سلامت و تندرستیکسب و کار برتر

عمل مینی ابدو چیست

تا به حال دنبال راهی آسان و سریع برای از بین بردن چربی های شکم خود بوده اید؟ آیا می توان بدون ورزش های سنگین و رژیم های سخت و طاقت فرسا شکمی صاف و بدون چربی داشت؟

یکی از معضل های تناسب اندام، چربی های مقاوم شکم است، که آقایان و خانم های زیادی را درگیر خود کرده است. زنان پس از زایمان دچار افتادگی شکم و چربی های مزمن موضعی می شوند که رهایی از آن ها با ورزش بسیار زمان بر و گاهی غیرممکن به نظر می رسد.

در حالی که یک جراحی کامل شکم، چربی و پوست اضافی در کل شکم را بهبود می بخشد، جراحی مینی ابدومینوپلاستی توسط دکتر ابدومینوپلاستی در افرادی که افتادگی کمتری در ناحیه شکم خود دارند انجام می شود. بسیاری از خانم ها به دلیل کاهش وزن و یا حاملگی دچار شلی پوست می شوند. در طول یک مینی ابدومینوپلاستی جراح یک برش کوچک مشابه برش ایجاد شده در حین سزارین در ناحیه شکم ایجاد می کند. از طریق این برش، ماهیچه های شل را سفت می کند و پوست اضافی را جدا می کند تا دیواره شکم صاف شود.

برای رهایی از چربی های موضعی بدن روش های مختلفی وجود دارد از جمله آن ها می توان به ، لیپوساکشن شکم، مینی ابدومینوپلاستی و… اشاره کرد. دکتر پژوا سلیمان زاده در خصوص مینی ابدومینوپلاستی و مراقبت های بعد از آن توضیحاتی را ارائه می دهند. با ما همراه باشید.

جراحی مینی ابدومینوپلاستی

جراحی مینی ابدومینوپلاستی به منظور خارج کردن چربی های اضافی و تغییر شکل و زیبا کردن و فرم دهی به پهلو ها و شکم انجام می شود. به طور معمول این روش برای افرادی که افتادگی شکم کمتری دارند توصیه می شود زیرا در این روش برش محدود می شود به زیر سطح شکم و پس از برداشتن چربی های اضافی ناحیه شکم از طریق ، پوست را کشیده و اضافه شکم را جدا می کنند. سپس شکاف ایجاد شده روی زیر سطح شکم را با بخیه می بندند. پس از جراحی آثار اسکار روی بدن بیمار باقی نمی ماند و برخلاف روش های دیگر رفع چربی های زائد، در مینی ابدومینوپلاستی پوست های اضافه کاملا جدا می شود و نیازی به عمل جراحی دیگری به این منظور وجود ندارد.

برای انجام این جراحی مانند بسیاری از جراحی های زیبایی لازم است بیمار دارای سلامت عمومی کامل باشد و هیچ یک از بیماری های زمینه ای مانند بیماری های قلبی و عروقی، ریوی، هموفیلی و… را نداشته باشد

و در صورت استفاده از دارو های ضد انعقاد خون مانند آسپرین، هپارین و وارفارین جراح را در جریان قرار دهد.

 

What is the operation of Mini Abdo?

نکات لازم در رابطه با عمل مینی ابدومینوپلاستی

  • تحت بیهوشی عمومی انجام می شود.
  • جراحی مینی ابدومینوپلاستی شکم یک روش نسبتا سریع است که حدود ۲ تا ۳ ساعت طول می کشد. اما ممکن است برای هر بیمار متفاوت باشد.
  • نتایج تقریباً دائمی هستند و از نوسانات قابل توجه وزن جلوگیری می کنند.
  • افزایش و کاهش وزن زیاد باعث بازگشت پوست و چربی اضافی می شود.
  • بر خلاف تامی تاک کامل، هیچ برشی در اطراف ناف وجود ندارد و در نتیجه اسکار بسیار کوچکتری ایجاد می شود. اسکار کوچک شکم یک خط افقی نازک است که معمولاً فقط چند سانت طول دارد.
  • جای زخم معمولا به راحتی با مایو، لباس زیر و لباس زیر پنهان می شود.
  • لطفاً توجه داشته باشید که برای خانم هایی که در آینده نمی خواهند بچه دار شوند بسیار مناسب است.
  • اکثر بیماران تقریباً در عرض دو هفته به محل کار خود باز می گردند اما باید تا یک ماه از فعالیت های شدید خودداری کنند.
  • نتایج بلافاصله آشکار می شوند و در ماه های بعد از عمل بهبود خواهند یافت.

جراحی مینی تامی تاک برای چه کسانی مناسب نیست؟

  • افرادی که نمی توانند بیهوشی عمومی داشته باشند.
  • افرادی که مستعد خونریزی هستند یا توانایی درمانی ضعیفی دارند..
  • افرادی که جزء گروه پرخطر برای عوارض جراحی طبقه بندی می شوند.
  • افرادی که به دنبال تکنیک کاهش وزن هستند.
  • کسانی که در حال کاهش وزن هستند.

هر عمل جراحی شکم، کوچک یا کامل، جایگزینی برای ورزش یا رژیم غذایی نیست. نوسانات قابل توجه در وزن شما می تواند اثرات این روش را معکوس کند.

عوارض انجام جراحی مینی ابدومینو پلاستی

از جمله عوارض جراحی های زیبایی می توان به بروز حد نرمالی از تب، تورم و خونریزی اشاره کرد که در صورت غیر عادی شدن مدت زمان یا شدت این عارضه ها لازم است به پزشک مراجعه شود.

در جراحی هایی که با بافت های چربی بدن سر و کار دارند امکان آمبولی بسیار شایع است، مینی یکی از جراحی هایی است که به طور مستقیم با چربی ها سروکار دارد. امروزه تلاش می کنند که با دستگاه های پیشرفته و تجربه و مهارت مختصصین احتمال آمبولی را کاهش دهند.

برای جلوگیری از امبولی پس از انجام مینی ابدومینوپلاستی پزشک داروهایی را برای بیمار تجویز می کند یا با استفاده از جوراب های جلوگیری کننده امبولی و انتقال سریع بیمار پس از جراحی احتمال آن را کاهش می دهند.

اقدامات لازم بعد از انجام مینی ابدو مینوپلاستی

پس از انجام مینی ابدومینوپلاستی از درن هایی در دو طرف شکم برای خروج خونابه ها از ناحیه شکمی و تسریع روند درمان استفاده می شود که این درن ها در ناحیه انتهایی خود دارای مخزن هایی برای جمع آوری خونابه ها هستند و لازم است پس از رسیدن حجم مخزن ها به نصف، تخلیه آن ها صورت بگیرد. گاهی پزشک برای تشخیص دقیق مدت زمان لازم برای نگهداری درن در بدن از همراه بیمار می خواهد که حجم مایعاتی که روزانه از مخزن ها تخلیه می شود اندازه گیری و گزارش کند.

  • از جمله مراقبت های مهم پس از انجام مینی ابدو مینوپلاستی رعایت تغذیه و رژیم غذایی مناسب تا زمان بهبودی کامل بیمار است.
  • لازم است بیمار از مصرف غذاهای پر نمک خودداری کند تا دچار تورم نشود. ترجیحا به مدت یک هفته تا ده روز از غذاهای سبک که حاوی فیبر و سبزیجات کافی برای جلوگیری از ابتلا به یبوست هستند، استفاده کنند.
  • از انجام حرکاتی که باعث کشیدگی در بدن به خصوص در ناحیه شکمی می شود یا ایستادن های طولانی خودداری کنند.
  • به تجویز پزشک برای کاهش درد می توان از مسکن هایی استفاده کنند.
  • بدیهی است که بیماران باید از مصرف مشروبات الکلی و دخانیات خودداری کرده و مایعات و نوشیدنی های مقوی مصرف کنند.

در نتیجه اگر به رفع چربی های شکم خود و داشتن شکمی صاف با پوستی زیبا فکر می کنید بدون نگرانی راجع به نتیجه عمل و اضطراب ناشی از تغییرات اندام خود، به اندازه کافی اطلاعات کسب کنید. از عوارض و شرایط لازم برای انجام مینی ابدومینوپلاستی آگاه باشید و با دقت در انتخاب اقدام به انجام جراحی کنید. برای کسب اطلاعات در زمینه انجام مینی ابدومینوپلاستی به مطب دکتر پژوا سلیمان زاده مراجعه فرمایید.

منبع:

 

دکمه بازگشت به بالا