیرند. البته فقط بهانه ای که زنان و مردان برای تجاوز بهانه می کنند به این معنی نیست که اگر لباس مناسب داشته باشند مورد تجاوز قرار نمی گیرند. “در حقیقت ، زنان و کودکان با لباس نامناسب و تحریک آمیز طعمه بهتری هستند.”

موارد مربوط به پیشگیری از تجاوز جنسی

عبدی ، که پیشگیری از تجاوز را توضیح داد ، گفت: “قربانیان باید به غریزه خود اعتماد کنند. به یاد داشته باشید که همه فطرت و تشخیص دارند ، بنابراین برای کسانی که مورد تجاوز قرار می گیرند.” مهمترین توصیه این است که به غریزه آنها اعتماد کنید ، یعنی اگر در موقعیت اضطرابی قرار گرفتید ، باید فوراً محیط خود را ترک کنید ، زیرا غریزه معمولاً درست است. ، “من نمی دانم این شخص می تواند این کار را انجام دهد” ، “من می دانم چگونه از خودم محافظت کنم” ، “من چیزی نمی خواهم” و غیره ، تسلیم ذهنیت و افکار ناکارآمد می شوند ، نباید با خودت صحبت کنی اما باید سریع از محیط دور شویم. از آنجا که زنان در قلمرو عاطفی و جنسی از احساسات و جنسیت بیشتری برخوردار هستند و مردان از دید بیشتری برخوردار هستند ، مردان متجاوز با دیدن هیجان زده می شوند ، و زنان نوازش و احساساتی می نویسند. مغز او “استروژن” و “پروژسترون” آزاد می کند ، که می توان گفت ترشح هورمون ها را هدایت می کند و با ترشح این هورمون ها ، زن از توانایی کنار آمدن محروم می شود. من اغلب در دادگاه می گویم که شخص بدرفتار وقتی من این کار را کردم مقاومت نشان نداد و بعد از مدتی او را دید که با اراده خودش این رابطه را برقرار کرده است. بنابراین ، اگر احساس می کنید ممکن است مورد حمله قرار بگیرید ، باید در اسرع وقت محیط را ترک کنید قبل از اینکه تحت تأثیر زبان عاطفی یا مراقبت های روانی و جسمی قرار بگیرید. متأسفانه ، در زمینه های آموزش جنسی و مراقبت از خود ، این تفاوت بزرگ بین زن و مرد اغلب ذکر نشده است و فقط سایر موارد پیشگیرانه بدون در نظر گرفتن این مسئله مطرح می شوند. همچنین ، برای جلوگیری از تجاوز جنسی ، می توان از ترافیک در مناطق دور افتاده و مکان هایی که آسیب های انسانی قابل توجه است ، کاسته شود. اگر در چنین محیطی سفر می کنید ، حتماً از کسی کمک بخواهید. مکانهایی مانند جنگلها ، کوهها ، کوچه های دورافتاده و پله های عابر پیاده کمتر برای کمین مناسب است. “اگر شما نیاز به سفر در چنین فضایی دارید و یک همراه ندارید ، یک ابزار اطلاعاتی مانند سوت یا وسایل محافظ داشته باشید.”

وی به اقدامات احتیاطی مهمی در این زمینه اشاره دارد ، از جمله مهارت های یادگیری مانند عزت نفس ، اعتماد به نفس ، عدم مهارت های جسورانه. “این مهارتها به زنان در برخورد با سو ab استفاده کنندگان شجاعت و دفاع شخصی بیشتری می بخشد. برای مثال ، اگر مهاجمی قصد چنین کاری را داشته باشد ، مهاجم معمولاً یک ترسو ، به محض مقاومت در برابر ترس از قانون یا مجازات ، نه تنها می تواند مهاجمان و سو ab استفاده کنندگان را تهدید کند ، بلکه با تهدید دیگران سر و صدا ایجاد می کند. قربانیان طعمه های خود را رها می کنند معمولاً قربانیان به طعمه هایی متوسل می شوند که به دلایلی از جمله ترس از شرم ، تمایل دارند اجازه سو abuse استفاده را بدهند. گام بعدی آگاهی از محیط زیست است. هر زمان که در یک محیط یا محیط جدید هستید ، اولین قدم تعیین محل خروج ، پنجره ها ، بالکن ها و سایر فضاها است تا در صورت نیاز بتوان از آنها در محل فرار استفاده کرد.فرار نیز با ایجاد صدا و وضعیت امکان پذیر است. اگر این اتفاق بیفتد ، این صدا می تواند به دلیل شکستن شیشه یا آینه باشد. قبل از ورود به یک محیط جدید و ناآشنا ، یک دوست یا خویشاوند معتمد و نام رمز را انتخاب کنید و از من پیامی دریافت کنید. لطفاً به ما بگویید که به کمک نیاز دارید.

