عمومی

آغاز عملیات اجرایی اتصال ریلی شلمچه به بصره

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی مجله خانواده

به گزارش وزارت حمل و نقل و شهر، «میعاد صالح» که تفاهم نامه ساخت راه آهن شرمچه بصره را امضا کرده و از چندین پروژه راه آهن بازدید کرده است، پس از امضای این تفاهم نامه گفت: ..

مدیرعامل راه آهن گفت: این موضوع از مدت ها قبل مطرح بوده و ذینفعان 20 سال است که به دنبال آن بوده اند اما از زمان موفقیت در هیچ مرحله ای محقق نشده است.

وی در خصوص اهمیت تفاهم نامه اخیر می گوید: و مدیر عامل راه آهن. “است.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: مانع. “

صالح با بیان اینکه طول این خط کمتر از 40 کیلومتر است، گفت: تاکنون موانع زیادی بر سر راه ساخت این خط وجود داشته است و ما سعی کرده ایم این موانع را در این نقشه راه به صورت عملیاتی برطرف کنیم.

وی گفت: به عنوان مثال احداث پل روی رودخانه به عنوان مهمترین گلوگاه این پروژه مطرح شده است و پیش بینی می شود ساخت آن حدود یک سال و نیم طول بکشد.

مدیرعامل راه آهن گفت: نکته دوم بحث مین زدایی است که حدود 15 تا 20 کیلومتر از مسیر را در بر می گیرد و زمان می برد و تحویل در منطقه ویژه است.باید مراحل را طی کنیم.به محض اینکه با امضای نقشه راه و این تفاهم نامه، روند اجرایی را آغاز کردیم.

وی بیان می کند: این پروژه می تواند منافع اقتصادی، اجتماعی و سیاسی زیادی را برای مردم کشورمان به همراه داشته باشد.

راه آهن شلمچه – بصره در مسیر راه آهن خرمشهر – شلمچه قرار دارد و با تکمیل این راه آهن مفقود شده، همزمان با رشد و توسعه حمل و نقل ریلی، راه آهن کربلا برای زائران امام حسین (ع) هموار می شود.

دکمه بازگشت به بالا