سلامت و تندرستی

بررسی آینده «طب داخلی» در ایران / هوش مصنوعی و تاثیر آن در دنیای پزشکی

رئیس جامعه پزشکان متخصص داخلی ایران گفت: تحقیقی با عنوان «آینده طب داخلی ایران» با همکاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی انجام شده است که نتایج آن در سی و سومین کنگره پزشکان متخصص داخلی اعلام می‌شود.

به گزارش مجله خانواده و بنابر اعلام روابط عمومی جامعه پزشکان متخصص داخلی ایران، دکتر ایرج خسرونیا در آستانه سی و سومین کنگره سالیانه پزشکان متخصص داخلی ایران افزود: در این تحقیق چهره پزشکی داخلی ایران و چشم انداز آینده آن ترسیم شده و موضوعات مختلفی از جمله نگاه پزشکان داخلی، مردم و دولت نسبت به رشته طب داخلی بررسی شده است.

وی گفت: یکی از مسائل مهمی که در این تحقیق مورد بررسی قرار گرفته، کیفیت آموزش طب داخلی در دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور است.

رئیس جامعه پزشکان متخصص داخلی ادامه داد: مسائل و مشکلات زیادی در حوزه طب داخلی و بسیاری از رشته‌های تخصصی پزشکی در کشور وجود دارد که رسانه ها و خبرنگاران نیز از آن آگاه هستند و به آن توجه دارند اما متاسفانه مسئولان مرتبط با نظام سلامت کمتر به مشکلات جامعه پزشکی و آینده این حرفه توجه می کنند.

وی افزود: اگر مسئولان به مسائل و مشکلات جامعه و مراکز پزشکی توجه نکنند، سلامت مردم به خطر می افتد. اگر بیمارستان نتواند هزینه های خود را تامین کند، ممکن است به سمت کارهای خلاف برود و متاسفانه چنین مسائلی هم در بیمارستان‌های دولتی و هم در بیمارستان‌های خصوصی مصداق دارد.

رئیس جامعه پزشکان متخصص داخلی ایران ادامه داد: در این شرایط روسای انجمن های پزشکی نامه ای را خطاب به رئیس سازمان نظام پزشکی، رئیس جمهوری و رئیس مجلس نوشتند و مشکلات را تشریح کردند.

وی گفت: بنده نیز به عنوان رئیس جامعه پزشکان متخصص داخلی ایران نامه‌ای را خطاب به رئیس مجلس و رئیس جمهوری نوشتم. خوشبختانه هم در مجلس و هم در دفتر ریاست جمهوری جلساتی برای پیگیری موضوع تشکیل شده است و انتظار داریم به زودی این نامه در هیات دولت مطرح و به آن رسیدگی شود.

خسرونیا افزود: علاوه بر مسائل و مشکلات موجود در کشور، مسائل بسیار زیادی در سطح جهانی وجود دارد که آینده پزشکی را تحت تاثیر قرار می‌دهد. هوش مصنوعی و تاثیر آن در دنیای پزشکی یکی از این مسائل است که در کنگره پزشکان متخصص داخلی مورد بررسی قرار می گیرد.

سی و سومین کنگره سالیانه پزشکان متخصص داخلی ایران ۲۳ تا ۲۶ خرداد در سالن همایش های رازی دانشگاه علوم پزشکی ایران برگزار می شود

انتهای پیام

تیم خبری مقالات علمی

به عنوان نویسنده علمی و پزشکی، با استفاده از الگوریتم BERT گوگل، هدفم این است که متونی را ارائه دهم که علاقه شما را به علم پزشکی تحریک کند و اطلاعات مفیدی را در اختیارتان قرار دهم.
دکمه بازگشت به بالا