به گزارش مجله خانواده نسل جدید مرسدس بنز CLA که در واقع نسخه ارزان تر کلاس C است در سال ۲۰۲۶ به بازار می آید. براساس اعلام آلمانی ها این خودرو از موتور دولیتری چهارسیلندر توربوشارژر قدرت خواهد گرفت که جیلی و رنو آن را توسعه داده اند. البته مرسدس تنظیمات این موتور را مطابق دلخواه خود در آلمان انجام داده است.
به نقل از دیجیاتو پیشرانه مرسدس بنز CLA جدید را Horse Powertrain Limited توسعه داده است. جیلی و رنو این سرمایه گذاری مشترک را انجام داده است که هدف آن تولید موتورهای احتراق داخلی است. پیشرانه دولیتری توربوشارژر رنو و جیلی که روی بنز CLA نصب خواهد شد حداکثر ۲۵۰ اسب بخار قدرت و ۳۶۰ نیوتن متر گشتاور آزاد می کند. این پیشرانه در چین ساخته می شود اما آلمانی ها مبدل کاتالیزوری جدیدی برای تطبیق با استانداردهای آلایندگی اروپا را روی آن نصب خواهند کرد. فرایند تولید بین قاره ای ممکن است کمی پیچیده به نظر برسد اما منعکس کننده ماهیت جهانی شدن روزافزون مهندسی خودرو است.
نصب موتور جیلی رو مرسدس بنز چندان عجیب نیست؛ چراکه «لی شوفو» مدیر اجرایی جیلی ۱۰ درصد از سهام مرسدس بنز را در اختیار دارد. جیلی همچنین سرمایه گذاری مشترکی با مرسدس بنز برای ساخت خودروهای الکتریکی هوشمند دارد. همچنین نسل جدید بنز CLA تنها خودرویی نیست که از موتورهای دیگر برندها استفاده می کند. نسل اول و دوم CLA ۱۸۰d به موتورهای دیزلی ساخت رنو نیسان مجهز بود.
موتور چهارسیلندر جدید جیلی می تواند با سیستم هیبریدی ۴۸ ولتی همراه شود. موتور استارتر در جعبه دنده ادغام می شود تا تجربه رانندگی نرم تر و کارآمدتری ایجاد شود. در کنار موتور چینی نسل جدید بنز CLA به سیستم پیشرفته کمک راننده مجهز خواهد بود که استارتاپ چینی Momenta آن را توسعه داده است. مرسدس بنز از سال ۲۰۱۷ حامی Momenta بوده است. جنرال موتورز سایک و یونگ فنگ کپیتال که متعلق به «جک ما» است از دیگر سرمایه گذاران مومنتا هستند.
در کنار نسخه بنزینی نسل جدید CLA با پیشرانه الکتریکی و براساس پلتفرم ۸۰۰ ولتی نیز تولید خواهد شد. همچنین AMG تصمیم دارد نسخه الکتریکی CLA جدید را تیون کند و قدرت بیشتری از موتورهای آن استخراج کند.
۵۸۵۸