عمومی

آقای رئیس استعفا پیشکش، عذرخواهی هم نمی‌کنید؟

ساعت 21 شب گذشته گوشه خبری در حال پخش گزارش وجود رهبر انقلاب هک شد و آنتن زنده جمهوری اسلامی ایران به همراه تصاویری عجیب توسط معاندان ربوده شد. چند ثانیه بچرخ! باکس های منتخبی که بالاخره یک ساعت قبل از خبر آماده پخش می شوند، می توانند ناگهان با تصاویر دیگری جایگزین شوند، چه در دست یک متجاوز و چه در صورت هک شدن سیستم پخش از بیرون، این یک مشکل فنی است که رخ داده است.

اما نکته در هر دو مورد سکوت عجیب رئیس سازمان صدا و سیما است.

رئیس! دفعه قبل (7 بهمن 1400) ظاهراً هنوز جا نیفتاده بودید و فضا در دست شما نبود، اما حالا چه؟ ایجاد شبهه استعفا؟ یا باید توضیح رسمی در همان قسمت خبر داده شود یا بعدی؟و از مسئولان کلیدی سازمان نه کارشناسانی که همیشه در میدان هستند!

راستی اگر در رسانه، بخش خبری دیگری چنین اتفاقی بیفتد به نام “نفوذ” و افترا با آن رسانه چه می کنند؟آقای رئیس! پس از اذعان به دو هدف در حوزه خود، انتظار شفافیت و شفافیتی را داریم که نداریم و نداریم.

البته پخش زنان برهنه را در بخش اخبار با گزارش های ضعیف و “متاسفم” هولناک بپوشانید و بدون شک در عرض یک سال این اتفاق عجیب و غریب را در سکوت تکرار می کنید یا به دوستان خود بگویید از بی بی سی خارج شوید. بودجه و در مقابل رادیو و تلویزیون کم‌هزینه بگویید «من و تو» تا یک پیشرفت حرفه‌ای را با کمبود منابع مالی توجیه کنید.

رئیس! صحبت با منابع آگاه در خبرگزاری های دولتی راه حل نیست.اینجا (بخوانید) پس از این حادثه به گفته منابع، اعلام علت تنها در صورت بسته شدن مسیر تکرار، تسکینی خواهد بود. در غیر این صورت بدبینی بی پولی بهانه ای بدتر از گناه و نشانه ضعف مدیریت در ناتوانی حتی در تخصیص منابع بر اساس اولویت است.

رؤسای جمهور و دیگر رهبران، باور کنید، عذرخواهی بخشی از اختیار است!

دکمه بازگشت به بالا