حوادث

“اپراتور پایش هوشمند اعلام حریق” از تکرار حوادث تلخ جلوگیری می‌کند

یکی از اعضای شورای شهر تهران گفت: اپراتورهای هوشمند نظارت بر اعلام حریق می توانند از تکرار حوادث تلخ گذشته جلوگیری کنند.

به گزارش مجله خانواده، مراسم رونمایی از نخستین «اپراتور هوشمند نظارت بر هشدار آتش» با حضور احمد صادقی، عضو شورای اسلامی شهر تهران و هادی محرنیا، معاون شهرسازی و معماری شهر تهران برگزار شد. قدرت الله محمدی مدیرعامل سازمان فاوا و قدرت الله محمدی مدیرعامل سازمان آتش نشانی برگزار شد. نشانی و حسین تهرانی، مدیران عامل شرکت ارتباطات مبین نت برگزار شد.

احمد صادقی در این مراسم گفت: خدا را شکر که امروز شاهد راه اندازی پروژه ای در زمینه اینترنت اشیاء با دوستان خود هستید. این شهر. یک «اپراتور هوشمند نظارت بر سیستم اعلام حریق» با هدف نظارت هوشمند حریق ساختمان‌های شهری می‌تواند در همه شهرهای توسعه‌یافته و البته در شهرهایی که در این مسیر حرکت می‌کنند اتفاق بیفتد.

وی ادامه داد: تصمیم گیری آگاهانه با ایجاد تغییرات اساسی در نحوه تعامل انسان با محیط اطراف و ایجاد توانایی نظارت، مدیریت و بهینه سازی عملکرد سیستم ها و فرآیندها امکان پذیر خواهد بود. در نهایت باعث بهبود کیفیت زندگی انسان می شود.

اعضای شورای شهر تهران افزودند: این ممکن است یک مسئله جدید برای ما باشد، اما جهان بارها و بارها آن را تجربه می کند. همانطور که می دانید عقب ماندگی تاریخی ما در حوزه IOT به ویژه در حوزه فناوری اطلاعات ناشی از تحریم های قبل از انقلاب اسلامی است. اما تاریخ به ما نشان داده است که ملت بزرگ ایران همواره از تهدیدها فرصت ایجاد کرده است و اغراق نیست اگر بگوییم ققنوس وار ظهور کرده ایم.

رئیس کمیسیون شفافیت و شهر هوشمند شورای شهر تهران گفت: شاهد این مدعا این است که حمل و نقل، ورزش، پزشکی و سایر رشته ها با کمک مردم باعث بهبود شرایط زندگی همه شده است. این ناشی از نگاه خلاقانه و علمی نخبگانی است که به خود و کشور ایمان دارند و قله های پیشرفت را یکی پس از دیگری فتح می کنند.

صادقی خاطرنشان کرد: ما شاهد اعلام نظارت هوشمند آتش نشانی ساختمان های شهری در مکان هایی خواهیم بود که چند سال پیش سوختند و مردم سرزمینمان را ماتم کردند. با توجه به این اتفاق ناگوار، نخبگان برای رفع نقص های موجود در زمینه IOT حرکت کرده اند. احتمالاً به این دلیل است که عزیزان ما امروز در کنار ما هستند اگر همین روش در سال 2015 در این ساختمان وجود داشت.

این عضو شورای شهر تهران گفت: ضمن احترام به همه جان باختگان این حادثه تلخ و یاد و خاطره آتش‌نشانانی که داستان فداکاری‌شان برای همیشه در قلب و شایعات مردم ماندگار است، ناگزیر نکاتی در زمینه شهرهای هوشمند دارم. اما از زمانی که این ایده 40 سال پیش به دنیا معرفی شد، شهرهای هوشمند اکنون نوآورانه ترین راه حل جهان برای اینترنت اشیا هستند. لطفاً توجه داشته باشید که در برخی از نقاط جهان فعال است و به سرعت از کپنهاگ در دانمارک در حال گسترش است. که در حال حاضر رتبه اول جهان را دارد تا استکهلم سوئد و زوریخ سوئیس دومین هوشمند دنیا به شهر سنگاپور در همین ردیف توکیو تایپه سئول هنگ کنگ پکن شانگهای کوالالامپور، دهلی نو و بمبئی از آسیا به حساب می آیند.
شهری که بر پایه فناوری اطلاعات بنا شده است، شهرهای هوشمند بر پایه شش عنصر کلیدی بنا شده اند. این شش عنصر هوشمند عبارتند از مردم، زندگی، دولت، حمل و نقل، محیط زیست و اقتصاد.

صادقی تاکید کرد: پروژه‌های شهر هوشمند ما در پنج شهر بزرگ مشهد، اصفهان، تبریز، تهران و اولمیه آغاز شده است، اما حداقل در زیرساخت‌ها و سرمایه‌گذاری برای رسیدن به اهداف مشخص شده از کشورهای همسایه عقب مانده است… همانطور که گفتید، کشورهای همسایه سرمایه‌گذاری سنگینی انجام می‌دهند. در این منطقه، پس لطفا نمانید.

بنابراین شهر هوشمند نیازمند زیرساختی است که بتواند داده ها را از نقاط مختلف شهر دریافت کرده و بین آنها ارتباط برقرار کند. این اولین قدم در یک شهر هوشمند است و باید برای محافظت از حریم خصوصی سطوح مختلف مدیران استفاده شود. با این حال، ما دوباره تاکید می کنیم که برای دستیابی به یک شهر هوشمند به هر شش عنصر کلیدی نیاز است.

رئیس کمیسیون شفافیت و شهر هوشمند شورای شهر تهران گفت: کارگروه و رفع موانع و مقاومت ابزار مهمی برای دستیابی به اهداف بزرگ است که می تواند کیفیت زندگی مردم شهرمان را بهبود بخشد.

به گزارش روابط عمومی شورای شهر تهران، صادقی تاکید کرد: مجهز به سیستم هوشمند مانیتورینگ حریق ساختمان های شهری که توسط جوانان نخبه منطقه طراحی شده است، نه تنها حوادث تلخ گذشته تکرار نخواهد شد. بلکه روزهای پر امید و نشاطی در انتظار مردم شهرمان است.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا