جامعه

کمیاب شدن برخی داروهای ایرانی در داروخانه‌ها / سازمان غذا و دارو ناظر باشد، نه مداخله‌گر

رئیس شورای عالی داروخانه ایالت با اشاره به برخی از کمبودهای داروی ایرانی در داروخانه ها ، معتقد است: مدیریت صحیح اداره غذا و دارو در مراحل توزیع ، تولید و واردات: و عدم مداخله منظم وجود ندارد.

مهدی زارایی در مصاحبه با مجله خانواده وی در مورد کمبود داروی کشور گفت: “در بازار داروی ایران کمبود بسیاری از داروها از جمله بیماران سرپایی و کمبود داروهای به موقع وجود دارد که این امر درمان بیماران را دشوار می کند.”

وی معتقد است که زیرساخت های مورد نیاز برای تولید و توزیع دارو در دسترس است ، اما فاقد کنترل مناسب و مداخله منظم در سازمان غذا و دارو در مراحل توزیع ، تولید و واردات است.

زارایی گفت: توزیع جغرافیایی داروها باید بر اساس معیارهای مشخصی باشد که برای جمعیت ، بیماران و غیره مناسب باشد. ساختار سازمان غذا و دارو امکان برنامه ریزی دقیق و فنی را برای تولیدکنندگان و توزیع کنندگان فراهم نمی کند. .. FDA باید یک سیاستگذار و ناظر باشد ، اما متأسفانه ساختار مداخله گرانه سازمان مانع از نشاط صنعت داروسازی می شود.

وی تأکید کرد: “ما از دولت جدید و شورای مشورتی اسلامی می خواهیم که با تهیه قوانین و سیاست های صحیح سازمان غذا و دارو را در مکان مناسب قرار دهند.” علاوه بر این ، برای جلوگیری از تضاد منافع ، مدیران سازمان توصیه می شود که تا چهار سال پس از خروج از سازمان حق کنترل در صنایع دارویی را دارند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا