ارتقای سیستم مدیریت کیفیت بیمارستان‌ها برای جلب رضایت بیماران

بیمارستان

ارتقای سیستم مدیریت کیفیت بیمارستان‌ها برای جلب رضایت بیماران

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی روسای بیمارستان‌ها را فرماندهان نظام سلامت خواند و بر لزوم ایجاد سیستم مدیریت کیفیت در جهت جلب رضایت بیماران در بیمارستان‌ها تاکید کرد.

به گزارش مجله خانواده، دکتر بهرام عین اللهی در نشست روسای بیمارستان‌های منتخب استان‌های تهران و البرز که در تالار شهید سلیمانی ستاد وزارت بهداشت برگزار شد، گفت: مدیر یک مجموعه حیاتی مانند بیمارستان، باید فرآیندها و نیازها را به خوبی بشناسد تا بتواند با  منابع محدود، بهترین خدمات را ارائه کند.

وی افزود: توقع مردم برای دریافت خدمات کیفی بالا و از طرفی، منایبع ما اندک و محدود است، بنابراین مدیریت منابع،  اهمیت  قابل توجهی دارد که باید با شرایط و ظرفیت‌های موجود تنظیم شود. 

وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: هدف اصلی ما باید ایجاد بیمارستانی در تراز تمدن اسلامی، ایران و جمهوری اسلامی باشد. 

عین اللهی، مولفه‌هایی مانند مدیریت منابع انسانی، پاسخگویی، ارتقای بهره وری، ایجاد شفافیت، پایبندی به اخلاق، معنویت گرایی، رعایت حریم خصوصی بیماران، حضور جهادی و میدانی در صحنه و رعایت استانداردها  را از مولفه‌های ایجاد بیمارستان در تراز تمدن اسلامی، ایرانی و  جمهوری اسلامی ذکر کرد.

وی یادآور شد: بیمارستان‌ها باید دوستدار خانواده و کرامت انسان‌ها باشند و کرامت مردم باید حفظ و رعایت شود .

وزیر بهداشت با ذکر مثالی در این خصوص  گفت:  باید مدیریت کیفیت را سرلوحه قرار داد؛ چرا که گاهی با تغیییر یک فرآیند، بسیاری از مشکلات حل می‌شود. 

به گزاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دکتر عین اللهی در ادامه گفت: در دوران دفاع مقدس، دشمن در خاکریزها قابل مشاهده بود اما در حال حاضر و  در جنگ نابرابر اقتصادی، هدف‌های دشمن و ابزار آن تغییر کرده است و در چنین  شرایطی باید در مقابله دشمن با هوشیاری و درایت عمل کرد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا