عمومی

آقای هاشمی گلپایگانی وظیفه شما به هم ریختن جامعه نیست!

اظهارات محمدصالح هاشمی گلپایگانی در چند ماه گذشته از سوی ستاد امر به معروف و نهی از منکر، پیوسته باعث سوء استفاده رسانه های خارجی و کاهش دو تکلیف کلیدی شرعی شده است: حجاب و منع امر به معروف.

ایسناپلاس – عطیه همتی: کتاب های درسی دبستان دهه 60 و 70 داستان غسل نکردن پیرمردی را روایت می کند که امام حسن (ع) و امام حسین (ع) متوجه شدند و می خواستند برای آموزش فریضه امر به معروف و نهی از منکر انجام دهند. نوشته شده است. به مودبانه ترین شکل ممکن حمام کنید راه درست را به او بیاموزید. عادات مهم امر به معروف و نهی از منکر را به کودکان بیاموزید و به کودکان یادآوری کنید که خیر بی فایده است که منجر به بی احترامی یا کینه توزی کسی می شود که خواسته یا ناخواسته منجر به بد یا اشتباه می شود.داستانی که قرار بود گفته شود.

از خرداد ماه سال گذشته که «محمد صالح هاشمی گلپایگانی» سمت دبیری امر به معروف و نهی از منکر را بر عهده گرفت. تیز بودن پیکان این ستاد که پیش از این ناهنجاری ها و مطالبات اجتماعی مسئولان را هدف گرفته بود. برعکس تغییر کرد، این بار امر به معروف و نهی از منکر محل تفرقه بین مردم شد، بیلبورد یا سخنان مصاحبه با یکی از منشی های آن زمان، خواستار کمک مردم به جمع شدن بود. با ستاد و به ستاد کمک کنید…کمک کنید مسئولین انکار نکنند.

عمرو با معروف، دبیر سابق ستاد، بارها بر اولویت های ستاد تاکید کرد. حسن نیت مردم، نهی از منکر مسئولان است و حتی در مقاله خود اعلام کرد که «حکم حسن نیت که منجر به تنش اجتماعی می شود کار بدی است». در مصاحبه‌ای که در مارس 2019 انجام دادم، او به صراحت اعلام کرد که وظیفه دارد فعالیت‌های مردمی را در حوزه‌های نهی از منکر و نهی از منکر گسترش دهد، به‌ویژه اگر انتقادی از دولت باشد، به این معنا که اگر بخواهد انتقاد کند. و یا به دولت پیشنهاد دهد، اما از نظر شرعی دارای قدرت امر به معروف و نهی از منکر باشد، فعالیت وی باید زیر چتر حمایتی دولت قرار گیرد، این یکی از تعهدات قانونی شرکت است.

از سوی دیگر، پس از سوم خرداد 1400، زمانی که هاشمی گلپایگانی به عنوان دبیر ستاد منصوب شد، جایگاه ستاد شکل کاملاً متفاوتی به خود گرفت. در نتیجه برخی از سخنان رهبری سانسور و حتی از سایت ستاد حذف شد. این موضوع را محمد صالح مفتاح، معاون سابق ستاد امربه معروف و ناهی منکر اعلام کرد. مفتح در این باره گفت: و می خواهند اولویت بندی کنند. “رهبری شماره 10 اولویت شماره یک ما است.”

اما اولویت دادن به امر به معروف و نهی از منکر در حوزه حجاب نه در ستاد امر به معروف و نهی از منکر است و موضوع اصلی این روزها نیز نیست. هاشمی گلپایگانی در ماه های اخیر در رسانه ها از الفاظ و جملاتی استفاده می کرد و مسئولان بدون شناخت وی از چنین الفاظ و عباراتی در رسانه ها استفاده می کردند یا چنین ایده هایی را مطرح می کردند، باورم نمی شود بتوانم اعلام کنم. بیانیه یا تفکری است که خارج از مسئولیت قانونی ستاد است و متأسفانه در چند روز اخیر این امر مهم به امری سخت تبدیل شده است و در جامعه ضروری و مهم نیست، بلکه در جهت تنبیه افراد است. . . این در شرایطی است که مقامات ارشد و روسای سه قوه سعی دارند فضایی هوشیارانه به بحث های عفاف و حجاب در کشور بدهند و از رفتار مودبانه در حوزه حجاب و عفاف جلوگیری کنند.