نتیجه تجاوز چیست؟

تجاوز جنسی عواقب زیادی برای قربانی دارد. مطالعات نشان می دهد زنانی که در کودکی مورد آزار جنسی قرار گرفته اند یا در بزرگسالی مورد تجاوز قرار گرفته اند ، اغلب دچار اختلال عملکرد جنسی شده و در روابط صمیمی مادرانه مشکل دارند. یکی دیگر از عوارض تجاوز جنسی ، افزایش استرس و بیماری روانی است.

به گفته عبدی ، تجاوز به عنف کوتاه مدت و بلند مدت است. “قربانیان معمولاً در مدت زمان کوتاهی شوکه می شوند ، احساس ناراحتی جدی می کنند ، شوکه می شوند و احساس می کنند دیگران این کار را دوست ندارند. بنابراین ، آنها کنار گذاشته می شوند و از نظر اجتماعی منزوی هستند. احساس می کنم حتی اگر برای اولین بار در “پلیس” ، “پزشکی قانونی” ، “اورژانس” یا “مقامات قضایی” با آنها روبرو شوم ، این ناراحتی می تواند تشدید شود. قربانیان می توانند نسبت به پوشش نامناسب خود ، فعال کردن ایده ها و افکار ناکارآمد و همچنین فعال کردن طرح هایی مانند آسیب پذیری ، بی اعتمادی و سو abuse استفاده ، احساس گناه کنند. همیشه احساس گناه می کند و خودش را مقصر می داند. بنابراین ، لازم است که همه گروه هایی که با این افراد روبرو هستند ، آموزش ببینند. در این راستا ، می توانم به مشتریانی اشاره کنم که پس از این حادثه به درستی با محیط ها و مراحل مختلف روند تجاوز روبرو نشده اند و این احساس گناه و مسئولیت شخصی به اوج خود رسیده است. او بقیه زندگی خود را از دست می دهد و سعی می کند به خودش آسیب برساند. حتی اگر از عباراتی مانند “آن شب چه کار می کردی؟” “چرا با تاکسی سوار نشدی؟” “آیا شما ظاهری شسته و رفته به وجود نیاوردید” “سپاسگزارم برای خدای زنده” استفاده می کنید ، ممکن است صدمات جبران ناپذیری وارد کند. قربانیان تجاوز جنسی و آزار جنسی را درگیر کنید. قربانیان تجاوز به عنف همیشه در خواب دیدن و به عقب نگاه می کنند. حتی ممکن است از دیگران عقب نشینی کنند که این باعث ترس آنها می شود. یکی دیگر از مشکلات آزار دهنده قربانیان تجاوز این است که سیستم عصبی در مغز فعالتر می شود و با شنیدن یا دیدن نور باعث ترس ، جیغ یا جیغ می شود. معمولاً احساسات غالب این افراد به عصبانیت تبدیل می شود و دچار گرفتگی عضلانی مانند دست ، پا ، فک و صورت می شود. زیرا آنها دائماً خود را منقبض می کنند ، به خودکشی فکر می کنند و از افسردگی ، مانیکور یا اختلال دو قطبی رنج می برند. قربانیان می توانند برای مدت طولانی نسبت به همه مردان بدبین باشند و این مشکل پس از ازدواج نیز وجود دارد و در صورت عدم درمان ، قربانی را تا پایان عمر و عملکرد جنسی همراهی می کند. این می تواند مشکلات زیادی در روابط زناشویی مانند ناتوانی ایجاد کند. “این باعث تمایل ، برانگیختگی ، ارگاسم ، رابطه جنسی دردناک ، گرفتگی واژن و به طور کلی سرماخوردگی می شود.”

