سلامت و تندرستیکسب و کار برتر

چگونه جراح بینی خوب پیدا کنیم؟

چه کسانی سراغ جراحی زیبایی بینی می روند؟

اکثر افرادی که تحت جراحی درمانی تغییر شکل بینی قرار می گیرند، با ظاهر بینی شان مشکل دارند و مایل هستند نسبت به ابعاد صورت خود، بینی شان را اصلاح کنند. درصد کمتری از داوطلبان عمل زیبایی بینی بیمارانی هستند که ناراحتی های ساختاری داشته و یا بینی شان آسیب دیده است. داوطلبان یا نامزدهای نرمال برای رینوپلاستی در سلامت عمومی قرار دارند؛ به عبارتی خطرات مربوط به جراحی را درک کرده و انتظارات واقع بینانه ای از نتیجه جراحی دارند.

بهترین سن برای عمل بینی

نوجوانان به ظاهر صورت خود اهمیت زیادی می دهند. پس عجیب نیست که جراحی بینی در میان این گروه سنی طرفداران زیادی داشته باشد. هم برای بیماران نوجوان و برای جراحان آنها مهم است که مطمئن شوند آیا تغییر شکل بینی می تواند گزینه مناسب در حوزه زیبایی باشد؟ پزشکان در این موارد باید مطمئن شوند که تصمیم گیری برای انجام جراحی زیبایی بینی، انتخاب بیمار است، نه نتیجه فشار همسالان و والدین.

اهداف جراحی بینی

عمل بینی می تواند برای تغییر شکل، اندازه و ظاهر کلی بینی بکار گرفته شود. نمونه ای از درخواست های متداولی که بیماران از جراحان خود می پرسند:

  • استخوان بینی را باریک کنند.
  • سوراخ بینی را تنگ یا گشاد کنند.
  • بینی کج شان را صاف کنند.
  • را تغییر دهند.
  • زاویه بین بینی و لب بالا را تغییر دهند.

در اغلب موارد، برش های مورد استفاده برای تغییر شکل می تواند در داخل بینی پنهان شود و یا اینکه به صورت غیر قابل تشخیص در ظاهر بینی نمایان باشد؛ هدف کلی بهبود ظاهر و حفظ یک ظاهر طبیعی مطابق دیگر اجزای صورت است.

تخمین هزینه عمل بینی

ملاحظات متعددی وجود دارد که هزینه نهایی را تخمین می زند؛ به موارد زیر دقت کنید:

# تجربه جراح

 دستمزد یک پزشک با شهرت و تجربه عالی ، به طور معمول از یک متخصص با تجربه و مهارت پایین تر، بیشتر است. اگرچه، بسیاری از بیماران به پرداخت هزینه اضافی تمایل دارند چراکه می دانند جراحی با تجربه بیشتر نتایج مطلوب تری هم کسب می کند.

# امکانات جراحی

 در صورتی که پزشک دارای امکانات انجام عمل در مطب نباشد، این کار در بیمارستان یا مرکز جراحی انجام می شود که این مکان ها هزینه های جداگانه نیاز دارد که بسته به موقعیت، شهرت و تجهیزات متفاوت است. در این مورد هم بسیاری از بیماران مایل به پرداخت هزینه های کمی بالاتر برای لذت بردن از ایمنی و راحتی بیشتر هستند.

# محل جغرافیایی

 هزینه جراحی پلاستیک درست مثل بسیاری از کالاها و خدمات در جامعه، متفاوت است. به طور معمول، عمل جراحی بینی در یک کلان شهر، مثل نیویورک و یا لس آنجلس بیشتر از یک ایالت محلی است.

# بیهوشی

رینوپلاستی را می توان تحت بیهوشی عمومی انجام داد که این نوع بیهوشی بر هزینه های درمان می افزاید. دستمزد متخصصان بیهوشی هم مانند جراحان با توجه به شهرت و تجربه بر هزینه های درمان می افزایند.

 # مراقبت در هنگام بهبودی

 پس از جراحی بینی، بیماران ممکن است نیاز به داروهای خاص یا مراقبت پس از درمان داشته باشند که بدون شک هزینه های نهایی درمان را تحت تاثیر قرار می دهد.

  بیماران باید به خاطر داشته باشند که هزینه های جانبی، هزینه های و مراقبت بعد از عمل همیشه در برآورد اولیه درمان درنظر گرفته نمی شود و متقاضی این عمل باید برای اطلاعات دقیق تر درباره این هزینه ها و هزینه های مربوطه تحقیق کند.

پرداخت هزینه

هنگامی که جراحی بینی صرفا برای جنبه های زیبایی انجام می شود، به ندرت توسط بیمه تامین هزینه می شود؛ با این حال، شرکت های بیمه اغلب برای موارد اصلاحی مثل جداسازی حفره ها یا سایر مسائل تنفسی هزینه ها را پرداخت می کنند. در این رابطه یک کارمند اداری حوزه درمان می تواند بیمار را راهنمایی کند که آیا واجد شرایط پوشش بیمه می شود یا نه.

چه مدت طول می کشد تا نتایج نهایی را مشاهده کنم؟

عمل بینی برای هر شخصی منحصر به فرد است و نتایج نهایی جراحی می تواند تا یک سال بعد از عمل شکل بگیرد. عوارض جانبی مانند تورم و کبودی در اطراف بینی و چشم تا دوهفته بعد از عمل کاهش می یابد و از بین می رود. در حالی که تغییرات واضح تر ممکن است در هفته های اول بعد از جراحی قابل مشاهده باشد، با این حال ماه ها بعد از جراحی، بینی به شکل نهایی خود می رسد.

 آیا احتمال ایجاد نشانه جراحی دائمی وجود دارد؟

تقریبا مانند تمام اشکال جراحی پلاستیک، احتمال ماندن جای زخم وجود دارد. در جراحی بینی به روش بسته، تمام برش ها در داخل بینی ایجاد می شود و بنابراین هیچ گونه زخم قابل مشاهده نیست؛ در جراحی بینی به روش باز، یک برش اضافی در سراسر قسمت زیرین بینی ایجاد می شود که  ممکن است یک جای برش کوچک باقی بماند. خوشبختانه، با توجه به اندازه و محل برش معمولا جای برش ها غیر قابل تشخیص است.

چه فاکتوری هایی در خوب معرفی شدن یک جراح بینی تاثیر گذار است ؟

به منظور دستیابی به بهترین نتیجه از فرایند عمل و کسب نتایج مطلوب ، باید یک دکتر رینوپلاستی بسیار معتبر را بیابید. یک  دکتر پلاستیک بینی  ایده آل ، دارای تجربه زیاد در انجام روند رینوپلاستی بوده و عکس های بیماران قبلی خود را ، برای کمک به شما در قضاوت درباره کار او و بعنوان شاخصی برای تعیین سطح مهارت خود ، در اختیار شما قرار می دهد. به خاطر داشته باشید رینوپلاستی یک جراحی پیچیده بوده ، و به درجه مهارت و نگاه هنرمندانه سطح بالایی نیاز دارد.

بهترین جراح بینی تهران نه تنها باید از نظر پزشکی صاحب تجربه باشد ، بلکه باید بتواند به شکلی موفقیت آمیز نتیجه آن را به تصویر بکشد. جراح پلاستیک خوب باید قادر باشد ، توضیحات جامع را در خصوص جراحی شکل دهی مجدد بینی و روند اجرای آن ، در اختیار بیمار خود قرار دهد. مهمتر از همه اینکه ، صرفنظر از تجربه و مهارت ، یک دکتر بینی خوب باید نسبت به سلامت بیمار خود متعهد عمل کند.

تحصیلات

تمام جراحان بینی باید دارای بورد تخصصی باشند. عمل بینی، تخصصی پیچیده و دشوار بوده که نیازمند سال ها تجربه است. داشتن بورد تخصصی همچنین این اطمینان خاطر را به بیمار می دهد که جراح بینی مهارت های پزشکی مورد نیاز برای جراحی را خواهد داشت. البته داشتن بورد تخصصی کافی نیست و جراح باید از آخرین روش های روز دنیا برای و دیگر ، اطلاع داشته باشد.

تجربه

علاوه بر تحصیلات، داشتن سابقه طولانی در داشتن جراحی زیبایی بینی یکی دیگر از نکات مهم در انتخاب یک جراح بینی خوب است. ممکن است برخی از جراحان بینی در یک نوع جراحی خاص مهارت بیشتری داشته باشند، که جراحی مورد نظر بیمار باید یکی از 3 عمل پرتکرار پزشک مربوطه باشد.

 به عنوان مثال جراح بینی ماهر باید به مدت 5 سال، هفته ای حداقل یک یا دوبار جراحی بینی انجام داده باشد. جراحی بینی هنر پیچیده ای است و پزشک باید آن را برای مدت طولانی تمرین کرده باشد. انجام بسیار جراحی بینی طی سالیان دراز، می تواند به بیمار اطمینان دهد که به جراحی باسابقه و مطمئن مراجعه کرده است.

انتخاب بر اساس سلیقه خود

همه ی ما می دانیم که تعبیر زیبایی ممکن است در نظر هر شخص متفاوت باشد. مثلا نمونه کار جراح بینی که به نظر دوستتان زیبا و جذاب است ممکن است از نظر شما چندان خوشایند نباشد. به همین دلیل نمی توان تنها بر پایه توصیه دوستان و آشنایان جراح بینی انتخاب کرد. باید جراح بینی تان را بر اساس سلیقه خود انتخاب کنید.

مرور عکس های قبل و بعد بیماران

دیدن عکس های قبل و بعد بیماران برای تشخیص کار جراح بینی، می تواند بسیار مفید واقع شود. هیچ چیز مانند عکس های قبل و بعد بیماران نمی تواند گویای مهارت و توانایی جراح بینی باشد. از پزشک خود بخواهید تا عکس های بیمارانی که سن و فرم بینی مشابهی دارند را به شما نشان دهد. این می تواند شاخص خوبی برای انتخاب جراح بینی باشد.

صرف وقت کافی برای مشاوره و پاسخ به سوالات بیمار

زمانی که جراح قبل از جراحی برای بیمار صرف می کند نشان دهنده میزان زمانی است که طی جراحی و برای مراقبت های بعد از عمل بینی به بیمار خود اختصاص می دهد. بهتر است جراح زمان کافی برای پاسخ به تمام سوالات بیمار و رفع ابهامات وی اختصاص دهد.

صحبت با بیماران قبلی

یکی از بهترین راه های کسب اطلاعات درباره جراح بینی، صحبت با بیماران قبلی و پرسیدن تجربیات آنهاست. می توانید از منشی پزشک خود بخواهید تا برخی از بیماران قبلی را به شما معرفی کرده و یا خود از دوستان و آشنایان در این باره سوال کنید.  البته در نظر داشته باشید که برخی بیماران ممکن است توقعات غیر منطقی و یا غیر ممکن داشته باشند که با جراحی امکان پذیر نباشد به طور مثال امکان کم کردن ضخامت  پره های بینی وجود ندارد و یک بیمار شاید به همین دلیل بگوید از عمل راضی نیستم.

تحقیق درباره کیفیت بیمارستان یا کلینیک

از آنجایی که بیمارستان یا کلینیکِ پزشک، جایی است که عمل جراحی در آن انجام می شود، کیفیت خدمات آن از اهمیت بالایی برخوردار است. علاوه بر این، موقعیت مکانی بیمارستان یا کلینیک جراحی بینی را نیز در نظر بگیرید. از آنجایی که بیمار برای مجبور است به بیمارستان مراجعه کند، موقعیت مکانی آن باید به گونه ای باشد که فرد به علت مسافت زیاد، خسته و دلزده نشود

انتخاب بهترین دکتر بینی در تهران

در صورتی که قصد دارید نزد بهترین جراح بینی در تهران، عمل دماغ داشته باشید، احتمالاً مسیر ناهمواری برای انتخاب پزشک متخصص در پایتخت پیش رویتان است. این مرحله یکی از مهم‌ ترین مراحل برای اقدام به عمل دماغ است. تهران مرکز جراحی و عمل‌ های زیبایی زیبایی در ایران و حتی می شود گفت در دنیا می‌ باشد. روزانه هزاران عمل جراحی زیبایی و مخصوصا جراحی زیبایی دماغ  در تهران انجام می‌ گیرد. اما پیدا کردن دکتر بینی خوب و ماهر کار آسانی نیست، شما نیاز به تحقیق و دیدن نمونه کار های جراحان و همینطور مشاوره حظوری خواهید داشت.

اطمینان از یافتن یک متخصص بینی خوب برای رینوپلاستی ، از اهمیت فوق العاده ای برخوردار است. به منظور اطمینان از خشنودی و رضایت از نتیجه درمان ، در پایان پروسه جراحی خود ، باید جراحی را بیابید که از مهارت بالایی برخوردار بوده و قابل اعتماد باشد. به خاطر داشته باشید ، که شما قرار است موفقیت جراحی رینوپلاستی خود را به دستان او بسپارید.

نحوه انتخاب بهترین جراح بینی

انتخاب جراح دماغ  اولین و مهم‌ ترین مرحله قبل از جراحی دماغ است. در واقع، برای دسترسی به نتیجه رضایت‌ بخش، انتخاب بهترین جراح زیبایی بینی اهمیت زیادی دارد. ازآنجا که این نوع جراحی یک عمل اورژانسی به‌ شمار نمی‌آید در نتیجه برای انتخاب جراح رینوپلاستی ، بیشترین وقت را بگذارید و به‌خوبی تحقیق کنید.

  • از دوستان، نزدیکان، آشنایان، اقوام درباره دکتر زیبایی بینی خوب تحقیق کنید.
  • اسامی جراحان بینی را یادداشت و برای کسب اطلاعات بیشتر به کلینیک با مراکز زیبایی آنان مراجعه کنید.
  • پس از مراجعه با بیماران وی درباره نتیجه جراحی بینی شان صحبت کنید.
  • از پرسنل درباره اخلاق کاری دکتر رینوپلاستی مورد نظر تحقیق کنید.
  • برای آشنایی بیشتر با جراح پلاستیک بینی و جراحی های بینی و تکنیک های انجام آن با وی یک جلسه مشاوره داشته باشید.
  • سعی کنید در جلسه مشاوره تمامی اهداف خود از انجام جراحی را برای پزشک شرح دهید.

افرادی که قصد انجام این جراحی زیبایی را دارند به دلیل نتایج غیر قابل بازگشتی که جراحی بر جای می گذارد باید در انتخاب پزشک دقت کنند. انتخاب بهترین جراح بینی در نتیجه عمل بینی تاثیر مثبت و مستقیمی دارد به گونه ای که اگر دکتر پلاستیک بینی انتخاب شده تجربه و تبحر لازم برای انجام عمل زیبایی بینی را نداشته باشد افراد نمی توانند از نتایج ایده آلی بهره مند شوند.

همچنین در نظر داشته باشید علم، مهارت و تجربه هر متخصص بینی مهم‌ ترین فاکتور در انتخاب بهترین دکتر بینی است. یک جراح زیبایی بینی خوب باید با علم زیبایی‌شناسی بیشترین تأثیر مثبت را روی بینی بگذارد. انتخاب جراح دماغ  که او را میشناسید و به وی اعتماد دارید بسیار مهم است. برای انتخاب جراح رینوپلاستی خوب شما می باید چندین سوال در جلسه مشاوره از او بپرسید:

  • هزینه عمل های بینی
  • طول دوره بهبود
  • مراقبت های قبل و بعد از عمل
  • زمان مورد نیاز برای استراحت بعد از جراحی
  • تجربیات و جراحی های بینی مشابه که بهترین جراح بینی انجام داده که این شامل دیدن عکسهای قبل و بعد از عمل بینی می شود.

بهترین جراح بینی طبیعی در تهران

یکی از محبوب‌ ترین جراحی‌ های پلاستیک، عمل جراحی دماغ است. سؤالی که ممکن است ذهن مخاطبان را درگیر کند این است که جراحی زیبایی دماغ  به صورت طبیعی بهتر است یا فانتزی؟ بعد از آگاهی به هر کدام از این موارد می‌توانید بهترین متخصص بینی برای عمل بینی طبیعی را انتخاب کنید. بسیاری از افراد از سایز، شکل و تناسب بینی خود ناراضی هستند. ازآنجا که بینی یکی از اعضای اصلی صورت است که در نگاه اول توجه هرکسی را به خود جلب می کند وجود تناسب بین اندازه و فرم بینی با سایر اجزای صورت بسیار مهم است خصوصا برای آقایان عمل های بینی فانتزی مناسب نیست و مناسب‌ تر است .

نکات لازم برای انتخاب بهترین دکتر بینی گوشتی تهران

احتمالا برایتان جالب است که بدانید طبق تحقیقات صورت گرفته ، کمتر از نیمی از انسان های روی کره زمین از بینی های گوشتی برخوردار هستند. در اصل می توان گفت رایج ترین نوع بینی در میان انسان ها ، دماغ گوشتی می باشد. در گزارشاتی از CBS  این نوع دماغ را به انیشتن نسبت داده اند. اما اگر به ویژگی های این دماغ ها توجه کنید خواهید دید که عمل جراحی این نوع بینی ها کمی سخت از دماغ های استخوانی می باشد و از همین رو نیاز به بهترین جراح بینی تهران که از تبحر ، تجربه بسیار زیادی برخوردار است ، دارد.

از آنجایی که بینی های گوشتی دارای ضخامت پوست زیاد ، استخوانی ضعیف و سست هستند و بیشتر ساختمان آن ها را چربی تشکیل داده است ، نیاز به جراح بینی متبحر و مجربی دارند که بتواند با تشخیص درست و پیوندی مناسب ، فرمی جذاب و دیدنی به وجود آورد. یک جراح خبره ، متبحر و مجرب در زمینه دماغ های گوشتی می داند که این نوع بینی ها قابل دستکاری آن هم به میزان بسیار زیاد نیستند و در صورتی که از پیوند غضروف یا گرافت گذاری استفاده شود باید به گونه جراحی انجام شود تا در آینده به گرافت یا غضروف پیوندی از ساختمال اصلی بینی جدا نشود.

از طرفی یک دکتر رینوپلاستی مجرب می داند که فرم فانتزی و نیمه فانتزی به دلیل تغییرات بسیار زیادی که نیاز دارند گزینه ای مناسب برای دماغ های گوشتی نیستند از همین رو سعی می کند تا زیباجوی خود را متقاعد سازد تا فرم طبیعی بینی را برای عمل جراحی خود انتخاب کند. پس از تعیین فرم نهایی بینی نیز عمل جراحی را با کیفیت بسیار بالایی انجام می دهد تا پس از اتمام پروسه ، کسی متوجه عمل شدن بینی بیمار نشود. یک جراح بینی گوشتی خوب و مجرب به طور حتما دارای نمونه کار های باکیفیت و بسیار زیبایی است که شما باید پیش از انتخاب با توجه به نوع بینی خود آن ها را مشاهده و بررسی کنید.

منبع : utswmed.org

دکمه بازگشت به بالا