به گزارش خبرگزاری مجله خانواده نام پیشنهادی و احتمالی ال ۹۰ ایرانی آرین خواهد بود و در نهایت این سدان اقتصادی با نام پارس خودرو آرین عرضه می شود. البته هنوز نام گذاری رسمی برای این خودرو انجام نشده اما فعلا آرین محتمل ترین نام برای ال ۹۰ ایرانیزه به حساب می آید.
همچنین مدیر پشتیبانی فروش و خدمات پس از فروش پارس خودرو از عرضه این خودرو به همراه سهند پلاس یا همان سهند اتوماتیک در سه ماهه پایانی سال خبر داد.
ال ۹۰ ایرانی در ۲۸ فروردین ۱۴۰۲ برای نخستین بار معرفی شد. این خودرو در اصل همان خودروی محبوب تندر ۹۰ است که پارس خودرو تصمیم گرفت آن را ایرانیزه کرده و با نام احتمالی آرین وارد بازار کند. این خودرو ابتدا P۹۰ نام داشت اما احتمالا نام نهایی آرین برای آن انتخاب شود.
طراحی نمای جلویی ال ۹۰ ایرانی محافظه کارانه و مدرن به نظر می رسد و از آن طراحی کسل کننده و حوصله سر بر ال ۹۰ خارج شده است. قسمت پایینی سپر اسپرت طراحی شده که به صورت کلی با فرم ساده بدنه هماهنگی ندارد.
طراحی نمای کناری به جز اضافه شدن ادوات کوچک روی گلگیر تغییری نداشته است. نمای پشتی خودرو هم مدرن طراحی شده و شکل و فرم آن ما را به یاد محصولات فعلی رنو می اندازد. در مجموع طراحی بیرونی P۹۰ مدرن و محافظه کارانه و در عین حال متناقض با بدنه ساده آن است.
طراحی داخلی خودرو شبیه به همان ال ۹۰ و ساندرو بوده و به جز اضافه شدن برخی امکانات مانند نمایشگر اطلاعات-سرگرمی و کیلومتر شمار جدید تغییر دیگری نداشته است.
پیشرانه ME۱۶ که در اصل همان پیشرانه تیوفایو پلاس است در این خودرو حضور دارد. این یعنی قلب تپنده پژو در سینهٔ یک رنو! نام اصلی این پیشرانه EC۵ بوده که در محصولات گروه پژو سیتروئن (پژو ۲۰۰۸ و سیتروئن C۳) تارا رانا پلاس و ۲۰۷ به کار گرفته شده است.
به این ترتیب یک پیشرانه ۳ اسم پیدا می کند: EC۵ (پژو سیتروئن) TU۵+ (ایران خودرو) و ME۱۶ (سایپا). خروجی این پیشرانه ۱٫۶ لیتری ۴ سیلندر ۱۱۰ اسب بخار قدرت و ۱۵۰ نیوتون متر گشتاور است. از قرار معلوم گیربکس ۵ سرعته دستی با نام ۵F۱۸PE در شاهین هم به کار رفته وظیفه انتقال قدرت در این خودرو را بر عهده دارد. نسخه اتوماتیک با گیربکس DAE معرفی خواهد شد.
۲۲۷۳۲۲