روانشناسان در ادامه می گویند وقتی شخص تجاوز شده متوجه شود که بی گناه است ، می تواند پس از تجاوز به عنف اقدام کند: “یعنی اولین کلانتری یا پلیس به ایستگاه بروید. من از تجربه می دانم که حداقل یک نجات دهنده اورژانس همیشه به عنوان افسر پلیس در آنجا است و او مطمئناً در موارد مشابه تجاوز به عنف برخی از آموزشهای ضمن خدمت را انجام می دهد. ببینید و بدانید چه باید بکنید ، اما میزان استفاده آنها از این آموزش بسیار مهم است. قربانیان قبل از تحقیقات جنایی و تأیید تجاوز جنسی به کلانتری مراجعه می کنند و دوش می گیرند ، توصیه می شود به مسواک زدن ، شستن صورت و لباس در کیف کمک کنید. اگر با غذا یا داروی تب بر و بیهوش شده اید و نمی توانید در برابر آن مقاومت کنید ، حتماً پزشک قانونی باشید. آزمایش خون و ادرار انجام دهید و در پایان آن را امتحان کنید. “پرونده یا شاهد را به یاد بیاورید تا در صورت لزوم آن را در دادگاه فراخوانی کنید.”

چگونه با قربانیان تجاوز رفتار کنیم؟

“قربانیان تجاوز جنسی باید بدانند که هیچ تقصیری در این امر ندارند ، آنها باید بدون ترس و سو mis تفاهم با خانواده و افراد امن آنها را در میان بگذارند و اعضای خانواده و جامعه باید از این موضوع آگاه باشند. چقدر مهم است که تقویت کنیم ، “گفت. من این را دارم رسانه ها قطعاً تأثیر غیرقابل انکاری در این امر دارند. این آگاهی روند کمک به قربانیان تجاوز را تسریع می کند ، زیرا شخصی که مورد حمله جنسی قرار گرفته است ، قربانی است نه متهم ، و ما باید به قربانی کمک کنیم. فرد تجاوز شده نباید از ترس تهدید یا آزار و اذیت مخفی شود ، بلکه باید همه چیز را به پلیس بگوید. خانواده و جامعه نیز باید مسئول این امر باشند. به عنوان مثال ، وقتی با یک قربانی تجاوز روبرو می شوید ، دائماً از او س askال نکنید ، لمس نکنید یا او را در آغوش نگیرید ، زیرا می تواند یادآور تجاوز جنسی باشد. به سخنان قربانی شک نکنید ، آنها را باور کنید و آنها را بپذیرید. سوالات نادرست مانند “او با شما چه کرد؟” ، “شما چه کردید؟” ، “آیا او با شما این کار را کرد؟” و نپرسید ، قربانی را بدون قید و شرط قبول نکنید و پرونده را ناچیز جلوه دهید. اطمینان حاصل کنید که آنها به همه حرفه های خود اعتقاد دارند و اطمینان حاصل کنید که در کنار آنها هستند و در صورت لزوم چیزی را برای آنها فراهم می کنید. مهمترین چیز تشویق شما برای ملاقات با یک روانشناس است. نسبت به آنها احساس گناه نکنید. “نگران شهرت آنها نباشید ، زیرا ممکن است برای هر کسی اتفاق بیفتد.”

“قربانیان گاهی اوقات به دلیل ترس از سو mis تفاهم یا شرم ، آن را پنهان می كنند ، اما آنها ندانسته كه زنجیره تجاوز را ادامه می دهند ، نمی دانند كه به زنان دیگر آسیب می رسانند. بالاخره قربانی مورد تجاوز قرار گرفت. آنها باید در این زمینه با کارشناسان مشورت کنند. “شما ممکن است به یک تیم پزشکی متشکل از مددکاران ، روانشناسان و روانشناسان برای تسریع روند بهبودی نیاز داشته باشید.”

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا