سلامت و تندرستیکسب و کار برتر

تعیین سایز دستبند به روش خانگی و ساده

چند بار شده انگشتری را که در فروشگاه‌های  اینترنتی و صفحات مجازی چشمتان را گرفته ولی چون سایز انگشتر را نمی دانستید و اطلاعی نداشتید که اصلاً سایز انگشت شما هست یا نه، از خرید آن منصرف شده‌اید؟ یکی از دغدغه های خرید گردنبند نقره و انگشتر به صورت اینترنتی، اندازه گیری سایز انگشتر می باشد و اگر در اندازه گیری اشتباهی رخ دهد مشکلات بیشماری را به همراه داشته و عودت محصول، دریافت محصول جدید، هزینه و زمان زیادی می طلبد و برای جلوگیری از این کار بهتر است که نحوه گرفتن سایز انگشتر را یاد بگیرید. اگر بدانید که چند روش ساده وجود دارد که سایز انگشتر را به شما خواهد گفت، حتما خوشحال می‌شوید. پس با نوا استایل در این مقاله همراه شوید تا این چند روش نحوه اندازه گیری سایز انگشتر را به شما یاد بدهیم.

اندازه مچ دست آقایان | اندازه مچ دست و استخوان بندی | سایز استاندارد دستبند زنانه‬‎

نکات لازم قبل از تشخیص و اندازه گیری سایز انگشتر

حتما قبل از نحوه اندازه گیری سایز انگشتر به نکات زیر توجه کنید :

  • وقتی دست‌های شما سرد است، اندازه‌گیری نکنید، چون در این مواقع فشار خونتان پایین است و درنتیجه سایز انگشتر کوچکتر از سایز اصلی  می‌شود.
  • بعد از ظهرها برای تعیین سایز انگشتر مناسب است.
  • انگشتر در دستتان نباید خیلی گشاد یا تنگ باشد.
  • اندازه‌گیری را چندبار تکرار کنید تا از اندازه‌ی آن اطمینان پیدا کنید.
  • سایز انگشتر زنان معمولاً بین ۳ تا ۹ است. سایزهای خریداری شده بین ۵ تا ۷ و رایج‌ترین سایز، ۶ است.
  • سایز انگشتر مردان معمولاً بین ۸ تا ۱۴ است. سایزهای خریداری شده بین ۸ تا ۱۰.۵ و رایج‌ترین سایز ۹ است.
  • سایز انگشتر دستی که با آن می‌نویسید، نیم سایز بزرگتر از دست دیگرتان است.
  • در زمان اندازه گیری سایز انگشتر باید دقت کنیم آن انگشتی که می خواهیم انگشتر استفاده کنیم را اندازه گیری کنیم .

روش های تعیین اندازه گیری سایز انگشتر

با استفاده از روش های زیر می توانید اندازه گیری سایز انگشتر خود را در خانه به صورت کامل یاد بگیرید :

1- مراجعه به طلا فروشی ها :

در این روش اندازه گیری باید به طلا فروشان یا نقره فروشان مراجعه کرد در آن جا با ابزار وسیله مخصوص ( حلقه سایز انگشتر ) سایز انگشت شما را دقیق مشخص می کنند .

2- اندازه گیری با نخ و خط کش :

برای اندازه گیری با استفاده از یک خط کش و یک نوار کاغذی یا پارچه ای و یا حتی نخ می توان سایز دقیق انگشتر خود را بدست آورید . برای این کار لازم است :

  1. مثل تصویر یک تکه نخ ببرید که طول آن 10 سانتی متر باشد یا اگر نوار کاغذی یا پارچه ای می خواهید استفاده کنید نباید عرض آن بیشتر از 1سانتی متر باشد .
  2. تکه نخ را دور انگشت بپیچید و دقت کنید که نخ کامل دور انگشت باشد و هیچ فضای خالی نماند و مطمن باشید که انگشتتان راحت است و تنگ نیست .
  3. در اتصال دو نخ بهتر است یا علامت بزنید یا ببرید.
  4. بعد نخ علامت زده را کنار خط کش گذاشته و دو سر نخ را بصورت کشیده روی خط کش اندازه گیری بگیرید و اندازه را با تصویر مطابقت دهید تا سایز انگشتر را به دست آورید .

انگشتر باید به آسانی  از آن عبور کند. طوری  که داخل کردن و درآوردن انگشتر باعث درد انگشت شما نشود. نوار یا نخ را خیلی محکم به دست خود نپیچانید. از طرفی  انگشتر نباید در انگشت شما بلغزد، اما نباید خیلی هم محکم باشد. بعد از به دست آوردن اندازه بر اساس میلیمتر حالا با استفاده عکس زیر می توانید سایز انگشتر خود را بفهمید . مثلا اگر اندازه ای که به دست آوردید حدود 54.5 میلیمتر است سایز انگشت شما برابر 7 است .

3- استفاده از قطر داخلی انگشتر :

در این روش می‌توانید قطر داخلی یکی از انگشترهای قبلی خودتان که هم شکل انگشتر مورد نظرتان است را با استفاده از متر یا خط‌کش اندازه بگیرید و از طریق جدول زیر اندازه انگشتر را تعیین کنید. بعد از اندازه گیری قطر داخلی انگشتر حالا می توانید با استفاده عکس زیر اندازه سایز انگشتر خود را به دست آورید :

4- استفاده از نرم افزار اندازه گیری سایز انگشتر

علاوه بر روش های اندازه گیری سایز انگشتر بالا می توانید از نرم افزار گوشی Ring Size Finder نیز استفاده کنید که شاید کمی خطا داشته باشد اما برای اندازه گیری حدودی بسیار کارآمد بوده و سایز انگشتتان را محاسبه می کند.

نحوه انتخاب سایز انگشتر

امیدواریم که این نحوه انتخاب سایز انگشتر و اسم پماد حساسیت به بدلیجات به درد شما خورده باشد و بتوانید سایز انگشتر خود را به راحتی انتخاب بکنید. روش های دیگری هم برای نحوه انتخاب سایز انگشتر وجود دارد که ما سعی کردیم بهترین روش و ساده ترین روش انتخاب سایز انگشتر را به شما آموزش دهیم. پس در خیلی دقت کنید که سایز مناسب را انتخاب بکنید.

سایز های استاندارد برای تعیین سایز انگشتر

انگشتر زنانه که در طیف زیادی برای خانم ها عرضه می شود معمولا در سایز های 3 تا 9 ساخته شده اند و و سایز هایی که خرید انگشتر زنانه صورت می گیرد، معمولا بین 5  تا 7 می باشد و سایز 6 متداول ترین سایز برای خانم ها است.

انگشتر های مردانه هم بین سایز های 6 و 13 هستند و محدوده پر استفاده در بین سایز های 8  تا 10  می باشند و سایز 9 به عنوان متداول ترین سایز برای آقایان است .این ها سایز های استاندارد کل انگشتر ها بودند که شما در مواقعی که سایز خود را نمی دانید از این ها راهنمایی بگیرید ، به چنین انتخابی اندازه گیری کور انگشتر می گویند .

اما این را در نظر بگیرید که اگر برای فرد دیگری خرید می کنید بهتر است سایز دقیق را از خود فرد جویا شوید و یا اگر قصد سورپرایز کردن دارید بهتر است از اطرافیان نزدیک آن بپرسید . از قدیم مرسوم بوده است که مردم کشورهای غربی انگشتر ازدواج و حلقه نامزدی را در دست چپ می‌کردند اما بعضی کشورهای شرقی هم هستند که انگشتر ازدواج و نامزدی را دست راستشان می‌کنند. بعضی‌ها معتقدند که دست راست، دست فعال است و نماد کار و فعالیت است و دست چپ نماد احساس، اعتقاد و شخصیت.

انگشترهای بزرگ برای انگشت کوچک مناسب هستند که در این صورت ظاهر زیبایی  پیدا می‌کند. حلقه‌های  کوچکتر برای  انگشت میانی مناسب هستند. انگشت وسطی در انجام کارهای  روزمره،  نقش بیشتری  دارد و انگشترهای  بزرگ، انجام این فعالیت‌ها را دشوار می‌کند. بعضی‌ها ترجیح می‌دهند در انگشت میانی  از انگشتر استفاده نکنند، به دلیل ژست زشتی که با این انگشتر می‌گیرند. معمولاً از حلقه نامزدی  و انگشتر ازدواج در دست چپ استفاده می‌شود.  اگر انگشترتان بزرگ و دارای نقش و نگار زیادی  است، پیشنهاد می‌شود آن را در انگشت اشاره یا شست کنید. در بعضی  فرهنگ‌ها، استفاده از انگشترهای پر زرق و برق نشان از ثروت است.

آیا روش دیگری هم برای اندازه گیری سایز انگشتر سراغ دارید ؟

به غیر از روش های توضیح داده شده آیا شما هم روش دیگری را برای اندازه گیری سایز انگشتر سراغ دارید ؟ اگر روش دیگری را میدانید در قسمت نظرات می توانید روش خود را بنویسید .

دکمه بازگشت به بالا