حوادث

برآورد خسارت ۲۷۱.۵ میلیارد تومانی سیلاب در کلیبر

مجله خانواده / آذربایجان شرقی فرماندار کلیبر خسارت برآورد شده در سیل اخیر این شهر را بالغ بر 271.5 میلیارد تومان اعلام کرده است.

عدالت حاجی پور سه شنبه شب در مصاحبه خبری گفت: بارندگی های یکشنبه در کلیبر در کوتاهترین زمان به حدود 74 میلی متر رسید و منجر به وقوع سیل شد و متأسفانه سه نفر ناپدید شدند.

به گزارش مجله خانواده ، وی افزود: تلاش های مردم معتبر شهر ، ستاد مدیریت بحران شهر و ایالت و نیروهای امدادی روز دوشنبه اجساد دو فرد مفقود شده و جسد سوم را پیدا کردند. در روز سه شنبه کشف شد.

تسلیت به خانواده های قربانیان ، سیل به جاده های ارتباطی در حدود 12 روستا ، از جمله 20 کیلومتر جاده های روستایی و پل های 20 دهانه ای آسیب رساند که در مجموع حدود 130 میلیارد نفر را در پی داشت. بر این اساس تخمین زده می شود.

حاجی پور سایر خسارات را توضیح داد و آب آشامیدنی هفت روستا نیز قطع شد و به شبکه های داخلی و خطوط برق این روستاها ، به ویژه تصفیه خانه آب آشامیدنی شهید لشکری ​​که 107 روستا را تحت پوشش قرار می داد ، صدمه وارد شد.وی گفت: منطقه آسیب دیده است. 25 میلیارد تومان برآورد شده است.

وی اظهار می دارد: قطع گاز در 10 روستا 5 میلیارد تومان و قطع برق 4 روستا نیز 2.5 میلیارد تومان هزینه دارد.

او اضافه کرد: باغها و مزارع حاشیه رودخانه این شهر از جمله کانالهای آبیاری کشاورزی ، راههای دسترسی و سایر ساختمانها تقریباً 190 میلیارد تومان خسارت دیدند.

فرماندار کلیبر گفت که برق ، گاز و راه های ارتباطی در همه روستاها با کمک تیم های اعزامی از مرکز ایالتی و شهر برقرار شد.

وی اظهار می دارد: در حال حاضر مشکل تامین آب آشامیدنی روستاهای سهریک ، عربشاه خان ، گوار ، چای کندی و شهید لشکری ​​وجود دارد که قرار است تا پایان سه شنبه شب به بهره برداری کامل برسد.

پایان

دکمه بازگشت به بالا