حوادث

اعلام دلیل بوی بد در مسیر فرودگاه امام

آفتاب‌‌نیوز:

“مدیر سازمان مدیریت پسماند جامد شهرداری تهران گفت:” استشمام بوهای نامطبوع در مسیر فرودگاه بین المللی امام هومینی با 18 مرکز همراه است و با اجرای برنامه های مختلف تولید بوی ضایعات ، می توان آنها را به حداقل رساند.

سازمان مدیریت پسماند جامد شهرداری تهران روز سه شنبه اعلام کرد که زین آلدین علیپور گفت: این یکی از اهداف طراحی جام است که باعث کاهش این بو می شود.

مدیر آژانس مدیریت پسماند همچنین با اشاره به بوی نامطبوع مجتمع تصفیه و دفع برای آراد خو خاطر نشان کرد: یک رادو خو بعد از 60 سال تحقیق و دو سال تحقیق به عنوان بهترین مکان برای دفع پسماند انتخاب شد. با این حال ، با گذشت زمان ، هیچ فاصله ای از منظر برنامه ریزی شهر مشاهده نشد. سازه های مختلفی مانند فرودگاه ها و بزرگراه ها در نزدیکی آن ساخته شده است.

وی همچنین با اشاره به جمع آوری زباله ها گفت: “شهروندان برای مدتی مشخص خانه را بیرون می گذاشتند ، اما در خزانه های شهر همیشه می توانستند این کار را در هر زمان انجام دهند.” بود آنها را درون این مخازن قرار دهید. در نتیجه ، سیستم جمع آوری زباله از بین رفته و به دنبال آن پدیده مرموز جمع آوری زباله های خاص به وجود آمد.

“وقتی به داستان موفقیت مخازن در کشورهای دیگر نگاه می کنیم ، می بینیم که این مخازن باید صاحبان داشته باشند: آنها باید در داخل خانه قرار بگیرند و برای زباله های خشک و مرطوب استفاده شوند. آنها باید به طور جداگانه قرار داده شوند. “این طرحی است که در مدیریت شهری این دوره اجرا شده است.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند با اشاره به اجرای طرح جام ، الگوی جدید کاهش پسماند ، گفت: مرحله شروع شده است. در مرحله بعدی ، مراکز MRF (پردازش تمیز) را تا پایان سال در چهار منطقه از شهر فعال خواهیم کرد. با این کار ضایعات بیشتری فشرده می شود ، شیرابه را گرفته و آن را به کمپوست خالص تری تبدیل می کند.

علیپور ، به عنوان مرحله دیگری از برنامه جام ، توانایی هوشمند افزایش یافته برای کنترل پرسنل و وسایل نقلیه را معرفی کرد و اظهار داشت: یکی از مراحل اجرای طرح کاهش زباله ، برنامه ریزی پسماندهای فله ای مانند لاستیک ، شیشه و ضایعات الکترونیکی است. برای این منظور 28 غرفه جام برقی برای پسماندهای الکترونیکی نصب می شود.

وی با اشاره به تولید بالای زباله های ایرانی در مقایسه با میانگین جهانی گفت: “همراه ما تعداد بالایی نسبت به میانگین جهانی نداریم. پسماند در تهران مقدار تولید شده برای هر نفر حدود 600 گرم است و در بسیاری از کشورها به بیش از 1 کیلوگرم می رسد ، اما مشکل این است که مرتب سازی به درستی انجام نمی شود.

دکمه بازگشت به بالا