سلامت و تندرستیکسب و کار برتر

از چه رنگ مویی استفاده کنیم؟

چه رنگ مویی را انتخاب کنیم؟

تا چند سال پیش استفاده از رنگ موها بیشتر در بین زنان و آن‌هم برای پوشاندن موهای سفید رواج داشت، اما امروزه استفاده از انواع رنگ موها از جمله رنگ موی دنی وان در بین جوانان نیز شایع شده است. رنگ کردن مو قدمتی دیرینه دارد. انسان‌ها از زمان‌های بسیار دور علاقه بسیاری به رنگ کردن موهایشان داشته‌اند و با استفاده از گیاهانی مثل حنا موهای‌شان را رنگ می‌کردند. علاقه به رنگ کردن مو از زمان‌های قدیم تا امروز ادامه یافته است. تا چند سال پیش استفاده از رنگ موها به‌ویژه رنگ موهای شیمیایی بیشتر در بین زنان و آن‌هم برای پوشاندن موهای سفید رواج داشت، اما متأسفانه امروزه استفاده از رنگ موهای شیمیایی در بین جوانان و نوجوانان نیز شایع شده که البته می‌تواند صدمات زیادی را هم به دنبال داشته باشد.

به‌طور کلی می‌توان رنگ مو را به شکل زیر طبقه‌بندی کرد

  • رنگ موی موقت به رنگ موئی گفته می‌شود كه فقط به‌اندازه یک‌بار شامپو زدن دوام دارد این نوع رنگ فقط بر روی ساقه مو قرار می‌گیرد.
  • رنگ موهای نیمه موقت، یا نیمه ثابت به‌اندازه 4-6 بار شامپو زدن دوام دارند و برای پوشاندن موهای سفید بهتر است از این نوع رنگ موها استفاده شود كه حاوی مواد اكسیدان ضعیف هستند اما اغلب آمونیاك ندارند. این نوع رنگ 2 – 6 هفته بر روی مو باقی می‌ماند و به‌عنوان تقویت‌کننده رنگ طبیعی مو نیز از آن‌ها استفاده می‌شود.
  • اما رنگ موهای ثابت تغییرات كلی و اساسی بر مو می‌‌گذارند و نیاز به اكسیدان و آمونیاك دارند.

امروزه برای موهای مختلف انواع متنوعی رنگ مو تولید شده است و شما می‌توانید با كمی دقت رنگ موی مناسب موهای خود را بیابید. نكته مهم آن است كه رنگ موهای شیمیایی، در صورت ناآگاهی شما از نوع رنگ، می‌توانند مضر باشند. چگونگی واكنش پیروكسید هیدروژن و آمونیاك با موهای سر مستقیماً به نوع محصول انتخاب‌شده بستگی دارد.

رنگ موهای پایدار در فرایند رنگ كردن مو كوتیكول (پوسته خارجی مو) باز و شكافته می‌شود تا رنگ مو در داخل محور مو قرار گیرد. پس از باز شدن كوتیكول رنگ با پروتئین‌های كورتكس واكنش داده تا رنگ طبیعی مو را از بین ببرد بیشتر رنگ موها در دو مرحله عمل می‌کنند (این دو مرحله همزمان اتفاق می‌افتند) نخست رنگ اولیه مو را از بین برده و سپس رنگ جدید را جایگزین می‌کنند. درواقع شبیه همان دكلره كردن با این تفاوت كه پس از بی‌رنگ كردن رنگ جدید با پروتئین‌های درون مو واكنش داده و جایگزین می‌شود.

آمونیاك ماده قلیایی است كه نقش آن باز كردن كوتیكول مو می‌باشد. برای اینكه رنگ داخل كورتكس نفوذ كرده و جایگزین شود درواقع این ماده در كنار پر اكسید و رنگ مو مانند یك كاتالیزور عمل می‌کند. پر اكسید نیز به‌عنوان یك عامل اكسید كننده عمل می‌کند كه رنگ قبلی را از بین می‌برد. هنگام شكستن پیوندهای شیمیایی موتوسط پر اكسید مقداری گوگرد آزاد می‌شود كه باعث ایجاد بوی خاصی می‌شود كه این بو مشخصه موهای رنگ شده است. پس از اینكه ملانین بی‌رنگ شد یك رنگ دائمی با كورتكس مو واكنش می‌دهد.

انواع گوناگونی از الکل‌ها و حالت‌دهنده‌ها نیز در تولید رنگ مو دنی وان استفاده می‌شود. حالت‌دهنده‌ها كوتیكول مو را پس از رنگ كردن می‌بندند تا رنگ جدید پایداری بیشتری پیدا كند.

 کدام رنگ مو را انتخاب کنیم؟

·         رنگ موی نیمه دائمی

این نوع رنگ، بدون ایجاد تغییر در حالت طبیعی مو، رنگ را به لایه بیرونی آن اضافه می‌كند. رنگ مو مولکول‌های زبری دارد. این مولکول‌های كوچك پس از چندبار شست‌وشو از غلاف مو خارج می‌شوند.

این نوع رنگ مو به مدت 6 – 12 مرتبه شست‌وشو با شامپو دوام دارد و 50 درصد از موهای سفید را پوشش می‌دهد. همچنین، تقویت‌كننده رنگ طبیعی مو نیز هست. رنگ موهای نیمه دائمی، موهای شما را روشن یا بی‌رنگ نمی‌كنند. زیرا عاری از تركیبات آمونیاك و پیروكسید هیدروژن هستند.

·         رنگ موی موقت

اثر این نوع رنگ به مدت 14 – 28 بار شست‌وشو با شامپو در مو باقی می‌ماند. مولکول‌های این نوع رنگ غلاف دور مو را می‌پوشانند و به درون پوسته آن نفوذ می‌كنند. سپس در محلی كه مولکول‌های رنگدانه طبیعی قرار دارند ساكن می‌شوند. آمونیاك رنگ موی موقت به‌اندازه‌ای است كه رنگدانه طبیعی را روشن یا بی‌رنگ نمی‌كند. به‌علاوه، مقدار پیروكسید هیدروژن آن‌هم اندك است. با این وجود، موهای سفید را پوشش می‌دهد.

·         رنگ موی دائمی

 این نوع رنگ مو برای ایجاد تغییرات كلی در شكل ظاهری است. موهای سیاه را بور می‌كند و بالعكس. در رنگ دائمی، از آمونیاك و نیز پیروكسید هیدروژن برای رنگ كردن مو استفاده می‌شود. مولکول‌های رنگ وارد پوسته مو می‌شوند و با شست‌وشو از بین نمی‌روند. این محصول بر رنگدانه‌های مو اثر می‌گذارد و آن‌ها را روشن‌تر می‌كند. به همین علت است كه یك رنگ مو روی موهای افراد مختلف به رنگ‌های متفاوت درمی‌آید.

در حدود 4 – 6 هفته زمان لازم است تا رنگ از ریشه مو خارج و رنگ طبیعی مو بر روی پوست سر ظاهر شود. یافتن رنگ موی مناسب ساده نیست. انتخاب رنگ دلخواه از روی كاتالوگ رنگ فروشگاه و خریداری آن اقدامی نادرست است. رنگ مو را با توجه به رنگ طبیعی مو، رنگ چشم و پوست خود انتخاب كنید. رنگی كه می‌بینید حاصل بازتاب نور از روی رنگدانه‌های رنگ‌شده است. بنابراین، یك رنگ یكسان روی موهای مختلف نمودهای متفاوتی دارد.

رنگ موی طبیعی و مصنوعی در زیر نور فلورسنت یا نور طبیعی آفتاب متفاوت به نظر می‌رسند. سطح رنگ‌ها را از درجه 1 – 10 تقسیم‌بندی كرده‌اند. رنگ درجه ده مو را روشن و درجه یك آن را تیره می‌كند. رنگ موی سیاه، نور كمی را منعكس می‌كند و این درست برخلاف عملكرد رنگ موی بور است. انتخاب رنگ ‌مو و برند آن در لوازم آرایشی در مشهد به مرغوبیت رنگ، سلیقه و خواسته شما و مدت‌زمانی كه می‌خواهید آن رنگ روی موهایتان باقی بماند بستگی دارد. اغلب زنان از رنگ‌های تیره شروع می‌كنند و هر بار، رنگ یك درجه روشن‌تر از قبل را برمی‌گزینند. اگر رنگ موی انتخابی موهای سفید شما را پوشش نمی‌دهد، از رنگ مرغوب‌تر و یك درجه بالاتر از رنگ موی اصلی خود استفاده كنید.

قدرت اکسیدان

قدرت اکسیدان که به‌عنوان تسریع کننده فعالیت شیمیایی در رنگ مو بکار می‌رود با نتایج مورد نیاز و دلخواه شما و همچنین با تمایلات سازندگان رنگ‌ها تعیین می‌شود.

اکسیدان  vol10 رنگ را فقط به‌طور جزئی باز می‌کند.

اکسیدان vol20 قدرت بازکنندگی و روشن کنندگی بالابر روی موهای سفید.

اکسیدان vol30 قدرت روشن کنندگی بالا با کمترین میزان رنگ.

اكسیدان Vol 10 رنگ را فقط به‌طور جزئی باز می‌كند، اكسیدان Vol 20 قدرت بازكنندگی و روشن كنندگی بالاتری دارد و اكسیدان Vol 30 قدرت روشن كنندگی بسیار بالا را با كمترین میزان رنگ دارد.

از آنجایی‌كه اكسیدان‌های با درجه بالا میزان بیشتری از سولفور موهای شما را پاك می‌كند معمولاً توصیه می‌شود از اكسیدان‌های با درجه كمتر از 30 استفاده كنید. آمونیاك هم همین خطر را دارد.

آمونیاك ماده‌ای است كه معمولاً در رنگ موهای دائمی استفاده می‌شود و مانند تمام قلیاها تمایل به جداكردن كوتیكول دارد و به همین دلیل به رنگ اجازه می‌دهد تا به داخل مو نفوذ كند. اگر آمونیاك به‌كار رفته بیش از حد تند باشد، پیوندهای سولفور مو بیش از اندازه جدا شده و در نتیجه مو سفت می‌شود و قطر و وزنش را از دست می‌دهد.

سطح رنگ مو

منظور از<اول> یا سطح رنگ مو، درجه روشن كنندگی آن است. هر رنگی می‌تواند از رنگ روشن‌تر یا تیره‌تر ساخته شود و با اضافه كردن یك رنگ‌ تیره و یا روشن می‌توان این درجه را تغییر داد.

رنگ موها چه طبیعی و چه مصنوعی از درجه 1 -10 طبقه‌بندی می‌شوند. درجه 1، نشان دهنده رنگ سیاه و درجه 10 نشان دهنده روشن‌ترین رنگ یعنی بلوند است.

تناژ رنگ مو

منظور از تون، گرم یا سرد بودن رنگ است. رنگ‌های گرم (هایت‌لایت‌كننده‌ها)، قرمز، نارنجی و زرد هستند. خاكستری، آبی، سبز و بنفش هم رنگ‌های سرد را تشكیل می‌دهند.

بی‌رنگ کننده‌ها چگونه عمل می‌کنند؟

بی‌رنگ کننده‌ها با ملانین موجود در مو واكنش داده و رنگ مو را در یك واكنش غیر قابل بازگشت از بین می‌برند. درواقع مولکول‌های ملانین را اكسید می‌کنند. البته ملأ نین در مو باقی می‌ماند ولی مولکول‌های آن پس از اكسید شدن دیگر رنگی ندارند. پس از استفاده از مواد بی‌رنگ كننده (دكلره) موهای شما به رنگ زرد كم رنگ در می‌آید كه این به دلیل مولکول‌های پروتئینی سازنده مو به نام كراتین می‌باشد.

رنگ طبیعی كراتین زرد كم رنگ است.بی‌رنگ کننده‌ها با رنگ دانه یو ملانین خیلی بهتر وسریعتر از فائو ملانین واكنش می‌دهند. به همین دلیل رنگ باقیمانده مایل به طلایی یا قرمز رنگ می‌شود.بی‌رنگ كننده درواقع پر اكسید حل شده در یك حلال قلیایی است كه این حلال محور مو را باز می‌کند تا پر اكسید با ملانین مو واكنش دهد.

رنگ کردن مو در دوران بارداری ممنوع

از آنجایی که تحقیقات در این زمینه هنوز تکمیل نشده است، نمی‌توان ادعا کرد که صددرصد رنگ مو تأثیر مضری بر روی جنین دارد. اما همان‌طور که می‌دانید پوست کف سر می‌تواند مقداری از مواد شیمیایی موجود در رنگ را جذب کرده و وارد جریان خون کند و از آنجایی که سه ماهه اول بارداری، زمان شکل‌گیری جنین بوده و جنین در این زمان بسیار حساس و آسیب‌پذیر است، پس به زنان باردار توصیه می‌شود تا پایان دوران بارداری از رنگ‌های شیمیایی استفاده نکنند، خصوصاً در سه ماهه اول بارداری. ین رنگ‌ها می‌توانند باعث سقط جنین شوند، لذا استفاده از آن در دوران بارداری به هیچ وجه توصیه نمی‌شود.

استفاده مکرر یا نادرست از رنگ موها، باعث آسیب موها و بروز موخوره می‌شود. خشک و زبر شدن و شکنندگی موها نیز از آسیب‌هایی است که در اثر از بین رفتن چربی مو به وجود می‌آید. استفاده مکرر از رنگ مو سبب ایجاد حساسیت‌های پوستی، شوره سر، خارش و حتی قرمزی پوست سر می‌شود. چنانچه مواد شیمیایی موجود در رنگ قوی باشد و فرد نسبت به این مواد حساسیت داشته باشد، ممکن است سوختگی در سر ایجاد شود که اثرات آن حتی می‌تواند تا آخر عمر باقی بماند. گاهی اوقات رنگ کردن مو سبب ایجاد آلرژی می‌شود که خارش و قرمزی پوست سر از آن جمله‌اند و در مواردی با سوزش نیز همراه است و گاهی اوقات حتی منجر به ورم می‌شود.

در انتخاب رنگ مو 5 عامل نقش دارند

رنگ پوست، رنگ طبیعی مو، رنگ چشم، چاقی و لاغری شخص و شخصیت فرد رنگ موی سر شما می‌بایست مكمل رنگ پـوست‌تان باشد.

هیچگاه مـوی سرتان را بیش از 3-2 درجه از رنگ طبیعی خود روشن‌تر و یا تیره‌تر نكنید.

بخاطر داشته باشید كه موهای ظریف بدلیل داشتن لایـه كوتیكول نازک‌تر زودتر از موهای ضخیم رنگ را بخود می‌گیرد.

هرگاه پوست‌تان به رنگ مو آغشته شد می‌توانید آن را با پودر بچه تمیز كنید.

در آفتاب از كلاه، روسری و محصولات ضد آفتاب استفاده كنید تا از بـی رنـگ شدن و خشكی موهایتان جلوگیری كرده باشید.

شامپو زدن خشن سبب خارج شدن رنگ و خشكی موی سرتان می‌گردد. بنابراین سر خود را با شامپوهای ویژه موهای رنگ شده با ملایمت شستشو دهید. از كاندیشنر و تقویت کننده‌ها استفاده كنید تا رطوبت موهایتان حفظ گردد.

هنگام خشك كردن موهایتان با هوله این كار را با ملایمت انجام دهیـد تـا مـوهـایتان آسیب نبینند.

هنگامی‌كه موهایتان هنوز خیس می‌باشند آن‌ها را برس نكشید و بجای آن از یك شانه استفاده كنید.

هنگام استفاده از سشوار موها را زیاد خشك نكنید. زمانی كه هنوز مقداری رطوبت دارند آن‌ها را رها كنید. با این كار از ایجاد الكتریسیته ساكن جلوگیری خواهید كرد.

پـیش از وارد شدن در آب اسـتخر مـوهای خود را با آب بـدون كلر شسـتشو داده و از كلاه ویژه شنا نیز استفاده كنید.

معرفی 10 تا از بهترین مارکهای رنگ مو

معرفی بهترین مارک های رنگ مو برای اینکه رنگ های مختلف را روی سر خود امتحان کنید ، ولی از مواد شیمیایی و مضرات آن ترس دارید و این باعث محدودیت در رنگ کردن موی خود میشود.پس باید به دنبال محصولی باشید که گیاهی و کاملا ارگانیک باشد و با پوست بدن خود سازگار باشد.برای اطلاع در مورد محصولات ارگانیک با ما همراه باشید.

رنگ ارگانیک مو چیست؟

منظور از رنگ ارگانیک ، یعنی رنگی که پایه ی مواد آن کاملا گیاهی ساخته شده باشد و مواد شیمیایی خیلی اندک در آن به کار رفته باشد و یا اصلا نباشد.این گونه رنگها با روشهای طبیعی و مواد گیاهی بدست می آیند.

آیا رنگ موی کاملا ارگانیک وجود دارد؟

هیچ مارک رنگ مویی کاملا و صد در صد ارگانیک نیست ، در صورتیکه الان هر مارکی ادعا میکند ، محصولات رنگ موی کاملا گیاهی و ارگانیک دارد.هر رنگ مویی مقدار اندکی مواد شیمیایی مصنوعی دارد که وجود این مواد در رنگ الزامی است ، زیرا برای اینکه PH موی شما فعال شود این مواد شیمیایی تا حدی به باز شدن رنگ مو کمک میکند .

افرادی هستند که از حنا برای رنگ موی خود استفاده میکنند و باور دارند که حنا کاملا گیاهی است اما این رنگ برای پوشاندن موی سفید نمیتواند کاربردی باشد و نمک های موجود در حنا می تواند موهای شما را خشک و شکننده کند و آسیب جدی به موی شما وارد کند.رنگهای ارگانیک مقدار کمی مواد شیمیایی دارند که بر روی PH مو اثر دارد.در انتخاب رنگ مو باید دقت داشته باشید ، که رنگ مو فاقد آمونیاک باشد ، زیرا آمونیاک برای مو بسیار مضر است و کاملا غیر طبیعی است.

رنگ موهای بدون آمونیاک چگونه است؟

افرادی که از رنگهای بدون آمونیاک استفاده میکنند ، فکر میکنند رنگهای کاملا طبیعی و بدون آسیب انتخاب کرده اند.در صورتی که ممکن است از ترکیبات مضر دیگری در این رنگ ها استفاده شده باشد که بر روی مو آسیب جدی وارد میکند.

در رنگهای مو که حاوی آمونیاک نمی باشند ، 4 ماده اصلی وجود دارد که این مواد شامل مونو اتانول آمین (MEA) ، اتانولامین ، کوکامید MEA و آمینومتیل پروپانول (AMP) است.این مواد به باز شدن کوتیکولهای مو کمک میکند و رنگ با افزایش PH موی شما به صورت موثر و سریع جذب می گردد. اما اگر سطح PH موی شما بیش از حد بالا برود آسیب جدی به تار موی شما وارد می شود.

پس در نتیجه رنگ موهای ارگانیک انتخاب خیلی مناسب برای رنگ موی شما می باشد ، ماندگاری و رنگ آمیزی زیبایی را برای شما ایجاد خواهد کرد.

لیست بهترین مارک های رنگ مو

·         رنگ موی دائمی پلت

کیت رنگ‌ موی برند «پلت» (Palette) سری «Intensive» برای استفاده‌ی بانوان مناسب است. رنگ‌های تیره و به‌ویژه رنگ‌هایی با تن قهوه‌ای ازجمله رنگ‌هایی هستند که با اکثر رنگ پوست‌ها سازگاری دارند و خیلی مهم نیست که رنگ پوستتان تیره باشد یا روشن؛ همچنین هماهنگ‌کردن آرایش با رنگ ‌موی تیره کار بسیار ساده‌تری است نسبت‌به رنگ‌های روشن و یا خاص. مدل «Medium Brown» می‌تواند زیبایی فرآوانی به چهره‌ی شما ببخشد. درون کیت رنگ پلت یک تیوب رنگ 50 میلی‌لیتری ، یک اکسیدان شماره‌ی 2 یا همان 9% ، یک ماسک ‌موی 10 میلی‌لیتری و یک جفت دستکش پلاستیکی بی‌رنگ برای مراقبت از پوست دست‌ها قرار داده شده است.

·         رنگ موی دائمی ناتورتینت

این رنگ موی طبیعی ، ساخته شده از مواد گیاهی است .کسانی که رنگ طبیعی و سالم برای موهای خود میخواهند از این رنگ مو استفاده میکنند.این رنگ موی خارجی موهای شمارا تغذیه و درخشان می کند.این برند در 29 طیف رنگی و در رنگ های متنوع عرضه شده است. از مزایای این رنگ مو ، فاقد آمونیاک ، پوشانندگی کامل موهای خاکستری ،  رنگ آمیزی سریع و براقیت مو ، ماندگاری طولانی رنگ مو ، و از معایب آن  آسیب و حساسیت پوستی می توان اشاره کرد.یکی از 10 تا از بهترین مارک های رنگ مو است

·         رنگ موی طبیعی و دائمی tints of nature

این برند رنگ مو دارای فرمولاسیون منحصر به فرد است که موهای شما را کاملا تغذیه می کند و موهای خاکستری را کاملا می پوشاند.نتایج استفاده از این رنگ مو بسیار مثبت و راضی کننده بوده است.موادی که در این برند به کار رفته باعث تغییر رنگ سریع مو و با طیف های رنگی زیبایی برای شما به ارمغان می آورد.از مزایای این رنگ مو ، فاقد آمونیاک ، تست رنگ مو بر روی پوست ، بدون هیچ گونه حساسیت پوستی ، پوشش کامل تار موهای خاکستری است. از معایب آن در دسترس نبودن این برند است.

·         رنگ موی Matrix SoColor

بسیاری از آرایشگران حرفه ای به این برند ماتریکس علاقه مند هستند.زیرا دارای رنگهای متنوع ، پررنگ و درخشندگی موها است.این برند رنگ مو به صورت صد در صد موهای خاکستری را پوشش میدهند .این رنگ مو دارای شامپوی براق کننده نیز است.معرفی بهترین مارک های رنگ مو

·         رنگ موی گیاهی طبیعی  Logona

این رنگ مو برای همه ی رنگهای مو از تیره تا روشن استفاده میگردد.این برند رنگ مو ساخته شده از ترکیب حنا و گیاهان طبیعی پوست گردو و صدف است.مارک رنگ موی logona به صورت صد در صد از گیاهان خالص تولید می گردد و همه ی تارهای خاکستری را می پوشاند ، همچنین باعث تغذیه و رشد مو می شود و آن را شاداب و سالم میکند. از مزایای آن ، مو را حجم میدهد و شاداب میکند ، ساخته شده از عصاره ی گیاهی و موهای شما را براق و درخشان می کند.

·         رنگ مو نیو پرستیژ کالر ایرانی

این مارک ، یک برند جدید ایرانی است و با به کارگیری بهترین مواد و تکنولوژی روز دنیا کمترین آسیب را به موی شما وارد می کند ، رنگ موی پرستیز دارای روغن آرگان می باشد و از خشکی و شکنندگی موی شما جلوگیری می کند و براقیت و درخشندگی خاصی به آن می بخشد.آمونیاک استفاده شده در آن بسیار اندک است . بنابراین آسیب به موهای شما را کمتر می کند.

این رنگ مو دارای 10 تناژ رنگی است ، بنابراین انتخاب زیادی برای شما وجود دارد و طرفداران زیادی را دارد.رنگ موی پرستیژ حاوی روغن آرگان و ویتامین c است .و همچنین کراتین موجود در رنگ مو باعث نرمی و لطافت مو می شود. از ویژگی های مهم این رنگ مو ، پوشاندن کامل موهای خاکستری است و اثر حفاظتی در برابر نور خورشید دارد.

ویژگی های این محصول

  • دارای مولتی ویتامین و نرم کننده
  • حاوی ویتامین c
  • دارای نرم کننده کراتینه و پروتئینه
  • ماندگاری و دوام طولانی
  • پوشانندگی کامل موهای سفید
  • حفظ درخشندگی و شفافیت مو
  • حاوی رنگدانه های کافی با غلظت بالا ، دوام طولانی مدت

·         رنگ موی آنیکا

از با کیفیت ترین رنگهای مو ، رنگ موی آنیکا است ، که مورد توجه بسیاری از خانم ها بوده است.دارای مواد خنک کننده و مولتی ویتامین است و از موی شما محافظت می کند. این برند دارای یک پک کامل که شامل رنگ مو 50 میلی لیتر و اکسیدان 75 میلی است ، همچنین دستکش و کلاه رنگ که در سری پرو کراتین و رنگ موی آنیکا وجود دارد.

همه ی محصولات آنیکا از جمله شامپو ، کرم مغذی و کرم احیا کننده دارای روغن آرگان هستند.بعد از استفاده از رنگ و شستشوی کامل موی خود میتوانید از کرم احیا کننده آنیکا که برای تغذیه ی مو لازم است استفاده کنید.

·         رنگ موی مارال

این مارک ایرانی ، رنگ موی طبیعی است که طرفداران زیادی دارد.رنگ موی مارال به موی شما شفافیت و درخشندگی میدهد .و اثر محافظتی بر موی شما دارد.در مواد این رنگ مو ، سیلیکون به کار رفته است که از کدر شدن مو جلوگیری و موی شما را براق و درخشان میکند.

به دلیل طبیعی بودن این رنگ مو ، هیچ تفاوتی با موی طبیعی ندارد.رنگ موی مارال حاوی روغن بادام و یتامین c است که از شکنندگی و خشکی مو جلوگیری می کند و در برابر آسیب های مو محاظت می کند.دارای پوشانندگی قوی است ، موهای خاکستری را به طور کامل می پوشاند و ماندگاری طولانی نیز دارد.طیف های رنگی زیادی دارد که سلیقه های مختلفی را جوابگو است.

·         رنگ موی گانسا GANECA

رنگ موی گانسا توسط شرکت کار آسای اسپانیا تولید ، و از برندهای ایرانی است.و توانسته اعتماد بسیاری از مصرف کنندگان را نسبت به کیفیت خود جلب کند. تهیه مواد اولیه ی این رنگ مو توسط کشور اروپایی بوده است و در کشور ایران با آزمایش متخصصان ایرانی تولید میگردد.زنگ موی گانسا با تیوپ هایی در حجم 100 میلی لیتر و در تنوع رنگی خیلی بالایی تولید میگردد . افراد با انواع موهای تیره تا روشن می توانند از این رنگ مو استفاده کنند.رنگ موی گانسا حاوی جوانه گندم ، ویتامین c ، آلوئه ورا ، کراتین و روغن کنجد است که از خشکی و شکنندگی مو جلو گیری می کند و از موهای شما محافظت می کند.

·         رنگ موی دوماسی Domacy

یکی از برترین برند های رنگ مو ، رنگ موی دوماسی نیز است ، از ویژگی های مهم این برند پوشانندگی بسیار بالای آن است.که برای افراد سخت پسند مناسب است.مواد اولیه ی آن توسط شرکت فرانسوی ساخته می شود به همین دلیل کیفیت بالایی دارد.رنگ موی دوماسی حاوی 3 نوع روغن نارگیل ، بادام و زیتون است و موهای شما را از آسیب های جدی در امان نگه میدارد و شادابی و طراوت ، به موی شما باز میگرداند.کاتالوگ رنگ موی دوماسی تنوع زیادی از رنگ موها را دارد.رنگ موی دوماسی با حجم تیوپ 120 میلی لیتر مناسب برای آقایان و خانومها تولید می گردد.

انواع رنگ مو

رنگ ها به دو دسته تقسیم می شوند:

 رنگ موها در دو نوع  دائمی و موقت دسته بندی می شوند . رنگ موهای موقت ، در انواع مختلف به صورت  شامپو ، محلول ،  اسپری  و پودری تولید میگردند. این دسته از رنگهای مو بعد از شستشو پاک می شوند ، هرچه محصول با کیفیت تر باشد کمی ماندگاری آن بالا خواهد بود.دسته دوم ، رنگ موهای دائمی می باشد ، این رنگ موها به تارهای موی شما نفوذ کرده و ماندگاری همیشگی خواهد داشت و با شستشو از بین نمی رود بنابراین از پرکاربردترین محصولات نیز هستند.

چه رنگ مویی مناسب پوست وچشمان شما است؟

انتخاب رنگ موی مناسب ، تاثیر زیادی در زیبایی و جوانتر دیده شدن شما دارد.و این در صورتی است که شما رنگ مویی متناسب با پوست و موی خود انتخاب کنید زیرا در غیر اینصورت چهره شما رنگ پریده و پیر به نظر خواهد آمد.انتخاب رنگ مو برای انواع پوست سبزه و سفید متفاوت است.

اگر پوستی سبزه دارید

کسانی که پوست سبزه دارند باید رنگ موهایی ، با تناژ گرم انتخاب کنند مانند عسلی ، کاراملی ، شکلاتی ، قهوه ای تیره ، افراد با پوست تیره را شاداب تر و جوانتر خواهد کرد

اگر پوستی سفید دارید

کسانی که پوستی سفید دارند باید رنگهایی با تناژ روشن انتخاب کنند .مانند طلایی روشن ، شرابی ، قهوه ای روشن ، نسکافه ای که چهره را شاداب و سرحال نشان میدهد.

رنگ موها باید متناسب با رنگ چشمانتان نیز انتخاب شوند.

اگر چشمانی قهوه ای دارید

برای افرادی که چشمانی قهوه ای یا قهوه ای تیره دارند باید رنگهایی با تناژ گرم انتخاب شود.مانند بلوطی ، فندقی ، عسلی و قهوه ای

اگر چشم های رنگی دارید:

افرادی که چشمانی رنگی دارند ، مثل طوسی و آبی باید رنگهایی با تناژ روشن انتخاب کنند. مانند بلوند یخی ، طلایی روشن ، کاراملی و قهوه ای روشن

که انتخاب درست در این رنگها چهره ای جذاب و زیبا برای شما به ارمغان می آورد.

چگونه رنگ پوست خود را تشخیص دهیم؟

برای شناخت رنگ پوست خود باید زیر نور خورشید و نور طبیعی باشید.دست خود را در زیر نور خورشید قرار دهید ، اگر رگه های دستتان بنفش یا آبی باشد پوستتان سرد است.اما اگر رگه های دستتان زیر نور خورشید سبز باشد یعنی پوستتان گرم است.و اگر هیچکدام از این رنگها نبود و ترکیبی از این رنگها بود ، باید خوشحال باشید زیرا پوست شما خنثی است که تمام تناژ های رنگ، مناسب پوستتان است.

رنگهای تیره گرم که برای افراد با پوست گرم دارند مناسب است .شامل رنگهای قهوه ای تیره ، مشکی ، کاکائویی و موکا است.

اگر پوست شما سرد است و دارای رگه های آبی ، بهترین رنگ مو برای پوستتان شامل:بلوند روشن ، طلایی و کاراملی است

اگر پوستی خنثی دارید بهترین رنگ برای شما شامل بلوند عسلی ، بلوند کاراملی ، زیتونی است.

جمع بندی و نکات پایانی

مو دارای رنگدانه هایی از فولیکول مو است که دارای دو نوع ملانین است :eumelanin  و pheomelanin

در صورتی که ملانین eumelanin  در فرد زیاد باشد رنگ مو تیره تر است و اگر کمتر باشد موها روشنتر است.سطح ملانین با گذشت زمان در فرد تغییر میکند. رنگ موها قومی است و با پیر شدن فرد سفید میگرددملانین pheomelanin باعث قرمزی و نارنجی شدن موی فرد می شود که در هرکسی مقداری وجود دارد.

محتوای این مطلب پنهان
دکمه بازگشت به بالا