سلامت و تندرستیکسب و کار برتر

ماسکهای ضد چروک صورت

بهترین و قوی ترین ماسک ضد چروک صورت

افزایش سن و سبک زندگی از دلایل اصلی ایجاد چروک صورت و پوست است. بعد از ورود به دهه 20 سالگی، تعداد خطوط روی پوست بیشتر می‌شود. در صورتی که به پوست رسیدگی نشود، میزان عمق چین و چروک‌ها بیشتر می‌گردد. اما راه حال از بین بردن چروک صورت چیست؟ برخی از ماسک‌های صورت تاثیر بسزایی در رفع چروک صورت دارند و باعث صاف و جوان سازی پوست می‌شوند. در ادامه مقاله به بهترین و قوی‌ترین محصولات ضد چروک صورت می‌پردازیم.

بهترین کرم برای چین و چروک صورت | بهترین کرم سفت کننده و ضد چروک صورت | بهترین کرم ضد چروک امریکایی

علت بروز چین و چروک صورت چیست؟

با افزایش سن، پوست صورت و بدن نازک‌تر، ضعیف‌تر و خشک‌تر می‌شود. دلیل این است که پوست، آب و رطوبتش را از دست می‌دهد و دیگر کلاژن سازی یا جوان سازی انجام نمی‌شود. به همین دلیل روی پوست خطوط و چروک ایجاد می‌شود. همینطور پوست خاصیت انعطاف‌پذیری خود را از دست می‌دهد. در واقع ایجاد چین و چروک روی پوست با افزایش سن بسیار عادی است.

با این حال برخی مسائل ممکن است بروز چین و چروک صورت را بیشتر کنند. اینطور پوست، زودتر از موعود، حتی در سنین جوانی نیز دچار چین و چروک گردد. موارد زیر از علت چین و چروک پوست در سنین جوانی هستند:

  • تماس اشعه مضر خورشید با پوست (اشعه UV)
  • آلودگی هوا یا هوای خشک و نامساعد
  • عوامل ژنتیکی
  • میزان استرس بالا
  • سبک زندگی ناسالم
  • مصرف بیش از حد الکل و دخانیات
  • بروز احساسات
  • پاک نکردن کامل آرایش

انواع چین و چروک صورت

چین و چروک صورت، انوع متفاوتی دارد که برخی از آن‌ها ممکن است عمیق و دائمی باشند. برخی دیگر عمق و عمر کمتری دارند. شناخت انواع چین و چروک پوست کمک می‌کند تا راه بهتری برای مقابله با آن انتخاب کنیم. انواع چروک پوست صورت عبارت است از:

  • چروک روی پیشانی
  • چین اخم (میان ابروها)
  • خطوط خرگوشی (چروک کناره‌ی بینی)
  • چروک پاکلاغی (چروک کناره‌ی چشم)
  • خطوط لبخند
  • خطوط روی چانه

فواید ماسک صورت برای چروک صورت

رسیدگی به پوست باعث می‌شود که میزان چین و چروک صورت کاهش یابد. همینطور از بروز چروک صورت در سنین جوانی جلوگیری گردد. ماسک ضد چروک صورت تاثیر بسزایی در شفاف و صاف شدن پوست دارد. همینطور این ماسک باعث تغذیه و جوان سازی پوست می‌شود. اما باید به یاد داشته باشید که مصرف ماسک ضد چروک پوست صورت باید به صورت مداوم باشد تا به نتیجه دلخواه برسید.

در واقع پس از یک بار استفاده از ماسک ضدچروک صورت نباید انتظار معجزه داشته باشید. بنابراین توصیه می‌کنیم حداقل یک تا دو بار در هفته از این ماسک‌هایی که در ادامه مقاله معرفی می‌کنیم، استفاده نمایید تا شاهد از بین رفتن چروک پوست شوید.

جهت خرید لوازم آرایشی خارجی با کارشناسان ما در ارس خرید تماس بگیرید.

قوی‌ترین ماسک ضد چروک صورت

پیش از تهیه هر نوع ماسک ضد چروک صورت، توصیه می‌کنیم ابتدا نوع پوست خود را تعیین کنید. در صورتی که پوست چربی دارید، بهتر است از ماسک ضد چروک با ترکیبات روغنی استفاده نکنید و در صورتی که پوست حساس دارید، توصیه می‌کنیم پیش از مصرف هر گونه ماسکی، ابتدا آن را گوشه‌ای از پوستتان تست کنید. برای تهیه قوی‌ترین ماسک ضد چروک صورت، به ادامه مقاله توجه کنید تا پوست جوان و باطراوتی داشته باشید.

ماسک ضد چروک صورت سفیده تخم مرغ

یکی از ماسک‌های قوی ضدچروک صورت که تهیه آن بسیار ساده و سریع است، ماسک سفیده تخم مرغ است. سفیده تخم مرغ کمک می‌کند تا پوست کلاژن سازی یا به عبارتی جوان سازی شود و خطوط روی پوست از بین برود. برای تهیه این ماسک صورت خانگی، ابتدا سفیده را از زرده تخم مرغ جدا کنید آن را روی پوستتان قرار دهید.

هنگامی که سفیده تخم مرغ روی پوستتان خشک شد، 15 تا 20 دقیقه بعد پوستتان را با آب ولرم یا سرد بشویید. به یاد داشته باشید که در این مدت هرگز پوست صورتتان را تکان ندهید و در حالت آرامش و سکون باقی بمانید تا پوستتان چروک نشود.

ماسک سفیده تخم مرغ، عسل و روغن درخت چای

ماسک ضد چین و چروک پوست صورت با سفیده تخم مرغ، عسل و روغن درخت چای یکی از بهترین و قوی‌ترین ماسک‌ها برای از بین بردن آکنه و جوش، افزایش رطوبت و آبرسانی رسانی و جوان سازی پوست است.

برای تهیه این ماسک ضد چین و چروک صورت، سفیده را از زرده تخم مرغ جدا کنید و به آن 4 تا 5 قطره روغن درخت چای و یک قاشق چای‌خوری عسل اضافه نمایید. سپس ترکیبات ماسک را مخلوط کنید و آن را به مدت 15 تا 20 دقیقه روی پوستتان قرار دهید. در نهایت صورتتان را با آب ولرم یا سرد به خوبی بشویید.

ماسک ضد چروک صورت موز، شیر و عسل

موز به عنوان یک ماسک قوی ضد چروک صورت شناخته شده است. پیشتر از این در مورد فواید شیر برای پوست صحبت کردیم. شیر باعث تغذیه و رفع تیرگی پوست می‌شود و عسل به آبرسانی پوست کمک بسزایی می‌کند. بنابراین در صورتی که پوست خشک دارید نیز می‌توانید از این ماسک صورت بهره‌مند شوید.

برای تهیه قوی‌ترین ماسک ضد چروک صورت، ابتدا یک موز متوسط را با کمک چنگال له کنید، سپس 4 قاشق غذاخوری شیر و 2 قاشق چای‌خوری عسل به آن اضافه نمایید. این ماسک را به مدت 15 دقیقه روی پوست قرار دهید و در پایان پوستتان را با آب ولرم بشویید.

ماسک شیر، جوی دوسر و روغن زیتون

شیر باعث تغدیه و روشن شدن پوست می‌شود، جوی دوسر یک لایه بردار قوی است که باعث جوان سازی پوست می‌شود و روغن زیتون نیز یک مرطوب کننده و آبرسان بسیار طبیعی و قوی برای پوست است که ترکیب این مواد با هم، یک ماسک ضد چین و چروک صورت مناسبی می‌شود.

برای تهیه ماسک صورت برای چروک پوست، ابتدا نصف پیمانه شیر را به همراه 2 قاشق غذاخوری جوی دوسر روی شعله ملایم قرار دهید تا جوی دوسر نرم شود. سپس شعله را خاموش کنید و 2 قاشق چای‌خوری روغن زیتون را به ترکیبات اضافه نمایید. صبر کنید تا ماسک خنک شود و آن را به مدت 20 دقیقه روی پوستتان قرار دهید. در نهایت صورتتان را با آب ولرم به خوبی بشویید.

ماسک شیر، روغن زیتون و آبلیمو

شیر علاوه بر آنکه پوست را تغذیه می‌کند، یک پاک کننده قوی پوست نیز محسوب می‌شود. همچنین شیر کمک بسزایی در کلاژن سازی پوست می‌کند، آبلیمو باعث رفع تیرگی پوست می‌شود و روغن زیتون یک آبرسان قوی برای پوست است.

برای تهیه این ماسک صورت، نصف پیمانه شیر، 1 قاشق چای‌خوری آبلیمو و 4 قاشق غذاخوری روغن زیتون را با یکدیگر مخلوط کنید. توجه داشته باشید که اگر پوست چربی دارید، بهتر است از این ماسک به دلیل چربی بالا استفاده نکنید. این ترکیبات را به مدت 15 تا 20 دقیقه روی پوستتان قرار دهید و پس از آن، پوستتان را به خوبی با آب ولرم یا میسلار واتر بشویید.

ماسک شیر و زردچوبه

زردچوبه برای رفع چین و چروک پوست صورت اهمیت بسیاری دارد، چرا که یک آنتی‌اکسیدان و یک ضدالتهاب قوی برای پوست صورت محسوب می‌شود و همراه با شیر کمک بسزایی در کلاژن سازی یا جوان سازی پوست می‌کند.

برای تهیه این ماسک خانگی صورت، 2 قاشق چای‌خوری زردچوبه را با نصف یک پیمانه شیر ترکیب کنید و خمیر حاصل را به مدت 15 دقیقه روی پوست صورتتان قرار دهید. در نهایت پوستتان را با آب ولرم بشویید.

ماسک عدس

عدس با خواص بی‌شماری که به همراه دارد، یک ماسک قوی برای رطوبت رسانی، تغذیه و رفع چین و چروک پوست است. برای تهیه ماسک صورت عدس، ابتدا نصف یک پیمانه عدس را با آب ولرم مخلوط کنید و پس از یک ساعت، آب عدس را به صورت و گردن بزنید. اجازه دهید این ماسک به مدت 25 دقیقه روی پوستتان باقی بماند. در نهایت صورتتان را با آب سرد بشویید.

ماسک سیب، عسل و شیر خشک

سیب یک میوه پرخاصیت برای زیبایی و جوان سازی پوست است، چرا که سرشار از آنتی‌اکسیدان و ویتامین می‌باشد. همچنین عسل باعث رطوبت و آبرسانی پوست می‌شود و شیر به احیا و جوان سازی صورت کمک بسزایی می‌کند. برای تهیه این ماسک قوی خانگی ابتدا یک سیب متوسط بجوشانید تا نرم شود. سپس پوست سیب را جدا کنید و آن را له نمایید. در مرحله بعد، یک قاشق چای‌خوری عسل و یک قاشق چای‌خوری شیر خشک را با سیب له شده ترکیب کنید و ماسک را به 15 دقیقه روی پوستتان قرار دهید و در نهایت پوستتان را با آب سرد به خوبی بشویید.

 

منبع : سایت ارس خرید

دکمه بازگشت به بالا