حجت‌الاسلام محسنی آژه‌ای، دادستان کل کشور در نشست خبری ۲۹ تیرماه اعلام کرد: ، محتاط ، حلال و آرام. “

محمد باکر خلیباف رئیس شورای اسلامی شهر 30 تیرماه مصادف با روز عفاف و حجاب در خصوص موضوع عفاف و حجاب گفت: کشور در زمان طاغوت از آغوش خود در برابر کشف حجاب دفاع کرده و متعهد خواهد شد. شهادت کمتر از مردم ایران به مسائل تواضع و حجاب و ارزشهای خانوادگی حساس است.

سیدابراهیم رئیسی رئیس جمهور در سخنانی در هفته دولت درباره گشت های رسمی و اجتماعی گفت: زن ایرانی بودن برای امروز نیست. حتی در یک جامعه قانون مدار، هیچ کس حق ندارد کار خودسرانه یا غیرقانونی انجام دهد. “

در ماه های اخیر، اظهارات مقامات ستاد امر با مرهو بسیاری را به این باور رسانده است که دولت تصمیمات جدیدی در زمینه حجاب اتخاذ کرده است، اقدامات فراقانونی و قوانین جدیدی برای حل مشکل حجاب ایجاد کرده است. دارم تلاش میکنم فشار. اما در واقعیت، اتهامات علیه دولت نیست زیرا سران سه قوه باید بارها و بارها پشت تریبون بیگناهی خود را ثابت کنند. آیا کسی هزینه سخنان هاشمی گلپایگانی را محاسبه کرده است؟

علیرغم همه این ادعاها، هاشمی گلپایگانی هر روز اظهار نظرهای جدیدی در مورد افکار خود درباره وضعیت حجاب می کند. وی در گفتگوی پایانی درباره طرح درخشان خود گفت دوربین های خیابانی از زنان بی حجاب عکس می گیرند و عکس ها برایشان پست می شود و باید جریمه بپردازند و اگر فردی بی حجاب وارد مغازه شود. و بدون اخطار صاحب فروشگاه خدمات رسانی می کند، پلاک فروشگاه جریمه می شود. اگر فردی که حجاب پیدا کند اصرار به دریافت خدمات داشته باشد، گشت ارشاد فرد را به نفع صاحب مغازه جریمه می کند.

هاشمی گلپایگانی، دبیر امربه معروف، گفت که او قصد خوبی برای ساماندهی وضعیت حجاب به عنوان یک نهاد حاکمیتی دارد و اگر بخواهد خارج از اولویت های خود به این موضوع بپردازد، اظهاراتش تاکنون پیامدهای جدی داشته است. حباب قطبی شدن دمیده شد، اما اظهارنظرهای تند و بی حساب او یکی از مهم ترین الزامات دینی را به وضعیت معنوی جامعه تبدیل کرده است. تکالیف برای مردم به ویژه نسل جوان که فقط آن را کاهش داده و به ضد ارزش تبدیل می کنند نامرئی است. به همین دلیل است که حتی مدیران بعد از او نیز وقتی به طور حساب شده سعی در احیاء و رونق خیر در جامعه و نهی از منکر می کنند، بسیار مشکل دارند. همچنین هاشمی گلپایگانی بداند که این اظهارنظرها فقط مورد استفاده رسانه های خارجی ضد ایرانی است. بلکه تمام نظام اسلامی و نهادهای بزرگ دینی ملت تاوان آن را خواهند داد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا