سلامت و تندرستیکسب و کار برتر

روش پلاسما جت بیشتر برای بینی های گوشتی

افرادی که نمی‌توانند از پلاسما جت بینی استفاده کنند چه کسانی هستند؟

استفاده از پلاسما جت یا کوچک کردن بینی بدون جراحی مانند هر روش و عمل دیگری دارای محدودیت هایی برای برخی افراد می باشد. بهتر است قبل از هر کاری نسبت به آشنایی با مواردی که سبب ممنوع شدن استفاده از این روش برای افراد می شود اقدام کنید.افراد در صورتی که نمی‌توانند از این روش برای از بین بردن مشکل خود استفاده کنند بهتر است به دنبال روش های دیگری باشند در غیر این صورت مسئولیت همه ی مشکلات بر عهده فرد است.

چربی سوزی بینی گوشتی با دستگاه | كوچك كردن بيني بدون عمل جراحي با لیزر | كوچك كردن بيني غضروفی بدون عمل جراحي

برای افراد با بیماری زمینه ای ممنوع

افرادی که بیماری های خاصی دارند به هیچ عنوان نباید قبل از اطلاع دادن به پزشک متخصص نسبت به انجام پلاسما درمانی بینی اقدام کنند زیرا مشکلات ریز و درشتی که برای آن ها به وجود می آید فقط یک طرف ماجرا خواهد بود. برای مثال افرادی که از بیماری سرطان رنج می برند نباید نسبت به انجام پلاسما درمانی بینی اقدام کنند.

عدم وجود ایمپلنت فلزی در بینی

در برخی موارد که افراد دچار شکستگی استخوان بینی می شوند برای درمان این دسته از افراد از ایمپلنت فلزی استفاده می کنند. افرادی که به هر دلیلی در بدن یا بینی خود ایمپلنت های فلزی داشته باشند نمی‌توانند از پلاسما درمانی بینی استفاده کنند. رعایت نکته فوق می‌تواند سبب حفظ سلامتی خود فرد شود و او را از به وجود آمدن هر گونه مشکل دور کند.

پلاسما درمانی بینی در دوران بارداری یا شیردهی ممنوع

زنانی که در دوران بارداری قرار دارند از دیگر موارد منع استفاده از پلاسمای بینی می باشند. همچنین پس از بارداری، زنان در دوران شیردهی نیز نمی‌توانند از پلاسما جت بینی استفاده کرده و از مزیت های آن برخوردار شوند.

سن امری مهم در پلاسما جت است

مورد دیگری که وجود دارد در رابطه با سن و سال افراد می باشد و زمانی که فرد زیر 18 سال باشد نمی‌تواند از پلاسما جت بینی استفاده کند.

پلاسما جت بینی، روشی سرپایی با حداقل عوارض

روش پلاسما جت، روشی سرپایی است که با بیحسی موضعی انجام میشود. این روش بدون شک بسیاری از خطرات جراحی را نداشته و در نتیجه می‌تواند متد مناسبی برای درمانهای زیبایی از جمله فرم دهی بینی باشد. پزشک معالج با بررسی وضعیت بینی شما و در نظر گرفتن شرایط بدنی و سلامتی تان، در صورت مناسب و مرثر بودن این روش را به شما پیشنهاد خواهد داد که میتواند با کم ترین عوارض و در کوتاه ترین زمان انجام شود.

مزایای استفاده از پلاسما جت بینی چیست؟

پلاسما جت می‌تواند با مزایای بسیاری همراه باشد که عبارت است از:

  • هزینه پایین نسبت به روش‌های دیگر مانند جراحی بینی
  • تأثیر و نتیجه دراز مدت
  • مدت زمان درمان کوتاه
  • دوران نقاهت بسیار کوتاه
  • عوارض کم و خفیف

روش انجام پلاسما جت برای بینی

پمادهای آرایشی موضعی به مدت یک ساعت روی پوست تمیز قرار می‌گیرد. بعد از ضدعفونی کردن، درمان با جت پلاسمای فاقد خون آغاز می‌شود. بیشتر بیماران احساس گرما و درد خواهند داشت. در انتها، نقاط سوخته شده سیاه و قهوه‌ای کوچکی در محل مورد درمان بوجود خواهند آمد. لایه کربن بین 4 تا 10 روز زمان می‌برد تا از بین بروند. نخاراندن، نگرفتن یا نمالیدن ناحیه مورد درمان اهمیت دارد، چرا که در غیر اینصورت پوست به رنگ صورتی درآمده و یا بصورت ناحیه‌ای که دچار تجمع رنگدانه است باقی می‌ماند. شما به اکسیژنتیکس نیاز خواهید داشت تا به مدت یکماه روی ناحیه مورد درمان قرار گیرد.

تعداد جلسات درمانی

در طول جلسات مشاوره قبل از عمل، پزشک ممکن است با توجه به شرایط فرد بیشتر از یک جلسه پلاسماجت را برای او تجویز کند. این موضوع برای اطمینان از برطرف شدن کامل آسیب و تاثیرگذاری پلاسماجت است. اما در مواردی نیز پزشک صرفا برای تثبیت نتایج و افزایش زمان ماندگاری این جلسه اضافه را تجویز می‌کند. در چنین مواردی معمولا جلسه تثبیتی 8 هفته پس از اولین جلسه انجام می‌شود. در موارد دیگر نیز فاصله جلسات پلاسماجت بسته به تشخیص پزشک بین 1 تا 2 ماه است.

بی شک ظهور عوارض پیری در هیچ فرهنگ و زمان و مکانی، خوش آیند نخواهد بود. همشهریان گرامی جهت رفع علائم پیری در پوست صورت، دست‌ها و گردن می‌توانید با اقدام به بهترین در اصفهان، نزد پزشکان مجربی که در این حوزه فعالیت دارند، پوستی جوان و باطراوت داشته باشید بدون درگیری با عوارضی که از عدم تبحر پزشک ناشی می‌شود

 پلاسما جت بینی چیست ؟

پلاسما گازی یونیزه شده با حرارت بالا است که به‌منظور بهبود زخم‌ها در پزشکی استفاده می‌شود. علاوه بر این در عمل‌های زیبایی نیز کاربرد بسیاری دارد. در کلینیک پوست و مو خانه سفید از این گاز به‌منظور برطرف کردن جای زخم و آکنه، چین و چروک‌های ریز و افتادگی‌های متوسط یا شدید اطراف چشم نیز استفاده می‌شود. پلاسماجت بینی روشی کاربردی برای فرم دهی به بینی است که بدون نیاز به جراحی حالت آن را اصلاح می‌کند.

در روش پلاسماجت بینی، پلاسما با استفاده از دستگاه مخصوصی به نقاط مختلف بینی تابانده می‌شود. این نقاط معمولا  فاصله‌های خیلی کمی دارند (حدود 0.5 میلی‌متر). نفوذ پلاسماجت به لایه‌های زیرین پوست، آن را سوزانده و جمع می‌کند. همین موضوع باعث یا فرم بخشیدن به آن خواهد شد.

نقاط تابش پلاسماجت به‌صورت نقاط ریزی در روی پوست دیده می‌شوند. تابش پلاسما از این نقاط به لایه‌های زیرین پوست باعث تسریع ساخت در پوست شده و آسیب‌های پوستی را بهبود می‌دهد. به‌علاوه این موضوع باعث انقباض پوست شده و همین موضوع به فرم دهی به بینی کمک می‌کند.

پلاسما جت بینی چگونه انجام می‌شود؟

پلاسما جت بدون نیاز به بیهوشی و به‌صورت سرپایی انجام می‌شود. پلاسماجت بینی درد ندارد اما پزشک برای اطمینان از نبود درد، محل تابش را با استفاده از کرم‌های بی‌حسی، به‌طور کامل بی‌حس می‌کند. پس‌ازاینکه داروی بی‌حسی عمل کرد، پزشک با استفاده از دستگاه پلاسماجت، گاز پلاسما را به نقاط مختلف بینی می‌تاباند. بسته به اینکه هدف شخص از پلاسما جت بینی چه باشد یا چه آسیبی در بینی او وجود داشته باشد، ناحیه تابش متفاوت خواهد بود. این عمل حدود 30 تا 40 دقیقه زمان می‌برد و پس‌ازآن فرد می‌تواند بدون نیاز به کمک به خانه برگشته یا به فعالیت‌های روزانه خود بپردازد.

اولین شرط برای انجام پلاسماجت بینی سلامت عمومی است. شخص داوطلب برای این کار نباید به بیماری‌هایی نظیر دیابت، صرع، سرطان و خود ایمنی مبتلا باشد. به‌علاوه افرادی که دچار مشکلات انعقاد خون هستند، نمی‌توانند کاندید مناسبی برای این روش باشند. همچنین وجود بیماری‌های غدد مانعی برای لیفت یا فرم دهی بینی با این روش است. افرادی که در قلب خود باتری دارند نیز کاندید مناسبی برای پلاسماجت بینی نیستند. علاوه بر این خانم‌های باردار نیز بهتر است از انجام این کار خودداری کنند. البته هنوز مضرات پلاسما برای جنین به‌طورقطع ثابت نشده، اما بهتر است برای اطمینان بیشتر در زمان بارداری و شیردهی این کار انجام نشود.

به‌جز موارد گفته‌شده، هر فردی که دارای بینی نامتقارنی بوده یا از فرم بینی خود ناراضی باشد، می‌تواند از پلاسماجت به‌عنوان روشی مطمئن برای اصلاح فرم بینی استفاده کند. این روش را می‌توان روشی مناسب برای اصلاح بینی کسانی دانست که از نتیجه جراحی خود راضی نیستند. به‌علاوه درصورتی‌که بینی فرد به دلیل افزایش سن، بیماری و… حالت خود را از دست داده باشد، با استفاده از پلاسماجت بینی می‌توان فرم طبیعی بینی را به آن برگرداند.

مزایای پلاسماجت بینی

خطرات و بینی به‌مراتب کمتر از جراحی است. همین موضوع باعث شده است که این روش طرفداران زیادی پیدا کرده و به‌سرعت محبوب شود. به‌علاوه دوره نقاهت این روش بسیار کوتاه است. درواقع فرد می‌تواند بلافاصله پس از لیفت یا فرم دهی بینی با این روش به فعالیت‌های روزانه خود بپردازد و نیازی به مرخصی یا استراحت ندارد. اما در جراحی بینی فرد باید حداقل یک هفته در خانه استراحت کند و در این مدت ممکن است درد زیادی را نیز تجربه کند.

مدت‌زمان انجام این روش بسیار کوتاه است. هر جلسه از پلاسماجت بین 30 تا 40 دقیقه طول می‌کشد. درحالی‌که یک جراحی بینی ساده حداقل 2 ساعت طول خواهد کشید. البته به این زمان باید زمان ریکاوری را نیز اضافه کرد. علاوه بر این سرعت اثرگذاری پلاسماجت بسیار بیشتر است. معمولا بلافاصله پس ‌از انجام این عمل می‌توان نتایج را تا حدی مشاهده کرد. برای تثبیت نتایج بهتر است حدود 4 هفته منتظر بمانید. پس‌ازآن نتایج به‌طور واضحی آشکار خواهند شد.

این روش، روشی غیرتهاجمی بوده و با درد و خونریزی همراه نیست. بنابراین برای افرادی که از جراحی می‌ترسند یا به هر دلیلی نمی‌توانند جراحی بینی داشته باشند بسیار مناسب است. به‌خصوص که اثرات آن تا سال‌ها نیز باقی می‌مانند و معمولا با چند جلسه ترمیم، فرد همیشه بینی خوش‌فرم و زیبا خواهد داشت. ترمیم پلاسماجت بینی نیز چندان زمان‌بر نیست و پس از جلسه ترمیم همه‌چیز به حالت قبلی خود برمی‌گردد.

توصیه های قبل از پلاسما جت بینی

  • درصورتی‌که به بیماری‌هایی نظیر آنفولانزا یا سرماخوردگی مبتلا هستید تا زمان بهبودی کامل از انجام پلاسماجت بینی خودداری کنید.
  • درصورتی‌که به بیماری خاصی مبتلا هستید یا از داروهای خاصی استفاده می‌کنید، حتما به پزشک اطلاع دهید.
  • در جلسات مشاوره پیش از عمل، درباره انتظارات خود با پزشک صحبت کرده و همه سوالات خود را بپرسید. این کار به نزدیک شدن نتیجه نهایی عمل به آن چیزی که انتظار دارید کمک زیادی می‌کند. به‌علاوه پزشک می‌تواند درباره میزان اثرگذاری این روش با شما صحبت کند.
  • اگر قبلا شکستگی بینی داشته و اکنون در بینی خود ایمپلنت فلزی دارید، پزشک را مطلع کنید.
  • درصورتی‌که قبلا بینی خود را با اهداف غیر زیبایی نظیر رفع پلیپ یا انحراف بینی عمل کرده‌اید، به پزشک خود اطلاع دهید.
  • از حداقل دو هفته قبل از پلاسماجت بینی مصرف دخانیات و الکل را متوقف کنید.
  • درصورتی‌که در ناحیه بینی خود دارای حساسیت‌های پوستی هستید، به پزشک اطلاع دهید.
  • اگر پوست بینی شما آفتاب‌سوخته است، بهتر است تا زمان بهبودی کامل (حدود 8 هفته) منتظر بمانید.

