سلامت و تندرستیکسب و کار برتر

چرا دندان عصب کشی شده درد میکند؟

سست شدن دندان یکی از شایع ترین مشکلاتی است که بعد از درمان ریشه شاهد آن هستیم. برای یافتن علت و درمان دندان درد خفیف باید مدت زمان سپری شده از نیش و نوع و میزان دردی که فرد تجربه می کند با عکاسی توسط دندانپزشک عمومی یا اندودنتیست بررسی شود.

علت دندان درد عصب کشی شده

به طور کلی دندان درد مزمن بر اساس مدت زمان به سه دسته تقسیم می شود:

دندان درد بعد از چند روز (در دوران نقاهت)

دندان درد آزاردهنده بعد از چند ماه

پس از چند روز، دندان درد ناپدید شد

1. دندان درد عصبی پس از چند روز (دوره اولیه درمان).

قبل از شروع فرآیند ریشه دندان، دندانپزشک یا متخصص ریشه از بی حس کننده موضعی یا تزریق استفاده می کند. و در طول درمان هیچ دردی احساس نخواهید کرد. اما پس از درمان و پس از اتمام لوله، درد جزئی و خفیفی را احساس خواهید کرد که در ساعات اول افزایش یافته و به مرور زمان بر میزان درد و تورم افزوده می شود. معمولا درد و حساسیت در اطراف دندان آسیب دیده طبیعی است. در مورد لمینت دندان شیراز بیشتر بخوانید.

علت دندان درد بعد از برداشتن عصب:

روند ترمیم دندان و التهاب

رگ های خونی و اعصاب را تحریک می کند

آسیب به دندان و بافت های اطراف در طول درمان

شدت درد پس از درمان ریشه و مدت زمان التهاب در ناحیه تحت درمان از فردی به فرد دیگر و به شرایط هر دندان متفاوت است. زیرا هر دندانی روند بهبودی متفاوتی دارد و هر فردی از نظر میزان عفونت و شدت آسیب متفاوت است. اما به طور کلی، ممکن است پس از درمان ریشه دندان ناقص، به مدت 3 تا 5 روز در ناحیه دچار درد و حساسیت شوید. البته پس از 24 ساعت درمان این درد فروکش کرده و التهاب اولیه از بین می رود.

اگر درد، التهاب و حساسیت فروکش نکرده و در حال افزایش است، باید به دندانپزشک یا متخصص ریشه دندان مراجعه کنید تا علت درد عصب کشی شده دندان را تشخیص دهد.

به خاطر داشته باشید که با رعایت احتیاط های لازم بعد از روت کانال و مصرف مسکن ها (تحت نظر متخصص ریشه) و شستشوی دهان با آب نمک و فلوراید می توانید درد دندان عصب کشی شده را تسکین دهید.

استفاده از لیزر برای تسکین درد ناشی از عصب کشی دندان:

استفاده از لیزر دندان پزشکی در درمان ریشه و یا درمان مکرر ریشه تاثیر بسزایی در کاهش درد در ابتدا و انتهای درمان خواهد داشت. با استفاده از پرتوهای لیزر کم توان بدون درد و سوزش، محل تزریق آمپول بی حسی شل می شود، در نتیجه فرد در هنگام تزریق آمپول بی حسی احساس درد و سوزش نمی کند. علاوه بر این، پس از فرآیند درمان ریشه با لیزر، درد، عوارض یا عفونت های احتمالی و عوارض پس از درمان به میزان قابل توجهی کاهش یافته و دوره نقاهت کوتاه می شود.

2. علت درد در دندان های عصب کشی شده پس از چند ماه:

فرد ممکن است پس از چندین ماه درد خفیف یا مداومی را در ناحیه تحت درمان احساس کند یا حتی درد ناشی از تحریک دندان ممکن است تا چندین ماه پس از درمان ادامه یابد. در این صورت باید بلافاصله به دندانپزشک یا متخصص ریشه مراجعه کرده و درمان را شروع کنید.

درد ناشی از عفونت باقیمانده در استخوان

گاهی اوقات درمان ریشه می تواند کاملاً و کاملاً توجیه شود. اما باکتری ها هنوز در اطراف استخوان ها زندگی می کنند. در این صورت باکتری ها باید توسط سیستم ایمنی بدن با حذف منبع عفونت از بین بروند. برای تسریع این روند و درمان عفونت می توانید تحت نظر متخصص ریشه از آنتی بیوتیک استفاده کنید. درد در دندان متورم

سایر التهاب ها و عفونت ها در لثه و بافت های اطراف:

علت دندان درد ناشی از کشیدن دندان بعد از چند ماه می تواند به دلیل عفونت و التهاب باقی مانده در لثه یا بافت اطراف دندان کشیده شده باشد. در برخی موارد، عفونت های دندانی ناشی از لثه های عفونی است که در صورت عدم تشخیص صحیح و به موقع، لثه ها ملتهب، متورم و قرمز می شوند. در این صورت باید با متخصص اندودنتیست و پریودنتیست (جراح لثه) مشورت کرد و درمان لازم را انجام داد و مدتی تحت نظر آنها از آنتی بیوتیک استفاده کرد.

بقایای عفونت در ریشه دندان:

اگر درمان ریشه به درستی انجام نشود، فرد پس از درمان احساس درد می کند و باید به متخصص کانال مراجعه کند زیرا عفونت و باکتری در ریشه دندان آسیب دیده باقی می ماند. حل مشکل..

آسیب به بافت اطراف:

دلیل دیگری برای تجربه دندان درد بدون عصب پس از چند ماه؛ ممکن است در اثر آسیب تصادفی به بافت اطراف دندان یا اطراف لثه ایجاد شود و اگر آسیب گسترده باشد، ممکن است برای درمان درد غیر عصبی دندان نیاز به مراجعه مجدد به کانال ریشه داشته باشید. .گرفتن

پرکردن

اگر دندان بیش از حد پر شده باشد یا پر شدن دندان طولانی باشد منجر به درد در دندان عصب کشی شده در حین غذا خوردن می شود، این درد می تواند تا چند ماه پس از عصب کشی ادامه داشته باشد. در این صورت می توانید با مراجعه به متخصص ریشه، میزان پر شدن را تنظیم کرده و ارتفاع را کاهش دهید.

نشت هیپوکلریت سدیم

در طول درمان ریشه، متخصص کانال ریشه دندان ها را با هیپوکلریت سدیم تمیز می کند تا باکتری های موجود را از بین ببرد و کانال های ریشه را تمیز کند. در برخی موارد، برخی از این محلول ها ممکن است به نوک ریشه یا نوک ریشه بریزند و باعث ناراحتی یا درد در ناحیه تحت درمان شوند. در این صورت باید با متخصص کانال ریشه مشورت کنید و به آنتی بیوتیک ها و داروهای مسکن وابسته باشید. نظارت او

جریان یا ریشه خراب است

یکی از شرایط غیرعادی در روند درمان ریشه دندان آسیب دیده، از دست دادن یا آسیب ناگهانی کانال دندان است که در این صورت بیمار درد شدیدی را تجربه می کند، این شرایط بسیار نادر است و به تجربه و مهارت دندانپزشک بستگی دارد. دندانپزشک یا متخصص کانال ریشه برای درمان بستگی دارد.

3. درد یا التهاب دندان پوسیده پس از چندین سال

پس از گذشت چندین سال از تخلیه عصب دندان بیمار، برخلاف تصور رایج در مورد دندان، تحریک خارجی یا درد ناگهانی، ثابت یا لحظه ای در عصب می تواند باعث ناراحتی فرد شود. دندان از دست رفته ممکن است دوباره عفونی، عفونی یا آسیب ببیند. در ادامه به بررسی علل دندان درد بعد از چند سال می پردازیم.

عفونت دندان

بهداشت ضعیف دهان

ترمیم نامناسب دندان

تاخیر در روند ترمیم و پر شدن دندان ها

از دست دادن پر شدن دندان

ایجاد ترک در دندان های از بین رفته

تعداد کانال ها و اشکال مختلف آنها (کانال کلاغ، کانال باریم و …) و سهل انگاری دندانپزشک.

در این شرایط باکتری می تواند وارد دندان آسیب دیده شود و ریشه دندان را بکشد. اگر کانال ریشه به سرعت درمان نشود و عفونت درمان نشود، می تواند به بافت اطراف آسیب برساند و در نهایت باعث مرگ دندان و برداشتن دندان آسیب دیده شود.

تورم سلولز

دندان درد ناشی از کیست

ممکن است یک کیست در زیر ریشه دندان کنده شده وجود داشته باشد که باعث درد دندان می شود.بیشتر کیست ها با دارو درمان می شوند، اما برخی نیاز به جراحی دارند. تشخیص این عارضه و درمان لازم به ارزیابی متخصص ریشه بستگی دارد.

در این صورت با بررسی وضعیت دندان، در صورتی که بتوان دندان را نجات داد، دندان عصب کشی شده درمان می شود و متخصص کانال ریشه اقدام به درمان ریشه مجدد (Reendo) می کند.

در غیر این صورت، دندان نهفته باید برداشته شود و از درمان های جایگزین از جمله ایمپلنت دندان استفاده شود.

متوجه شوید که دردی که احساس می کنید ممکن است ناشی از دندان درد همسایه باشد و به دلیل گسترش درد، به اشتباه فکر می کنید که علت اصلی درد دندان درد است. در این شرایط باید با تصویر رادیولوژی به دندانپزشک یا متخصص ارتودنسی شیراز مراجعه کنید تا علت و منشا درد شما مشخص شود.

دکمه بازگشت به بالا