سلامت و تندرستیکسب و کار برتر

مشکلات کوتاهی الت در مردان و راهکارهای درمانی

سايز آلت تناسلي نقش مهمي در اعتماد به نفس اغلب مردان دارد اما بسياري از مردان از اين مسئله آگاهي ندارند كه سايز آلت تناسلي آنها به دلايل مختلفي ممكن است كوچكتر شود. اندازه‌ی آلت تناسلی مردان در حالت شل خود به طور متوسط بین 5/8 تا 10 سانتی‌متر و در حالت بین 12 تا 5/15 سانتی‌متر است. در مردان بالغ در صورتی که طول آلت تناسلی در حالت شل کمتر از 4 سانتی‌متر و در حالت نعوظ کمتر از 7 سانتی‌متر باشد، دچار کوچکی آلت تناسلی هستند که می‌تواند به اختلالات جدی در با شریک جنسی منجر شود.

البته عکس این قضیه صادق نیست و طول بیشتر آلت تناسلی لزوما به رابطه‌ی جنسی بهتر منجر نخواهدشد. علت این مسئله ساختار آلت تناسلی زنان است. با توجه به اینکه طول واژن خانم‌ها در حالت برانگیخته حدود 10 سانتی‌متر است و فقط یک‌سوم طول خارجی آن در ارگاسم زنان نقش دارد. بنابراین هر مردی با بیش از 10 سانتی‌متر توانایی ارضاء جنسی شریک جنسی مونث خود را خواهدداشت. با توجه به این نکات و اینکه کاهش طول آلت معمولا در حد یک تا دو سانتی‌متر است بنابراین معمولا، و نه همیشه، کیفیت دچار تغییر نمی‌شود.

دلايل كاهش طول آلت تناسلي مردان

معمول‌ترين دلايل كاهش طول آلت تناسلي مردان شامل موارد زير است:

افزايش سن:

هر چه سن مردان افزایش یابد احتمال اینکه آلت تناسلی و بیضه‌های آنان کوچک شود بیشتر می‌شود. یکی از دلایل این مسئله تجمع چربی‌های اضافی در جداره‌ی رگ‌های خونی است که باعث کاهش جریان خون به آلت تناسلی می‌شود. این کاهش جریان خون می‌تواند به ضعف سلول‌های عضلانی در بافت درونی آلت تناسلی منجر شود. همچنین آسیب‌های فیزیکی در حین آمیزش یا فعالیت‌های بدنی مختلف مانند ورزش یا کار بدنی می‌توانند تجمع یابند. با افزایش سن، میزان آسیب تجمع‌یافته نیز بیشتر می‌شود. این آسیب‌ها که در بافت الاستیک اطراف ساختار اسفنجی آلت تناسلی ایجاد می‌شوند می‌توانند به کاهش اندازه‌ی آلت تناسلی منجر شوند.

چاقي:

اگر فردی دچار افزایش وزن از جمله در ناحیه‌ی پایین تنه و زیر شکم شود احتمالا آلت تناسلی خود را کوچک‌تر از دوران لاغری مشاهده خواهدکرد. علت این امر این است که با افزایش صفحات چربی در زیر شکم، ساختار تنه‌ی آلت تناسلی با چربی احاطه می‌شود و ظاهری کوچک‌تر از قبل به خود می‌گیرد. در افرادی که با چاقی مفرط درگیر هستند این تغییر اندازه‌ی ظاهری شدیدتر است.

جراحي پروستات:

بیش از 70 درصد افرادی که جراحی برداشت سرطانی را تجربه می‌کنند گزارش کاهش اندازه‌ی آلت در حد ضعیف تا متوسط را گزارش می‌کنند. دلیل این مسئله بصورت دقیق مشخص نیست اما فرضیات مختلفی برای توجیه این پدیده وجود دارد. برای مثال برخی محققان بر این عقیده هستند که پس از پروستاتکتومی، انقباضات غیرطبیعی در عضلات کشاله‌ی ران افزایش می‌یابد که آلت تناسلی را به سمت شکم فرو می‌برند.

سیگار:

مواد شیمیایی موجود در دود سیگار می‌توانند باعث آسیب جداره‌ی رگ‌های خونی آلت تناسلی شوند. این آسیب‌ها می‌توانند به کاهش خون ورودی به الت تناسلی منجر شوند که نتیجه‌ی نهایی این خواهدبود که مردانی که سیگار می‌کشند طول آلت کوچک‌تری نسبت به مردانی که سیگار نمی‌کشند خواهندداشت. همچنین مصرف سیگار با بیماری نیز مرتبط است که باعث می‌شود تا آلت تناسلی مردان مدت زمان کافی در حالت نعوظ باقی نماند.

در این بیماری، آلت تناسلی دارای انحنای تندی است که موجب می‌شود دخول دردناک و عملا غیرممکن شود. این بیماری هم می‌تواند طول و قطر آلت تناسلی را کوچک کند. همچنین برای بهبود وضعیت این بیماران جراحی‌های ترمیم آلت تناسلی انجام می‌شود که این جراحی‌ها نیز به نوبه‌ی خود می‌توانند طول آلت تناسلی را کاهش دهند.

همانگونه که اشاره شد برخی از از دلایل ایجاد کوچک‌شدگی در آلت تناسلی مردان مربوط به سبک زندگی است، مانند سیگار کشیدن و افزایش وزن. با تغییر سبک زندگی می‌توان اثر این عوامل در کاهش سایز آلت تناسلی را به حداقل رساند. در صورتی که داروها باعث کاهش طول آلت تناسلی شده‌اند، تنظیم و بهبود روش درمانی و تغییر داروها زیر نظر پزشک متخصص می‌تواند فرایند کوچک‌شدن آلت تناسلی را برعکس کند.

طول آلت تناسلی نرمال چقدر است؟

طول آلت تناسلی دارای یک اندازه طبیعی و نرمال است. دلایل مختلفی باعث کاهش طول آلت تناسلی می شوند که در اصطلاح به آن، کوچک شدن آلت تناسلی گفته می شود. بسته به نوع و میزان کوچکی آلت تناسلی، روش های درمان متعددی برای درمان این عارضه در نظر گرفته می شود. درمان کوچکی آلت تناسلی از اهمیت بالایی برخوردار است و در فعالیت جنسی تاثیر مستقیمی دارد. در این مقاله قصد داریم به بررسی روش های درمان کوچکی آلت تناسلی در مردان بپردازیم.

مشخصات و اندازه یک آلت تناسلی طبیعی

اندازه و شکل اندام ها در بدن هر یک انسان ها می تواند منحصر به فرد باشد. از این رو اندازه اندام ها در افراد مختلف، متفاوت هستند. اندازه آلت تناسلی در مردان به عامل ژنتیک بستگی دارد و این اندازه از پدر به فرزند به صورت ارثی منتقل می شود. اندازه آلت تناسلی در حالت طبیعی از استخوان شرمگاهی یا انتهای نوک آلت در صورتی که با دست شل نگه داشته شود، 5.8 تا 10 سانتی متر است.

این اندازه در حالت نعوظ بین 12 تا 15.5 سانتی متر تخمین زده می شود. چنانچه اندازه آلت تناسلی در حالت شل کمتر از 4 سانتی متر و در حالت نعوظ کمتر از 7 سانتی متر باشد، اختلال کوچکی آلت تناسلی وجود دارد. مردانی که در حالت نعوظ آلتی بیشتر از 10 سانتی متر داشته باشند، توانایی ارضا کردن شریک جنسی خود را خواهند داشت.

انواع آلت تناسلی کوچک

کوچک شدن آلت تناسلی در دو نوع مختلف به وجود می آید. هر یک دارای خصوصیاتی هستند و در انتخاب روش درمانی می توانند موثر باشند. در ادامه به بررسی انواع آلت تناسلی کوچک می پردازیم.

آلت تناسلی جنین از 8 هفتگی شروع به رشد کرده و تا 12 هفتگی مراحل رشد کامل می شود. هورمون های جنسی مردانه باعث شکل گیری درست و اندازه معمولی آلت تناسلی در جنین می شوند. در صورت متوقف شدن رشد آلت تناسلی، با هورمون درمانی و هورمون تستوسترون اقدام به درمان و تکال رشد آلت تناسلی جنین می کنند. چنانچه آلت تناسلی بسیار کوچک در زمان بلوغ و بزرگسالی رخ دهد، از روش پروتز آلت برای درمان استفاده می کنند.

به نوعی آلت تناسلی که به سختی قابل مشاهده است، آلت تناسلی پنهان گفته می شود. آلت تناسلی پنهان خود در دو نوع آلت تناسلی پرده دار و آلت تناسلی دفن شده دسته بندی می شود. در آلت تناسلی پرده دار، کیسه بیضه به زیر آلت وصل شده و باعث کشیده شدن آلت به سمت داخل می شود. در آلت تناسلی دفن شده نیز به دلیل چربی اضافی آلت در زیر پوست ختنه گاه مخفی می شود.

دلایل کوچکی آلت تناسلی

همان طور که پیش تر گفته شد، آلت تناسلی به دو شکل مادرزادی و اکتسابی دچار اختلال کوچکی می شود. اغلب مشکلات هورمونی باعث کوچک شدن آلت تناسلی جنین می شود. دلایل مختلف دیگر باعث کوچکی آلت تناسلی در دوران بلوغ خواهند شد. از جمله دلایل کوچکی آلت تناسلی عبارتند از:
• افزایش سن: با افزایش سن در مردان احتمال کاهش سایز و اندازه طول آلت و همچنین بیضه ها نیز بیشتر خواهد شد. با بالا رفتن سن، چربی های اضافی بیشتری در دیواره رگ های خونی جمع می شوند و این امر باعث کاهش خونرسانی به آلت و کوچکتر شدن اندازه آن خواهد شد.
• عوارض دارویی: از عوارض ناشی از مصرف برخی داروها مانند آدرال می توان به کوچکی آلت تناسلی اشاره داشت.
• افزایش وزن: افزایش وزن و چاقی در قسمت پایین تنه و زیر شکم باعث کوچکتر شدن آلت تناسلی نسبت به زمان لاغری خواهد بود.
• جراحی پروستات: افرادی که به دلیل پروستات سرطانی تحت جراحی برداشتن پروستات قرار می گیرند، بعدها با مشکل ضعیف و کوچکی آلت تناسلی مواجه می شوند.
• بیماری پیرونی: به اختلال ، بیماری پیرونی می گویند که از عوارض این بیماری می توان به کوچکی آلت تناسلی اشاره داشت.
• مصرف سیگار: مواد شیمیایی موجود در سیگار باعث تضعیف دیواره رگ های خونی و اختلال در خونرسانی آلت تناسلی می شود. آلت تناسلی در مردان سیگاری کوچکتر از مردان غیر سیگاری است.

مشکلات ناشی از کوچک بودن آلت تناسلی

در صورت کوچک بودن طول آلت تناسلی مشکلات متعددی برای مردان و همچنین شریک جنسی آن ها پیش خواهد آمد که شما برای رفع آن میتوانید از قرص وایمکس استفاده کنید. از جمله این مشکلات عبارتند از:
• انزال زودرس
• توانایی نداشتن در ارضای شریک جنسی
• وسواس و مقایسه دائمی آلت خود با آلت سایر افراد
• داشتن احساس خجالت و شرمساری
• ایجاد مشکلات مختلف در برقراری رابطه جنسی
• ابتلا به افسردگی
• داشتن اضطراب و نگرانی
• کاهش عملکرد جنسی مانند اختلال در نعوظ و ارگاسم

روش های درمان کوچکی آلت تناسلی

با توجه به عوارض و مشکلاتی که کوچکی آلت تناسلی دارد، درمان سریع تر این اختلال از اهمیت بالایی برخوردار است. شناسایی علت کوچکی آلت تناسلی با معاینات پزشکی در انتخاب روش درمان کوچکی آلت تناسلی تاثیر دارد. در ادامه به بررسی این روش های درمانی می پردازیم. شما در کوثر طب انواع محصولات درمانی آمیزشی را میتوانید تهیه کنید. دستگاه کشش به نام تراکشن برای کشیده تر کردن آلت تناسلی مورد استفاده قرار می گیرد. به طوری که لازم است در طول روز چند ساعت آلت در داخل دستگاه قرار داده شود تا طول آن در حدود یک سانتی متر افزایش پیدا کند. به دلیل کمبود زمان برای استفاده از دستگاه، این روش به عنوان روش غیر متداول شناخته می شود.

تمرین های ورزشی مختلفی برای افزایش طول آلت تناسلی وجود دارند. این تمرین های ورزشی با نام جلکینگ شناخته می شوند که تاثیر بسیار بالایی در درمان کوچکی آلت تناسلی دارند. نتیجه اثر بخشی برنامه ورزشی صحیح، می تواند به تدریج ولی مطلوب واقع شود. یکی از موثرترین روش های بزرگتر کردن آلت تناسلی، انجام جراحی فالوپلاستی است. در این جراحی با تزریق چربی، علاوه بر افزایش طول باعث افزایش قطر آلت تناسلی در مردان می شوند. نتایج حاصل از جراحی برای درمان کوچکی آلت تناسلی بسیار مطلوب تر از سایر روش های درمانی است.

بزرگتر کردن آلت تناسلی با تغییر در سبک زندگی

افرادی که در خطر ابتلا به اختلال کوچکی آلت تناسلی قرار دارند، با رعایت چندین نکته ساده یا ایجاد تغییر در سبک زندگی می توانند به بزرگتر شدن آلت تناسلی خود کمک کنند. از جمله این روش ها عبارتند از:
• شرکت در جلسه های مشاوره های جنسی
• داشتن برنامه غذایی مغذی
• داشتن برنامه ورزشی مفید
• خودداری از مصرف سیگار و سایر دخانیات
• کاهش و محدود کردن مصرف نوشیدنی های الکلی

جهت خرید و آگاهی  قیمت های محصولات داروخانه تیمار طب می توانید با شماره تماس 09024865544 در ارتباط باشید.

دکمه بازگشت به بالا