سلامت و تندرستیکسب و کار برتر

حلوا ارده با چی بخوریم؟

در کنار حلوا شکری چه چیزی می توانیم بخوریم؟

امیدواریم این مطلب که حاصل تلاش تیم صنایع غذایی کشاورز است مورد توجه شما سروران گرامی قرار گیرد. همانطور که می دانید قرآن کریم از بهشت با نام جنت نام برده است و معنی جنت باغی است که درختان میوه فراوان دارد.همچنین در این کتاب آسمانی از میوه های زیادی نام برده شده است. امروزه با پیشرفت جوامع بشری بیماری ها هم پیشرفت زیادی کرده اند و یکی از راه های نجات انسان از بیماری های مختلف شناخت کامل طبیعت و آشنایی با خواص گیاهان و میوه ها است.

از مهمترین میوه هایی که در قرآن از آنها نام برده شده است می توانیم به انجیر و زیتون اشاره کنیم که به تازگی یک گروه تحقیقات ژاپنی پی به خواص فوق العاده مصرف یک عدد انجیر و هفت عدد زیتون شده است. پس از اینکه یکی از قرآن پژوهان مصری اعلام کرد که خداوند در قرآن به انجیر و زیتون قسم خورده است و نام انجیر یک بار و نام زیتون هفت بار در قرآن آمده است ، رییس این گروه مسلمان شد. ارده مایعی غلیظ و چرب است که از ساییدن کنجد به دست می آید و تبعی کاملا گرم دارد و با موادی چون شیره، عسل و حلوا خورده می شود. برای اینکه شما سروران گرامی با نکات خرید حلوا ارده و دیگر خواص آن دیگر آشنا شوید این بخش را برای شما تهیه نموده ایم.

قیمت حلوا ارده | قیمت حلوا ارده اردکان | قیمت حلوا ارده خانگی

آشنایی با خواص حلوا شکری

حلوا شکری طبیعی و ارده باید از کنجد و روغن کنجد خالص تهیه شوند. مهم ‌ترین ویژگی حلواارده روغن آن به نام ارده است که در مقایسه با کره، چربی ‌های زیان باری ندارد.حلوا ارده از مواد غذایی پرخاصیت است که اغلب در وعده صبحانه مصرف می شود، همچنین سرشار از پروتئین و ویتامین ها می باشد و از ارزش غذایی بالایی برخوردار است. حلوا ارده یکی از مغذی ترین مواد غذایی صبحانه ما ایرانی ها محسوب می شود که سرشار از پروتئین،ویتامین B، D، E، لستین و حاوی اسیدهای چرب غیر اشباع است. حلوا ارده از ترکیب کنجد سابیده شده با شیره یا شکر تهیه می شود.

خواص حلوا شکری کشاورز

حلوا ارده یکی از فرآورده‌های بدست آمده از دانه کنجد است که از مخلوط کردن ارده (کنجد آسیاب شده) با شیره تغلیظ شده به دست می‌آید و حاوی تمامی مزایای تغذیه‌ای کنجد نظیر پروتئین، آنتی اکسیدان، ویتامین B، ویتامین E، کلسیم، فسفر، پتاسیم و آهن می‌باشد. شرکت حلوای کشاورز با بیش از ۸۰ سال تجربه در زمینه تولید فرآورده‌های حاصل از کنجد، محصولات مختلف حلوا ارده شامل حلوا ارده ساده، حلوا ارده با پسته و بادام زمینی، حلوا ارده کنجدی، حلوا ارده سنتی (نرم) و حلوا ارده بدون شکر را تولید و عرضه می‌نماید.

خواص حلوا شکری برای نوزاد و کودکان

برای بچه‌ ها حلواشکری می ‌تواند غذای جایگزین در وعده صبحانه و برای بچه ‌هایی که کم وزن هستند می ‌تواند میان ‌وعده خوبی باشد. اما یک نکته ی مهم که در مورد ارده یا روغن کنجد وجود دارد توجه به کیفیت ارده است. اگر ارده کاملا از روغن کنجد تهیه شده باشد، ارزشمند است اما ممکن است برخی کارخانه‌ های سازنده حلواشکری و ارده، روغن‌ های دیگری را با آن مخلوط کنند که این ارزش کنجد و خواص روغن کنجد یا همان ارده را زیر سوال می‌ برد.

خواص حلوا شکری برای صبحانه

حلوا ارده یکی از پر انرژی‌ترین مواد غذایی است و خوردن آن در وعده‌های غذایی به ویژه صبحانه شما را برای مدت طولانی سیر نگه می‌دارد. کودکان برای تقویت قدرت یادگیری، حافظه و بهبود عملکرد ذهنی خود بهتر است در وعده صبحانه حلوا شکری مصرف نمایند.

طرز تهیه حلوا شکری

مواد لازم برای تهیه حلوا شکری خانگی ارده: ۱۲۰ گرم آرد گندم: ۲۱۰ گرم گردو: ۱۵۰ گرم آب: یک پیمانه شکر: نیم کیلوگرم گلاب: سه قاشق غذا‌خوری پودر پسته: به مقدار دلخواه خلال مغز پسته و خلال مغز بادام: به مقدار دلخواه زعفران دم کرده: یک قاشق غذاخوری کره: ۱۰ گرم

طرز تهیه و دستور پخت حلوا شکری خانگی با آرد گندم و ارده مرحله اول: برای تهیه‌ی حلوا شکری خانگی، ابتدا آرد را در یک ماهیتابه بریزید و روی حرارت با شعله‌ی ملایم قرار دهید. آن را خوب تفت دهید تا بوی خام آرد از بین برود. حواس‌تان باشد رنگ آرد عوض نشود، بلکه فقط کمی تفت داده شود.مرحله دوم: سپس ارده (کنجد آسیاب شده) را به آرد بو داده شده اضافه کنید و به مدت پنج دقیقه مخلوط آرد و ارده را روی حرارت ملایم شعله‌ی گاز هم بزنید.

مرحله سوم: گردوها را با دست ریز و خرد کنید، گردوهای خرد شده را به مخلوط آرد و ارده اضافه ‌کنید و مواد را کمی هم بزنید تا مخلوط شوند. سپس بلافاصله مخلوط آرد و گردو را به یک ظرف مناسب منتقل کنید و آن را کنار بگذارید. مرحله چهارم: آب و شکر را به یک قابلمه اضافه کنید و آن را روی حرارت بگذارید و هم بزنید تا شکر حل شود. پس از اینکه شکر حل شد، گلاب و زعفران دم کرده را به مخلوط شکر اضافه کنید.

زیر حرارت را زیاد کنید تا شربت حلوا شکری به جوش آید. مرحله پنجم: پس از اینکه شربت حلوا شکری به جوش آمد، زیر شعله را خاموش کنید و آن را به مخلوط آرد و ارده اضافه کنید. سپس مواد را به‌خوبی هم بزنید تا مخلوط آرد و شربت هم‌ دما شوند. در این مرحله میتوانید به دلخواه خلال مغز پسته یا بادام را به آن اضافه کنید. مرحله ششم: ابتدا کره را روی حرارت ذوب کنید.

کف و دیواره‌ی قالب کمربندی کیک را با سلفون به خوبی بپوشانید و حلوا شکری را درون قالب بریزید، سپس یک قاشق را با کره‌ی ذوب شده چرب کنید و روی سطح حلوا شکری را به کمک قاشق صاف کنید. به مقدار دلخواه روی حلوا شکری پودر پسته یا خلال پسته بریزید و حلوا شکری را به مدت ۱۲ ساعت درون یخچال قرار دهید. مرحله هفتم: پس از ۱۲ ساعت، آن را از یخچال بیرون بیاورید و به اندازه‌ی دلخواه برش بزنید، یا همانطور داخل ظرف درب‌دار در یخچال نگه‌ دارید‌. نوش جان.

مواد تشکیل دهنده حلوا شکری

حلوا ارده غذایی بسیار مقوی است که مصرف آن بیشتر به صورت صبحانه‌است و مواد تشکیل دهنده آن عبارت‌اند از: کنجد، شکر، تخم مرغ، هل و چوبک. ارده مایعی غلیظ و چرب است که از ساییدن کنجد به دست می آید و تبعی کاملا گرم دارد و با موادی چون شیره، عسل و حلوا خورده می شود.

حلوا شکری برای کرونا

برای افراد بستری در بیمارستان‌ها که کرونا مثبت بودند، رژیم غذایی مشخصی در نظر گرفته می شود از جمله اینکه ماست را از برنامه غذایی این افراد حذف کرده و از بیمارستان خواسته می شود که اگر کسی به دیابت مبتلا نیست به او حلوا ارده داده شود و در سوپ آن‌ها چوب دارچین ریخته شد؛ این بیمارستان در دو هفته اخیر فقط دو مورد مرگ را به ثبت رساند.

حلوا شکری برای پسرزایی

ارده شیره به دلیل طبع گرمی که دارد برای رژیم پسرزایی فوق العاده است.

حلوا شکری و حلوا ارده

برای پیدا کردن تفاوت حلوا‌ ارده و حلوا شکری باید به دل تاریخ و به زمان شاه ‌عباس‌ صفوی سفر کنیم. شاه عباس در یکی از جنگ‌ها به مشاورش یعنی شیخ بهایی دستور داد که یک خوراکی مقوی برای سپاهیان درست کند. شیخ بهایی هم روغن کنجد را با یکی دو ماده‌ی دیگر و نوعی شیره مخلوط کرد و اولین حلوا ارده‌ی دنیا تولید شد.

در حدود قرن چهاردهم، یکی از حلواپزهای مشهور شهر، تصمیم گرفت به جای شیره از مخلوط شکر آب شده در ساخت حلوا استفاده‌کند و به این ترتیب حلوا شکری هم خیلی زود وارد بازار شد و در اختیار عموم قرار گرفت. به خاطر وجود شکر و مخلوط ساکارز در حلوا شکری، قند این نوع حلوا بیشتر است و برای افراد مبتلا به دیابت اصلا مناسب نیست. تفاوت دیگر این دو نوع حلوا در رنگشان است. رنگ حلوا ارده‌ی تولید شده با شیره‌ به خاطر وجود شیره، تیره‌تر از حلوا شکری است.

حلوا شکری یک خوراکی خوشمزه با طبعی گرم است که اغلب در وعده‌های عصرانه و صبحانه و میان وعده‌ها مصرف می‌شود. این خوراکی از موادی تهیه می‌شود که مقوی و انرژی‌ساز هستند. به همین علت، مصرف آن در طول روز بسیار توصیه می‌شود؛ اما احتمالاً با این پرسش روبه‌رو هستید که حلوا شکری را با چی بخوریم؟ پرسشی که در این یادداشت به آن پاسخ می‌دهیم. پس اگر شما نیز از آن دسته افرادی هستید که طعم خاص و خوشمزه حلوا شکری را می‌پسندید، با ما همراه باشید.

دیگر خواص حلوا شکری

بدن ما نیاز دارد تا در طول روز توسط مواد مغذی و پرخاصیت تقویت شود. از آنجایی که امروزه دغدغه‌های کاری و درسی زمان زیادی را از افراد می‌گیرد، رو آوردن به خوراکی‌های ساده و مقوی می‌تواند راه‌حل مناسبی باشد. حلوا شکری یکی از همین خوراکی‌های خوشمزه به شمار می‌رود. این دسر در دستور تهیه خود مواد مغذی همچون گردو، ارده، خلال بادام یا پسته و گاهی نیز شیره را دارد که هر کدام از آن‌ها به‌تنهایی منبع سرشاری از انرژی و مواد معدنی موردنیاز بدن هستند. به همین علت این دسر ارزش غذایی زیادی دارد که در درمان خستگی، ضعف جسمانی و بی‌حالی افراد تأثیرگذار است. شما می توانید با یادگیری ، این وعده خوشمزه را با ترکیبات دلخواه خود در خانه درست کنید.

از طرفی، خوردن حلوا شکری در کنار خوراکی‌های دیگر به وعده غذایی شما خاصیت دوچندان می‌بخشد؛ اما مسئله این است که حلوا شکری را با چی بخوریم؟ چه خوراکی‌هایی را می‌توان با حلوا شکری یا در کنار آن میل کرد؟ نکته مهم آنکه حلوا شکری یک دسر پرخاصیت با طبع گرم است؛ بنابراین در کنار آن باید از میوه‌ها و خوراکی‌هایی استفاده کرد که با آن سازگار هستند. به‌طور مثال می‌‌توان حلوا شکری را قبل از یک دمنوش یا نوشیدنی گرم میل کرد یا از انواع میوه‌ها، شکلات‌ها و تنقلات در کنار آن بهره گرفت. ما در ادامه خواهیم گفت که با حلوا شکری چه چیزی بخوریم که هم مقوی باشد و هم تنوع ایجاد کند.

خوردن حلوا شکری در صبحانه

خوردن حلوا شکری در هنگام صبحانه به شما و روزتان انرژی می‌دهد. وجود گردو و خلال مغزها در این دسر سبب یادگیری و حافظه بهتر و جلوگیری از بیماری آلزایمر می‌شود. علاوه‌بر این‌ها کالری موجود در حلوا شکری به‌اندازه‌ای است که شما را تا ساعت‌ها شارژ نگه می‌دارد؛ بدون آنکه احساس گرسنگی یا ضعف پیدا کنید. حال نوبت آن رسیده تا بگوییم حلوا شکری را با چی بخوریم که ترکیب خوشمزه‌تری را ایجاد کند.

  • اگر در هنگام صبحانه حلوا شکری می‌خورید، می‌توانید بر روی آن عسل، سس شکلات یا شیره‌های مختلف بریزید و طعم شیرین‌تر و فوق‌العاده‌ای به آن ببخشید.
  • از طرفی می‌توانید در کنار آن از انواع آجیل و مغزها مانند فندق، بادام، پسته، گردو و کشمش نیز استفاده کنید. در این حالت، حلوا شکری را به یک پروتئین بار و بمب انرژی تبدیل خواهید کرد.
  • اگر با مصرف میوه در ساعات ابتدایی روز مشکلی ندارید، می‌توانید حلوا شکری خود را با دورچین میوه میل کنید. در این صورت هم ویتامین‌های بدنتان را تأمین خواهید کرد و هم یک وعده خوشمزه را به خود هدیه می‌دهید.
  • همچنین می‌توانید حلوا شکری را با اتمیل‌ نیز ترکیب کنید و یک غذای کامل برای روزتان بسازید. در این حالت، کلیسم، ویتامین B و پروتئین موردنیاز بدنتان تأمین خواهد شد.

البته نکته این است که شما می‌توانید هرآنچه را که می‌پسندید و با ذائقه غذایی‌تان مطابق است، همراه با حلوا شکری بخورید. این‌ها تنها پیشنهاد‌هایی هستند که می‌توانند کمک‌کننده باشند.

خوردن حلوا شکری در میان‌ وعده

حلوا شکری را می‌توان در هر وعده‌ای که بخواهید، میل کنید. شاید به آن به‌عنوان یک میان وعده نگاه داشته باشید و از خود بپرسید که در عصرانه حلوا شکری را با چه چیزی بخوریم که ادامه روز را پرانرژی‌‌تر ادامه دهیم. البته کسانی که به دنبال عادت‌های رژیمی هستند، بهتر است این دسر را در برنامه صبحانه خود قرار دهند؛ زیرا حلوا شکری با داشتن کنجد، گردو، شیره و آرد گندم یک دسر دیرهضم به حساب می‌آید؛ بنابراین ساعت‌ها شما را از خوردن خوراکی‌های اضافه بی‌نیاز می‌کند.

اما در صورتی که از حلوا شکری در میان وعده‌ها بهره می‌گیرید، می‌توانید این دسر را در کنار میوه‌ها، آجیل، نوشیدنی‌های گرم یا شربت‌های گیاهی میل کنید. اینکه در هنگام عصر یا پیش از وعده‌های غذایی حلوا شکری را با چی بخوریم، مسئله مهمی نیز به شمار می‌رود؛ چرا که باید مقدار کمی از آن را بخورید تا جلوی اشتهای شما را برای خوردن وعده‌های اصلی و مهم نگیرد. برای اطلاع از یا خرید عمده آن می‌توانید روی لینک درج شده کلیک کنید.

نکات مهم درباره خوردن حلوا شکری

در اینکه حلوا شکری یک دسر محبوب نزد ما ایرانیان است، هیچ شکی وجود ندارد. به همین علت، دانستن اطلاعاتی در مورد آن سودمند و کاربردی خواهد بود.

  • در تهیه برخی از حلواهای شکری از شیره‌ها به‌جای شکر استفاده می‌کنند. در درمان کم‌خونی نقش بسیار موثری دارند؛ بنابراین خوردن حلواشکری برای افرادی که کمبود آهن دارند، بسیار توصیه می‌شود.
  • حلوا شکری از ویتامین‌های E، D و B برخوردار است؛ به همین علت مصرف آن در کنار میوه‌ها می‌تواند فرایند رشد به‌خصوص در کودکان را بهبود ببخشد.
  • اگر یک فرد سردمزاج هستید، پس خوردن حلوا شکری می‌تواند یک داروی بی‌نظیر برای شما باشد؛ به‌خصوص اگر آن را همراه با عسل یا شیره‌ها میل بفرمایید.
  • در پاسخ به اینکه حلوا شکری را با چی بخوریم، باید بگوییم مغزها بهترین ترکیب را با این دسر ایجاد می‌کنند؛ زیرا سرشار از فسفر، کلسیم و پتاسیم هستند و یک بسته پروتئینی نیز برای بدن به شمار می‌روند.

کیانا اکرامیان

از زمانی که یادم می‌آید می‌نوشتم و سر‌وصداهای ذهنم را با نوشتن آرام می‌کردم. انگار زمانی که دستم به دکمه‌های کیبرد می‌خورد یا به قلم می‌رفت، دکمه خاموش صداهای مغزم روشن می‌شود و دیگر هیچ صدایی نمی‌آید. فقط نجوای آرام کلمه‌هایی را می‌شنوم که قرار است روی صفحه سفید، لک بیندازند. زمانی که نویسندگی را به عنوان شغل اصلی شروع کردم، به نوشتن چند موضوع علاقه وافری داشتم. اولین‌ آن‌ها، نوشتن درباره کتاب‌ها و به‌خصوص سفرنامه‌ها بود. دوم نوشتن درباره دنیاهای فانتزی و چیزهای این چنینی. سومی، از زمین تا آسمان به این موضوعات فرق دارد، می‌دانم. سومین چیزی که دوست دارم درباره آن‌ها بنویسم سالم‌خوری است! سالم‌خوری برای من یک آیین به حساب می‌آید. این که تو چطور همه مواد غذایی تازه را کنار هم بنشانی تا سالم بمانند، مواد مغذی خود را از دست ندهند و طعم خوبی هم داشته باشند، برای من جذاب و شگفت‌انگیز است.
دکمه بازگشت به بالا