آیا شعب مجازی هنوز مالیات نمی دهند؟

آفتاب نیوز:

مهمترین چیز این روزها افرادی است که در فضای مجازی رومینگ می شوند و احتمالاً همان تلفن همراه را در دست خود دارند. شیوع یک بیماری (Quaid 19) در کشورهای مختلف ، فضای مجازی را برای همه افراد مهمتر می کند.

Weiners و Influencers یا شاخه های فضای مجازی برای خودشان چه تجارت دارند؟ اسکان افراد و مجبور کردن آنها برای استفاده از فضای مجازی ، همزمان استفاده آنها از رسانه های اجتماعی را دو چندان کرده است.
شعب مجازی از فرصت انتشار تبلیغات در صفحات وب خود بدون تحقیق در مورد کیفیت یا اثرات محصول یا خدمات استفاده می کنند. این شامل شانس و دعا برای بازگشت عزیزان ، سایت های آنلاین پیش بینی فوتبال و کازینو و همچنین فروش حیوانات و جواهرات از جمله موارد دیگر است.

این شاخه های مجازی ، که از هر وسیله ای برای کسب شهرت و سودآوری استفاده کرده اند ، سرانجام راهی پیدا کردند که صدها سال از مسیرهای شبانه طی کنند ، همانطور که گفته می شود. برای درک بهتر موضوع ، بازنشسته ای که 30 سال کار کرده و بعداً فقط یک خانه عشایری را با وام های مختلف خریداری کرده بود ، توانست خانه را به یک وبلاگ نویس رسانه اجتماعی بفروشد که در یک زمان کوتاه سودآور است مقایسه کنید!

اما این تنها مشکل نیست؛ ماجرا از این قرار است که در طول 30 سال خدمت هر یک از کارمندان ، به جای شعب مجازی بدون مالیات ، حقوق ماهانه مالیات می شود و هیچ مکانیسمی برای این مشاغل ایجاد نشده است. .

مقامات مالیاتی از حقوق بازیگران اقتصادی سوء استفاده می کنند

حسین آلیان ، یک اقتصاددان اظهار داشت: با ظهور فضای مجازی ، مشاغل زیادی ایجاد شد و افراد زیادی با راه اندازی یک فروشگاه یا استفاده از خلاقیت خود از این طریق توانستند درآمد کسب کنند. مشاغل نیز با تجارت فضای مجازی مانند فعالیت های کلاهبرداری در ارتباط هستند.

وی تأکید کرد: متأسفانه هیچ مسئولیتی در این زمینه وجود ندارد و تاکنون مشاغل مشغول به فعالیت در این زمینه به درستی ارزیابی نشده است ، در حال حاضر شرایطی وجود دارد که فعالان فضای مجازی داشته باشند. درآمد زیادی دارد. ” و مالیات را پرداخت نکنید ، در حالی که شرکت های نوپا و سایر مشاغل مرتبط با مالیات ، حتی اگر ضرر داشته باشند ، باید دفتر سالانه خود را پر کنند و آن را به سازمان ارسال کنند تا بتوانند پرداخت کنند یا خیر. مالیات بر این مشاغل بپردازید. برای تصمیم گیری

آلیان گفت: “اینفلوئنسرها می توانند یک تجارت کوچک محسوب شوند زیرا آنها نیز مشتری دارند و خدمات پولی را به آنها ارائه می دهند.” کسب درآمد از این طریق در سراسر دنیا رایج است ، اما فعالان این زمینه نیز مانند سایر مشاغل باید مالیات خود را پرداخت کنند.

وی گفت: “آنچه مهم است این است که تنظیم کننده ها فعالان این حوزه را نادیده گرفته اند. عدم جمع آوری مالیات از این مشاغل نوعی نقض حقوق مشاغل وابسته به سازمان امور مالیاتی است.” حتی کارمندان عادی نیز قبل از پرداخت مالیاتشان کسر می شوند.

وی گفت: نهادی که در زمینه مشاغل اینترنتی فعال است ، شورای نظارت بر فعالیت های فضای مجازی در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات است که ممکن است همه امور را کنترل نکند. نبود تصمیم گیرنده و یک نهاد مسئول در این زمینه باعث می شود که شاهد آسیب ها و مشکلات بسیاری باشیم و شاید زمان آن فرا رسیده باشد که یک بخش جداگانه و خاص از مسئولان فوق در نظر بگیریم.

تبلیغات مناسب ابزاری برای بهبود عملکرد محیط کسب و کار است

عباس انوشه ، معاون فناوری مرکز ملی فضای مجازی ، درباره افرادی که علناً اعلام می کنند و از پرداخت مالیات خودداری می کنند ، گفت: “اگر با فعالان این حوزه برخورد نکنیم ، می تواند تأثیرات منفی بسیاری بگذارد. اما در شرایط مناسب ” این می تواند عاملی برای توسعه تجارت باشد ، بنابراین استراتژی ما و سایر سازمان های ذیربط در این زمینه می توانند برای عملکرد آنها حیاتی باشند.

معاون وزیر فناوری مرکز ملی فضای مجازی با اشاره به نقش دولت در اجرای قوانین در این زمینه گفت: دولت با همکاری سازمان های ذیربط باید بر فعالیت های انجام شده و نظارت داشته باشد. درآمد کسب شده در این زمینه. ” مالیات و هزینه های غیر منطقی نباید منجر به از بین رفتن فعالیت در این فضا شود. اعلام فضای مجازی و رسانه های اجتماعی می تواند به تجارت در تجارت پر رونق و منبع درآمد کمک کند.

آشویتس با تأکید بر درآمد عظیم منطقه گفت: “نکته مهم این است که به یاد داشته باشید که این منطقه باید نوسازی شود و این به معنای بسته شدن آنها نیست.” تبلیغات مناسب ابزاری برای بهبود عملکرد فضای کسب و کار ، ایجاد شغل و تولید ثروت است ، اما باید مانند سایر بازیگران اقتصادی و مطابق با قوانین کشور رفتار کرد اما با ریاضت نامناسب می تواند آنها را از این فضا خارج کند.

ما کنترل کاملی بر فعالیتهای تأثیرگذار در فضای مجازی داریم

علی محمدی رئیس روابط عمومی سازمان امور مالیاتی استان تهران گفت: برای نظارت بر فعالیت این وبلاگ نویسان فضای مجازی واحدی وجود دارد که مأمورین مالیات دهندگان نظارت کنند و حساب های بانکی خود را بررسی کرده اند. و معاملات و ایجاد پرونده مالیاتی برای آنها.

آیا شعب مجازی هنوز مالیات نمی دهند؟

وی ادامه داد: حدود 2 سال می گذرد که ما این واحدها را تشکیل دادیم تا فعالیت مؤثرینی را که اکنون در حال کنترل فعالیت خود هستند نظارت کنیم. ما همچنین حق قانونی داریم که فعالیتهای این افراد را طی 5 سال گذشته نظارت کنیم و نرخ مالیات را برای آنها تعیین کنیم.

در نهایت ، محمدی اظهار داشت: ما ردیابی این افراد را خصوصاً از افراد فعالتر شروع خواهیم کرد.

در نهایت ، درست است که فعالیت وبلاگ نویسان مجازی نوعی کار است ، اما باید بخاطر بسپاریم که برخی از این افراد صرف نظر از نوع آگهی یا صحت به این تبلیغات می روند و آن را به همه پیشنهاد می دهند. این نوع فعالیت همچنین منجر به فرار گسترده مالیاتی می شود و حقوق کسانی که به موقع مالیات مشاغل خود را پرداخت کرده اند نقض می کند.

دکمه بازگشت به بالا