سلامت و تندرستیکسب و کار برتر

استفاده از کرم‌های روز و شب ضرورت دارد؟

بعد از کرم روز، کرم مرطوب‌کننده و حدود 20 دقیقه بعد، کرم ضدآفتاب باید زده شود. بسیاری از پزشکان متخصص پوست و مو معتقدند هیچ کرمی برای پوست موثر نیست مگر اینکه ممتد و با دقت مصرف شود در غیر این صورت هیچ کرمی با یک بار مصرف‌ معجزه نمی‌کند. یکی از روش‌های مراقبت از پوست، استفاده از کرم‌های روز و شب است اما سوال‌های زیادی در مورد آنها وجود دارد. با دکتر حسین طباطبایی، متخصص پوست و استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران، در مورد اینکه اصلا از چه زمانی و از چه سنی باید مراقبت‌های پوستی را شروع کنیم؟

کرم شب چیست و چه فوایدی دارد؟

در هنگام شب پوست صورت شروع به بازسازی و ترمیم خود کرده و تلاش می کند تا اثر عوامل آسیب زایی که در طول روز به آن وارد شده را خنثی کند. در بعضی از کرم های شب مواد لایه برداری مانند رتینول وجود دارد که در طول شب وقتی خواب هستیم سلول های مرده پوست را از بین می برد و کمک می کند تا پوست بهتر نفس بکشد. همچنین در بسیاری از کرم های شب موادی وجود دارد که باعث لیفت پوست می شود و به زمان طولانی تری برای جذب شدن نیاز دارد.

شب بهترین زمان برای این عملیات است، چون روی پوست هیچ ماده دیگری مانند کرم آرایشی یا  وجود ندارد و منافذ پوست باز است. در واقع بزرگترین تفاوت بین کرم روز و شب این است که کرم های شب نسبت به کرم های روز سنگین تر هستند و بیشتر باعث چرب شدن پوست می شوند. به این خاطر که دیگر روی آن ها از کرم دیگری استفاده نمی کنیم و این چرب تر شدن در طول خواب اهمیتی ندارد. در نتیجه این کرم ها می توانند سرشار از چربی های مفید و مواد تغذیه کننده و ترمیم کننده باشند.

ایا کرم شب را باید در تاریکی زد | عوارض کرم روز و شب | کرم روز و شب چه مارکی خوبه

فواید استفاده از کرم شب چیست؟

  • کرم شب رطوبت مورد نیاز پوست شما را تامین می کند و باعث می شود در هنگام استراحت پوست شما خشک و شکننده نشود. همچنین باعث جلوگیری از ایجاد چین و چروک هم می شود.
  • کرم شب موجب می شود شما راحتی و آرامش از دست رفته پوست خود را بازگردانید و حالت ابریشمی مانندی را بر روی پوست خود حس کنید.
  • استفاده از کرم شب سبب می شود به مرور زمان پوست شما تا دو الی سه درجه روشن تر شود.
  • با افزایش کلاژن سازی در پوست بافت های آسیب دیده پوست شما ترمیم می شود.
  • کرم های شب استاندارد موجب افزایش گردش خون در پوست شما می شوند و کبودی های ناشی از کمبود خون رسانی به پوست از بین می رود.
  • یکی از مهم ترین دلایل استفاده از کرم شب تامین مواد مغذی پوست و تقویت بافت های آسیب دیده ناشی عوامل بیرونی و درونی است.
  • نرمی و منعطف شدن پوست های خشک و شکننده یکی دیگر از مزیت های مهم استفاده از کرم شب عنوان شده است.
  • باعث استفاده از کرم شب روند پیری در پوست شما به تعویق می افتد و شاید شما هیچ گاه شاهد چین و چروک های اضافه بر روی پوست خود نباشید.
  • ترمیم و بازسازی سلول های مرده و آسیب دیده مهم ترین مزیتی است که این کرم دارد.

کرم روز چیست و چه فوایدی دارد؟

برای اینکه با کاربرد و مزایای کرم روز آشنا شویم، ابتدا باید در مورد دلایل پیری پوست و نحوه اتفاق افتادن آن بیشتر بدانیم. پوست ما با افزایش سن با توجه به طبیعت خود تغییر می کند. بخشی از روند پیر شدن پوست خارج از اراده و خواسته ماست و به طبیعت انسان بر می گردد. بخشی دیگر از آن در دایره اراده ماست مثل سبک زندگی، آب و هوایی که در آن زندگی می کنیم، شرایط فردی مثل بیماری ها، استرس های عصبی و… . اگر شرایط زندگی ما باعث شود که به پوست مان صدمه وارد شود، این صدمه بیشتر روی جوانی و سلامت پوست تأثیر می گذارد.

در واقع هرچه پوست بیشتر در معرض صدمه دیدن باشد یا شرایط و عادات زندگی نامناسبی داشته باشیم، این روند سریعتر می شود. مخصوصا از ۵۰ سالگی به بعد که ساخت هورمون استروژن متوقف می شود و کلاژن سازی پوست تحت تأثیر زیادی قرار می گیرد. محققان برای جلوگیری از این روند راهکار های مختلفی پیشنهاد کرده اند. یکی از این راهکار ها برای مراقبت صورت کرم های روز و شب  هستند.

هنگام روز، صورت در مقابل اشعه های UV که از خورشید می تابد قرار دارد، آلودگی هوا زیاد است، استرس های محیطی که در آن هستیم بیشتر است و ممکن است آرایش روی صورتمان باشدبنابراین کرم های روز در درجه اول با هدف محافظت و نگهداری ساخته می شوند. یعنی حاوی SPF برای جلوگیری از آفتاب سوختگی و چروک زودرس، حاوی آنتی اکسیدان برای جلوگیری از آسیب رادیکال های آزاد و همچنین حاوی موادی مثل کافئین هستند که باعث می شوند پوست پر انرژی و سفت به نظر بیاید.

کرم های روز معمولا به این منظور ساخته می شوند که زیر آرایش صورت قرار بگیرند، برای همین یک تفاوت دیگر بین کرم روز و شب این است که درون فرمول آن ها چربی کمتری وجود دارد و اصطلاحا سبک تر از کرم های شب هستند و به راحتی جذب پوست می شوند تا صورت در طول روز بتواند نفس بکشد.

تفاوت کرم روز و کرم شب چیست؟

ترکیبات فوق العاده و منحصر به فرد سبب شده است تا نظر افراد بسیاری به این سمت کشیده شود؛ در نگاه اول و گذرا برخی از افراد این دو محصول یکی هستند، در حالی که چنین نیست و تا از این محصولات در زمان مناسب استفاده نکنید. نظر شما تغییر نخواهد کرد. تفاوت اصلی که میان این دو کرم می توان به آن اشاره داشت SPF موجود در آن است که در کرم های شب به نسبت بیشتر است و علت اصلی کمبود آن در کرم های شب عدم وجود اشعه های خورشید است.

همچنین نسبت به کرم شب بسیار سبک تر است و می توان در طول روز قبل از آرایش و بیرون رفتن از آن بدون هیچ محدودیتی استفاده کرد. دومین تفاوت کرم های روز و شب عملکرد و بافت آن ‌هاست. شما هرگز نمی‌توانید کرم شب را در طول روز استفاده کنید، چون بافت روغنی آن پوست شما را چرب می‌کند و نمی‌تواند از پوست شما در مقابل نور آفتاب مراقبت کند.

سومین تفاوت کرم های روز و شب این است که مصرف کرم روز چون حاوی مقدار کمی مرطوب ‌کننده است و حاوی ترکیبات ضد پیری و مرطوب‌کننده قوی برای تغذیه پوست در طول شب نیست، جایگزین خوبی برای کرم شب نیست.

کرم شب چه تنوعی دارد؟

کرم ضد چروک شب: بیشترین استفاده از کرم شب در امر باسازی کننده پوست می باشد و خاصیت ضد چروک بودن این محصول، به همین دلیل یکی از معیارهای مهم در کرم شب وجود مواد ضد چروک در این محصولات است به نحوی که بعضی از افراد کرم شب را به عنوان کرم ضد چروک شب می شناسند و از آن استفاده می کنند.

کرم روشن کننده شببه دلیل خاصیت لایه برداری ملایم پوست، بدون پوسته ریزی باعث از بین رفتن خطوط سطحی و کم عمق تر شدن خطوط عمیق چروک خواهد شد. از دیگر خاصیت های این کرم جوان سازی پوست، شفاف شدن و کم رنگ تر شدن لک های پوستی و روشن گنندگی در این محصول اشاره کرد.

کرم روز چه تاثیرهایی دارد؟

کرم ضد چروک روز: برای افراد بالای ۴۰ سال برای مراقبت بیشتر و پیشگیری از پیری پوست، بسیار مفید می باشد، که به دلیل خاصیت ضد رادیکالی از پوست در برابر اشعه مضر نور خورشید محافظت می کند.

کرم آبرسان روزدارای خاصیت مرطوب کنندگی پوست نیز می باشد، که چروک های سطحی پوست را از بین برده و مانع از بروز چروک در پوست می شود.

کرم شب ضرری هم برای پوست دارد؟

اگر شما هنگام خواب از مرطوب کننده استفاده می کنید کار صحیحی است. اما استفاده از کرم های نامناسب آسیب شدید و غیر قابل بازگشتی به پوست شما می زند. استفاده منظم از کرم شبانه نا مناسب می تواند پوست را از جذب اکسیژن در طول شب محروم کند و مانع از بازسازی طبیعی آن، سم زدایی و حفظ رطوبت پوست شود.

بسیاری از کرم های شب که ادعا می شود حاوی مواد طبیعی هستند مانند یک کوکتل حاوی مواد شیمیایی سمی هستند که علاوه بر سرعت بخشیدن به پیری پوست، از طریق جریان خون جذب می شوند و منجر به آسیب به سایر قسمت های بدن می شوند.از کرم شب در طول روز نباید استفاده کنید زیرا چربی پوست را تشدید می کند و از پوست در برابر نور خورشید محافظت نمی کند.

این کرم ها مناسب کدام نوع پوست هستند؟

افرادی که پوست چرب دارند، باید از کرم‌ های روز استفاده کنند. ولی به افرادی که پوست خشک دارند توصیه می‌شود که از کرم‌ های روز و شب هر دو استفاده کنند.

کرم ‌روز بزنیم یا مرطوب‌ کننده؟

در پاسخ به این سوال که کرم روز بزنیم یا مرطوب کننده؟ باید بگوییم هر دو! بله هر دو کرم کار خاص خود را انجام می‌دهند و هر کدام را سر وقت خودش باید استفاده کرد. کرم روز را باید بلافاصله پس از این که از خواب بیدار شدید و صورتتان را شستید، استفاده کنید. ولی اگر بخواهید به درستی از پوست خود مراقبت کنید، نباید به این کرم به تنهایی اکتفا کنید. بلکه به کرم‌های دیگری هم احتیاج دارید. کرم مرطوب کننده یکی از کرم‌های واجب برای پوست است چون از خشک شدن پوست جلوگیری می‌کند.

همانطور که می‌دانید خشکی پوست باعث پیر و چروک ‌شدن پوست صورت شما می‌شود. علت این خشکی، هم بالا رفتن سن و هم عوامل طبیعی می‌تواند باشد. پس برای پیشگیری از ابتلا به خشکی پوست حتما لازم است مرطوب کننده مصرف شود. اگر بخواهیم در مورد بیشتر برایتان توضیح دهیم باید بگوییم که این کرم به پوست رطوبت می‌رساند و باید بیش از یک بار در روز از آن استفاده شود. یکی از بهترین کرم‌های مرطوب کننده، هستند که ساخت کشور ایران بوده و به خوبی پوست را آبرسانی و مرطوب می‌کنند.

افرادی که پوست چرب دارند ممکن است بپرسند آیا لازم است ما هم از کرم مرطوب کننده استفاده کنیم؟ بله! حتی اگر کسی پوست چربی هم دارید باید از کرم‌های مرطوب‌کننده بدون ‌چربی استفاده کنید ولی بعد از سن یائسگی، خانم‌ها باید مرطوب‌کننده از نوع چرب استفاده کننده چون بعد از یائسگی چربی پوست کم می‌شود.

چه زمانی از کرم ضد آفتاب استفاده کنیم؟

ترتیب زدن کرم‌های مراقبتی پوست به این شکل است که ابتدا کرم روز زده می‌شود و بعد از کرم روز، از کرم مرطوب‌ کننده روی پوست باید استفاده کرد. حدود 20 دقیقه که از زدن این دو کرم گذشت، باید به سراغ زدن ضد آفتاب بروید. استفاده از ضد آفتاب را هیچ وقت فراموش نکنید حتی در هوای ابری که خورشید در آسمان دیده نمی‌شود! اگر از این محصول استفاده نمی‌کنید همین حالا اقدام به کنید با بهترین قیمت!

استفاده از کرم روز و شب در کنار استفاده از ضد آفتاب نتایج خوبی برای شما در پی خواهد داشت. مطالعات و تحقیقات نشان داده افرادی که منظم، دقیق و مستمر از این کرم‌ها استفاده می‌کنند، چندین سال جوان‌تر از افرادی که از این کرم‌ها استفاده نمی‌کنند، به نظر می‌رسند.

پیشنهاد نویسنده:

نکته مهم: این کرم‌ها را حتما باید زیر نظر پزشک تهیه و مصرف کرد. پس پیش از خرید کرم‌های روز و شب به پزشک متخصص پوست مراجعه کنید تا با توجه به نوع و رنگ پوست، بیماری‌ها و عوامل دیگر، کرم مناسب را برایتان تجویز کند و بعد با خیال راحت از آن استفاده کنید.

چه مارکی از کرم روز و شب رو تهیه کنیم؟

از میان کرم‌های روز موجود در بازار که از کیفیت خوبی برخوردار هستند می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

برای دیدن سایر کرم‌های روز با بهترین قیمت به فروشگاه اینترنتی مو تن رو مراجعه کنید:
از بهترین مارک‌های کرم‌های شب هم می‌توان به لورال، پریم، اوسرین، اسپارک وودن و … اشاره کرد.
باز هم تاکید می‌کنیم پیش از خرید کرم روز و شب بهتر است اول با پزشک مشورت کنید و بعد متناسب با نیاز پوستتان اقدام به خرید کنید. اگر قصد را داشتید کرم لاکچری کوین شب و روز را حتما امتحان کنید.

کرم روز و شب معجزه آسای لاکچری کوین

کرم روز برای جلوگیری از خشکی پوست، باید مرطوب کننده باشد. باید روی صورت روشن باشد تا پوست بتواند نفس بکشد. باید حاوی ویتامین C باشد تا اثر جوان‌کنندگی روی پوست داشته باشد. باید دارای SPF باشد؛ اما نمی‌تواند جایگزین ضد آفتاب شود؛ بلکه باید به عنوان مکمل همراه با ضد آفتاب استفاده شوند. کرم شب نیز باید پوست را تقویت کند و تنش‌های روز را از آن دور کند. کرم روز و شب لاکچری کوین از بهترین محصول ها در این زمینه است که تمام این ویژگی‌ها را داشته و هیچ کدام از مصرف‌کنندگان را تاکنون ناامید نکرده است. شما می‌توانید این محصول فوق‌العاده باکیفیت را از به صورت آنلاین خریداری کنید.

  • ده و جوان کننده بوده و فاقد ضد آفتاب هستند
  • کرم شب از کرم روز سنگین تر بوده و برای افراد دارای پوست چرب و جوش دار معمولا مناسب نیست. این افراد باید با نظر پزشک شروع به مصرف کرم کنند.

سخن آخر

استفاده مداوم از لوازم آرایشی موجب خشکی پوست و از دست رفتن رطوبت پوست می‌شود. استفاده از کرم روز یک لایه محافظ در برابر ترکیبات مضر موجود در کرم ‌های آرایشی ایجاد می‌کند. ترکیبات موجود در کرم روز علاوه بر حفظ رطوبت پوست موجب محافظت از آن در برابر نور خورشید و کاهش روند پیری پوست می‌شود. کرم شب موجب حفظ رطوبت پوست، تغذیه پوست، بازسازی سلول‌های پوستی، نرمی پوست، بازگرداندن خاصیت ارتجاعی پوست می‌شود.

کرم شب با ترکیباتی که دارد مانند اسید هیالورونیک و ویتامین c موجب القای کلاژن سازی در پوست، ترمیم بافت‌های آسیب دیده، افزایش حالت ارتجاعی پوست و کمک به بهبود عملکردهای متفاوت پوست می‌شود. همانطور که در این مقاله از مجله زیبایی و آرایش میس و مستر بیان شد، تفاوت بین کرم روز و شب باعث شده است تا هر دوی این کرم ها مکمل همدیگر بوده و فواید خاص خودشان را داشته باشند. برای داشتن پوستی لطیف تر و جوان تر بهتر است از هر دوی آنها در زمان مناسب خودشان استفاده کنید.

دکمه بازگشت به بالا