سلامت و تندرستیکسب و کار برتر

چه زمانی از ژل شست و شوی صورت استفاده کنیم؟

ژل شست و شوی صورت چیست؟

خرید ژل شستشو صورت ویتابلا ، بهترین راه مقابله با آلاینده ها و مشکلات حاصل از آن می باشد. یکی از بهترین فیس واش ها، ژل شست و شوی صورت است که با فرمولاسیون ملایمی که دارد، به خوبی آلودگی ها را از روی پوست شما پاک می کند و به آن اجازه تنفس می دهد. این محصول دارای انواع مختلفی بوده و با آبرسانی و مرطوب کردن پوست، ظاهری شاداب و زیبا به شما هدیه می دهد. از دیگر محصولات ویتابلا که اثر بخشی ویژه ای دارد، ژل بهداشتی بانوان ویتابلا است که با تنظیم PH پوستی به حفظ شادابی و طراوت ناحیه تناسلی کمک میکند.

فواید استفاده از ژل شستشو صورت چیست؟

اهمیت استفاده از ژل شستشو یا  در روتین پوستی بسیار است و استفاده مداوم از این محصول می‌تواند خواص بی‌نظیری برای شما به همراه داشته باشد. در ادامه شما را با این مزایا به طور کامل آشنا می‌کنیم.

پاک‌سازی عمقی پوست

استفاده از ژل شستشوی نوتروژینا به شما کمک می‌کند تا پوستتان را به طور کامل از آلودگی‌ها، آرایش و … پاک کنید.

کاهش جوش و آکنه

استفاده از ژل شستشوی صورت توتروژینا پوست چرب، می‌تواند به شما کمک کند تا جوش‌های پوستی خود را کاهش دهید و پوستی سالم‌تر و شاداب‌تر داشته باشید.

کمک به کنترل چربی پوست

از دیگر خواص ژل شستشو صورت نوتروژینا، کنترل چربی پوست است؛ زیرا این شوینده می‌تواند میزان ترشح چربی پوست را کم کند و در نهایت جلوی بروز مشکلات مربوط به پوست چرب را بگیرید.

حفظ تعادل رطوبت پوست

استفاده از ژل شستشوی پوست می‌تواند به شما کمک کند تا رطوبت پوست خود را به خوبی حفظ کنید و پوستی نرم‌تر و لطیف‌تری داشته باشید.

کاهش علائم پیری در پوست

از دیگر خواص استفاده از ژل شستشوی نوتروژینا، کاهش علائم پیری در سطح پوست است؛ زیرا به دلیل وجود ویتامین E در این محصول، روند پیری صورتتان کاهش یافته و در نهایت پوستی شاداب و جوان خواهید داشت.

حاوی مواد مغذی برای پوست

بسیاری از ژل‌های شستشوی پوست صورت، از جمله ژل شستشوی نوتروژینا حاوی مواد مغذی مانند ویتامین E، آلوئه ورا، روغن آرگان و آنتی اکسیدان‌ها هستند که وجود این مواد می‌توانند به پوست شما کمک کنند تا سالم‌تر و شاداب‌تر باشد.

احساس تمیزی و آرامش در سطح پوست

استفاده از ژل شستشوی صورت نوتروژینا پوست چرب، هر گونه آلودگی را از سطح پوست شما پاک‌ می‌کند و به شما پوستی تمیز می‌بخشد. همین امر سبب بر این شده که آرامش را در سطح پوستتان احساس کنید.

نکات مهم شستشوی صورت با ژل

  • مقدار مناسبی از ژل را استفاده کنید؛ زیرا کم بودن باعث تمیز نشدن و به کار بردن زیاد آن سبب هدر رفتن می شود.
  • قبل از اولین استفاده، مقداری از آن را در پشت گوش یا گردنتان تست کنید تا از نداشتن حساسیت به ژل مطمئن شوید.
  • ژل شست و شو را به اطراف چشم و دهانتان نزنید.
  • بعد از شستشو، از پاک شدن کامل ژل از روی صورت مطمئن شوید، زیرا باقی ماندن آن سبب مسدود شدن منافذ پوست می شود.
  • ژل شست و شو، در روزهای گرم تابستان روزی 3 بار و در فصل های معتدل و سرد، روزی 2 بار به کار رود.
  • از ژل های لایه بردار در روز استفاده نکنید.

طریقه شست و شوی درست صورت با ژل شستشو

  1. پاک کردن آرایش

اگر صورت شما دارای آرایش می باشد، ابتدا صورتتان را با یک پاک کننده مانند آرایش پاک کن، شیر پاک کن، و… کامل تمیز کنید.

  1. نحوه استفاده از ژل شستشوی صورت

نحوه استفاده از ژل شستشوی صورت بسیار ساده است، فقط باید بعد از خیس کردن صورت با آب ولرم، مقدار مناسبی از ژل را بر کف دستتان بریزید و به صورت دورانی روی صورت ماساژ دهید. سپس بگذارید چند دقیقه روی آن بماند تا تمام آلودگی ها را در خود حل کند.

  1. استفاده از آب ولرم

شاید شما هم این فرضیه را شنیده باشید که آب داغ منافذ پوست را باز و آب سرد آنها را می بندد. با اینکه این موضوع بار علمی ندارد و تایید نمی شود اما با این حال بهترین دمای آب برای شستشوی صورت ملایم می باشد. بنابراین بعد از استفاده از ژل، صورتتان را با آب ملایم آبکشی کنید.

  1. خشک کردن صورت

حتما بعد از شستن صورتتان، آن را با یک حوله نرم به آرامی خشک کنید؛ زیرا وجود قطرات آب روی پوست باعث خشکی آن می شود. بنابراین با یک حوله مناسب، ضربه هایی آرام به پوستتان بزنید تا به طور کامل اثراث خیسی از روی آن پاک شود.

  1. مرطوب کننده

ساختار ژل های شستشو به گونه ای است که خشکی پوست را برای شما به همراه دارد، به همین دلیل استفاده از یکی کرم مرطوب کننده بعد از شستن صورت بسیار تاکید می شود. اگر خشکی صورت شما بعد از شست و شو زیاد بود، ژل شویندتان را با یک محصول برپایه روغن جایگزین کنید.

  1. صورتتان را بیش از اندازه نشویید!

حال که با نحوه استفاده از ژل شستشوی صورت آشنا شدید، باید این موضوع را در یاد داشته باشید که استفاده بیش از حد آن، باعث از بین رفتن چربی های مفید صورت و بروز جوش و آکنه می شود. بهتر است با یک برنامه منظم، ابتدای روز و شب ها هنگام خوابیدن صورتتان را بشویید.

مزایای استفاده از ژل فیس واش

بعد از آشنایی با نحوه استفاده از ژل شستشوی صورت، نیاز است از مزایای بی نظیر آن آگاه شوید:

  • پاکسازی کامل پوست
  • از بین بردن جوش و آکنه
  • شفاف کردن پوست
  • تنظیم ph صورت
  • آبرسانی و حفظ رطوبت پوست
  • لایه برداری از صورت
  • دارای خواص ضدباکتریایی و ضد التهابی
  • بستن منافذ باز پوست
  • جلوگیری از ایجاد جوش های سر سیاه
  • ایجاد گردش خون در زیر پوست

چند بار در طول روز از ژل‌های شوینده پوست استفاده کنیم؟

تعداد دفعاتی که باید از ژل شوینده پوست استفاده کنید، بستگی به ویژگی‌های پوست شما و نیاز‌های آن دارد. در برخی موارد، استفاده از ژل شوینده پوست بیش از حد می‌تواند باعث خشکی و تحریک پوست شود، در حالی که در موارد دیگر، استفاده بیش از حد می‌تواند منجر به ایجاد چربی بیشتر و افزایش مشکلات پوستی شود.

به طور کلی، برای بیشتر افراد، استفاده از ژل شستشوی نوتروژینا یک الی دو بار در روز کافی است. شما می‌توانید از ژل شوینده پوست، صبح و شب قبل از خواب استفاده کنید. همچنین، برای جلوگیری از خشکی و تحریک پوست، بهتر است از ژل شوینده با محتویات ملایم استفاده کنید که ژل شستشو نیتروژنا برای شما گزینه‌ای مناسب است.

طریقه استفاده از ژل شستشوی صورت چیست؟

برای استفاده از ژل شستشوی صورت نوتروژینا پوست چرب، یک مقدار کافی از ژل شوینده صورت روی دستان خود بریزید و با حرکات دایره‌ای روی پوست صورت خود بمالید. در این مرحله بهتر است به پوست فشار زیادی وارد نکنید و با حرکات نرم و ملایم، پوست را تمیز کنید. بعد از چند دقیقه، با آب ملایم صورت خود را بشویید تا ژل شوینده از سطح پوستتان پاک شود. در نهایت، استفاده از آبرسان را فراموش نکنید.

دکمه بازگشت به بالا