سلامت و تندرستیکسب و کار برتر

نکات بوتاکس ابرو برای بالا بردن ابرو

پایین افتادگی ابرو ها (پتوز ابرو) و شلی پوست فوقانی (درماتوشالازی) سبب ایجاد چهره خسته و ناراحت در فرد می گردند که این حالت با انقباض بخش فوقانی خارجی عضله اوربیکولاریس اکولی تشدید می گردد. ما در این مقاله درباره آموزش تزریق بوتاکس برای بالا بردن ابرو صحبت می کنیم و نکات مربوط به آن را بررسی می کنیم.این حالت را می توان با مهار انقباض قسمت فوقانی خارجی عضله اوربیکولاریس اکولی از طریق تزریق توکسین بوتولینوم و در نتیجه بالا بردن بخش خارجی ابرو رفع نمود.

بالا بردن ابرو با تزریق بوتاکس + عکس قبل و بعد بوتاکس ابرو | دکتر آزیتا مولازاده

این کار لیفت شیمیایی ابرو یا لیفت ابرو نامیده می شود. برای ثبت نام در دوره آموزش تزریق ژل و بوتاکس به صفحه آن مراجعه کنید و اطلاعات مربوط به آن را مطالعه کنید.در صورت نیاز به مشاوره با کارشناسان کلینیک تخصصی پوست و مو  ما تماس بگیرید.

تزریق توکسین در سایر گروه های عضلانی صورت نیز سبب بالا بردن ابرو شود، با این وجود تمرکز این مقاله بر روی تزریق توکسین بوتولینوم در قسمت فوقانی خارجی عضله اوربیکولاریس اکولی می باشد.

نقاط تزریق بوتاکس برای بالا بردن ابرو

یکی دیگر از نکات مهم در آموزش تزریق بوتاکس برای بالا بردن ابرو پیدا کردن نقاط تزریق بوتاکس برای بالا بردن ابرو در مناطق مختلفی از ابرو قرار داده می‌شود، اما پزشک شما می‌تواند تعداد مورد نیاز نقاط تزریق را با توجه به عواملی مانند میزان اصلاح مورد نیاز و جنسیت شما تعیین کند.

به طور معمول، نقاط تزریق بوتاکس برای بالا بردن ابرو در سه منطقه کلیدی قرار داده می‌شوند:

  1. با رفع چین و چروک بین ابرو‌ها: دو نقطه تزریق برای هر کدام از ابروها (مجموعاً چهار نقطه تزریق).
  2. برای بالا بردن دمایل ابرو در یک خط: بین ابتدای دماله و وسط ابرو به هر سمت یک نقطه تزریق.
  3. برای بالا بردن موقعیت دمالی ابرو: دو تا چهار نقطه تزریق بین دومین دماله و دماله‌ی پایینی ابرو (یعنی بین دماله‌های دوم و سوم یا بین دوم و چهارم) قرار داده می‌شود.

با این حال، برای تصمیم‌گیری در مورد تعداد بهینه نقاط تزریق و موقعیت آنها، بهتر است به یک پزشک متخصص و مجرب مراجعه کرده و پس از معاینه موقعیت حال حاضر و اهداف مورد نظر، نقاط تزریق را به طور دقیق تعیین کنید.

روش تزریق بوتاکس ابرو

  1. پشت صندلی بیمار را تا زاویه 60 درجه بخوابانید.
  2. ناحیه ایمن لیفت ابرو را مشخص نمایید.
  3. با درخواست از بیمار مبنی بر انقباض عضله و لمس/ مشاهده نواری از عضله منقبض، بخش فوقانی خارجی عضله اوربیکولاریس اکولی را شناسایی کنید.
  4. نقاط تزریق را تعیین کنید.
  5. از یخ برای بی حسی استفاده کنید.
  6. پوست ناحیه تزریق را با الکل تمیز نموده و اجازه بدهید تا خشک شود.
  7. پزشک در سمتی که قرار است تزریق در آن طرف صورت گیرد می ایستد.
  8. در حالی که عضله اوربیکولاریس در وضعیت شل است سوزن را در نقطه تزریق اول (که در حدود 1.5 سانتیمتر خارج خط عمودی که از لیمبوس خارجی می گذرد) قرار دارد. سوزن را مشابه نقطه اول تزریق اول وارد نموده و 1.5 واحد از OBTX را تزریق کنید.
  9. محکم محل تزریق را تحت فشار قرار دهید. جهت فشار می بایست به سمت خارج از ناحیه ایمن و بدور از چشم باشد.

نتیجه آن بالا رفتن بخش خارجی ابرو بطور رایج 2-1 هفته پس از تزریق توکسین بوتولینوم قابل مشاهده است.

اموزش تزریق بوتاکس برای لیفت ابرو

تزریق بوتاکس برای لیفت ابرو، یکی از روش هایی است که به منظور بهبود شکل و جلوگیری از پیری ابروها استفاده می شود. این روش به سرعت در حال گسترش در ایران است و بسیاری از افراد از این روش به عنوان یک جایگزین به عمل جراحی پلاستیک ابروها استفاده می کنند. در ادامه، ما به شما نحوه انجام این روش را به صورت خلاصه شده آموزش تزریق بوتاکس برای بالا بردن ابرو خواهیم داد.

ابرو یکی از اجزای صورت است که فرم قرارگیری آن تاثیر بسزایی در زیبایی صورت دارد. با افزايش سن، علائم پیری صورت در يك سوم فوقاني كه شامل پلك‌ ها ، ابرو و پيشاني است زودتر از ساير قسمت‌هاي صورت ظاهر می‌شود.

ظهور اين علائم در يك سوم فوقاني صورت به شكل پيدايش پيشاني، افتادگي ابروها و افتادگي پلك‌ها است كه بيشتر از جنبه زيبايي قابل توجه است چون وجود این علایم به فرد چهره‌ای غمگین می‌دهد.از طرف دیگر افزایش متناسب فاصله ابرو و چشم زیبایی و جلوه خاصی به صورت فرد می‌دهد.

در آقایان ابرو روی لبه استخوانی قرار گرفته است ولی در خانم‌ها ابرو بالای لبه استخوانی قرار گرفته است. شکل نرمال ابرو به این صورت است که ابتدا و انتهای آن در یک سطح و وسط ابرو بالاتر قرار گرفته است. هنگامی که این پارامترها به هم بخورد مخصوصاً وقتی که گوشه خارجی ابرو پایین بیاید، معمولا افراد از چهره خسته و پری پلک فوقانی شکایت دارند.

اعمال جراحي متعددي براي بالا بردن ابرو و پيشاني طراحي شده‌اند که طی این اعمال برش خاصی بر روی پوست سر یا پیشانی ایجاد می‌شود تا از این طریق کشش لازم برای بالا بردن ابرو ایجاد شود. صرف نظر از روش جراحی، تمامی این روش‌ها نیاز به بستری، بیهوشی و تحمل دوران پس از عمل و عوارض جراحی دارد.

ولی بسیاری از افراد تمایل به انجام عمل جراحی برای ایجاد این تغییرات ندارند. برای این افراد مي‌توان با (BOTOX) يا دیسپورت (Dysport) بدون انجام عمل جراحي، چين وچروك‌هاي پيشاني را برطرف كرد و بالا بردن ابرو را انجام داد. افرادی که هنوز چين و چروك پيشاني ندارند ولی مایل به بالا بردن ابروی خود هستند یا افرادی که صرفاً مایل به بالا بردن بخش خاصی از ابروی خود هستند نیز می‌توان از تزریق بوتاکس استفاده کرد ولی روش تزریق بوتاکس متفاوت است.

بالا بردن ابرو با تزریق بوتاکس مزایای زیادی دارد

1- با این روش عمل جراحی انجام نمی‌شود و طبعاً از عوارض آن پرهیز می‌شود
2- تزریق بوتاکس روشی بدون عارضه است
3- انجام این روش تنها حدود ده دقیقه وقت نیاز دارد
4- امکان تغییر محل ابرو در شرایطی که موقعیت ابرو برای بیمار مطلوب نباشد
5- امکان تکرار در فواصل زمانی 9-6 ماه
در مجموع برای افرادی که فقط می‌خواهند موقعیت قرارگیری ابروی خود را تغییر دهند استفاده از تزریق بوتاکس برای بالا بردن ابرو روش مطمئن، سریع و بدون عارضه است بنابراین روشی ایده‌آل برای بالا بردن ابرو به شمار می‌آید.

اگر شما برای انجام این روش مناسب باشید، پزشک باید به شما یک برنامه ارائه دهد که به شما توضیح دهد که در چه محل ها و با چه مقدار مواد بوتاکس باید تزریق شود. این روش بسیار ساده است و بوتاکس ابرو به سادگی در سطح پوست تزریق می شود.

در مرحله بعد، پزشک شما باید داروی بوتاکس را با یک سرنگ و یک سوزن تزریق کند. این ماده باید به صورت تزریق از زیر پوست ابروها وارد شود. پس از چند دقیقه، شما می توانید به خانه برگردید و به سود تزریق بوتاکس برای لیفت ابرو خود بپردازید.

موارد انجام (اندیکاسیون)

  • افتادگی (پتوز) گوشه ابرو
  • شلی پوست (درماتوشالازی) پلک فوقانی
  • بالا بردن (لیفت) بخش خارجی ابرو

آناتومی ابرو ها

  1. محل و شکل ابرو: در زنان محل مطلوب ابرو مختصری بالاتر از لبه سوپرااوربیتال بوده و شکل ابروکمانی است (به شکل بال مرغ دریایی). در مردان ابرو در محاذات لبه سوپرااوربیتال قرار داشته و شکل افقی دارد.
  2. عضلات هدف: عضله هدف در تزریق توکسین بوتولینوم به منظور بالا بردن بخش ابرو قسمت فوقانی خارجی عضله اوربیکولاریس اکولی است.
  3. عملکرد عضلات: انقباض بخش فوقانی خارجی عضله اوربیکولاریس اکولی سبب پایین بردن قسمت خارجی ابرو شده و به بستن پلک و عملکرد غدد اشکی کمک می کند.
دکمه بازگشت به بالا