مراقبت های بعد از پلاسما جت بینی

  • حداقل یک هفته از قرار گرفتن در معرض نور مستقیم خورشید خودداری کنید. درصورتی‌که نمی‌توانید این کار را انجام دهید، حتما از کرم‌های ضد آفتاب استفاده کرده و بینی خود را بپوشانید.
  • به مدت یک هفته پس از پلاسماجت بینی از مصرف هرگونه مواد آرایشی یا لایه‌بردار خودداری کنید.
  • حتی‌الامکان تا یک هفته پس از عمل به حمام نرفته و بینی خود را با مواد شوینده نشویید.
  • تا دو هفته از رفتن به استخر و سونای بخار و دوش گرفتن با آب پرفشار و داغ خودداری کنید.
  • از فشار دادن، مالیدن یا خاراندن بینی خودداری کنید.
  • از دست‌کاری جای زخم‌ها یا کندن آن‌ها دوری کنید.
  • حتی‌الامکان از محیط‌های پر گردوغبار یا آلوده دوری کنید.
  • درصورتی‌که پزشک برای شما دارویی تجویز کرده، آن‌ها را به‌موقع مصرف کنید.

عوارض احتمالی پلاسما جت بینی

روش پلاسماجت یکی از کم عارضه‌ترین روش‌ها برای زیبایی افراد است. این روش عوارض جدی نداشته و معمولا روشی بی‌دردسر است. رایج‌ترین عوارض پلاسماجت بینی ایجاد تورم، کبودی، قرمزی و التهاب در بینی است. این عوارض معمولا یکی دو روز پس ‌از انجام عمل برطرف می‌شوند. نگرانی مهم در خصوص روش پلاسماجت برای فرم دهی به بینی در خصوص باقی ماندن جای زخم‌ها است. پس ‌از انجام این عمل زخم‌های ریز و کوچکی در ناحیه درمان ایجاد می‌شوند. این زخم‌ها همان محل‌های تابش هستند. توجه داشته باشید که همراه با دیگر عوارض این زخم‌های ریز و کوچک نیز پس از چند روز به‌طور کامل برطرف شده و جای آن‌ها باقی نمی‌ماند. البته درصورتی‌که از دست‌کاری آن‌ها یا کندن روی زخم خودداری کنید.

یکی دیگر از نگرانی‌های شایع در خصوص عوارض پلاسماجت بینی، سوختن پوست و باقی ماندن جای آن است. ازآنجایی‌که در این روش سوزاندن لایه‌های پوست باعث جمع شدن آن می‌شود، وجود این نگرانی کاملا طبیعی است. اما شواهد نشان داده که پس از پلاسماجت بینی هیچ جای سوختگی بر روی پوست بینی دیده نمی‌شود. چراکه پلاسما به لایه‌های زیرین پوست نفوذ کرده و آن‌ها را تبخیر می‌کند. این موضوع هیچ‌گونه سوختگی در سطح پوست ایجاد نخواهد کرد.

بسیاری از افراد تصور می‌کنند که پلاسماجت بینی می‌تواند باعث اختلال در تنفس آن‌ها و ایجاد مشکل در دستگاه تنفسی شود. اما این‌طور نیست! چراکه در این روش پلاسما در لایه‌های زیرین پوست گیر کرده و اصلا دستگاه تنفسی را درگیر نمی‌کند. بنابراین احتمال ایجاد آسیب در دستگاه تنفسی نزدیک به صفر است. البته درصورتی‌که پلاسماجت بینی در کلینیکی نامعتبر و توسط یک پزشک نابلد انجام شود، ممکن است پلاسماجت به‌درستی تابانده نشده و آسیب‌هایی به این بخش وارد شود.

از جمله عوارض پلاسماجت می‌توان به ایجاد زخم‌های عمیق در پوست، بروز برخی عفونت‌ها، تغییر رنگ پوست بنی یا ایجاد لک بر روی آن اشاره کرد. این عوارض در افراد ممکن است اتفاق افتاده و درصورتی‌که بعد از انجام پلاسماجت فرد توسط پزشک ماهری معاینه نشود، احتمال بجای ماندن این عوارض برای مدت طولانی وجود دارد.

هزینه پلاسماجت بینی

هزینه پلاسماجت بینی در شهرها و در کلینیک‌های مختلف متفاوت است. معمولا با توجه به محل قرارگیری کلینیک، دستمزد پزشک و میزان مهارت و تخصص او هزینه‌های پلاسماجت تعیین می‌شود. علاوه بر آن پزشک پیش از انجام پلاسماجت شخص را به‌طور کامل معاینه می‌کند و بر اساس فرم و حالت بینی و نوع پوست تعداد جلسات موردنیاز برای درمان را تعیین می‌کند. تعداد این جلسات عاملی مهم در تعیین هزینه‌ها است.

در کنار این‌ها ممکن است پزشک انجام برخی آزمایش‌ها پیش از استفاده از پلاسماجت را ضروری بداند. پس هزینه‌های معاینات قبلی را نیز باید به لیست هزینه‌های پلاسماجت بینی اضافه کرد. قیمت دستگاه پلاسماجت و نوع آن نیز ممکن است باعث تغییر هزینه‌های این روش شود.

دکمه بازگشت به بالا