جامعه

کمپین واکسیناسیون افراد معلول، کم‌برخوردار، معتاد و بی‌خانمان در تهران

مدیر بهداشت شهر تهران گفت: افراد کم درآمد ، مهاجران غیرقانونی ، سوء مصرف کنندگان مواد مخدر و افرادی که در شهرک های غیررسمی شهر زندگی می کنند از طریق کمپین “تهران زنده می شود” واکسینه می شوند.

طبق اعلام این شهر ، زینب نصیری ، رئیس بخش سلامت عمومی شهرستان ، در مورد کمپین “تهران زنده می شود” گفت: “متأسفانه افرادی در تهران هستند که در این طرح شرکت نمی کنند. تهران به همراه افراد وابسته به آن در دستور کار واکسیناسیون این افراد قرار دارد. افراد آسیب پذیر ، مهاجران غیرقانونی ، سوء مصرف کنندگان مواد مخدر ، افرادی که در سکونتگاه های غیررسمی شهر زندگی می کنند از طریق این کمپین واکسینه خواهد شد.

نصیری در مورد اهمیت واکسیناسیون عمومی افزود: واکسیناسیون عمومی زمانی م effectiveثر است که همه افراد جامعه فارغ از موقعیت اجتماعی خود واکسینه شوند. در راستای این کمپین و چنین رویکردی ، واکسیناسیون برای افراد مسن و معلولانی که ممکن است به دلیل شدت معلولیت یا خانه نامناسب واکسینه شوند ، به راحتی واکسینه می شود.

وی در مورد مراحل واکسیناسیون این افراد گفت: اداره بهداشت شهر تهران از هفته گذشته اطلاعات افرادی را که از طریق مرکز معلولان و سالمندان ثبت نام کرده اند ، جمع آوری می کند و پس از بررسی وضعیت ، آنها واکسینه نشده اند ، واکسن سیار هستند ، آنها را به مرکز معرفی می کنم. به

مدیر بهداشت شهر تهران در مورد کسانی که در برابر واکسیناسیون مقاومت می کنند گفت: “یکی دیگر از اقدامات اداره بهداشت شهر تهران در این کمپین متقاعد کردن افراد دارای معلولیت است که تمایلی به واکسیناسیون ندارند. مرکز معلولین علت و سپس مزایای مشاوره و واکسیناسیون مناسب را می پرسد. اطلاعاتی را در این زمینه ارائه می دهد.

نصیری به نحوه اطلاع رسانی در مورد کمپین “تهران دوباره زنده می شود” اشاره کرد و افزود: انجمن افراد دارای معلولیت در اداره بهداشت عمومی شهر تهران در حال حاضر 10 هزار عضو فعال دارد. شهروندان متقاضی واکسن باید در سیستم “کلاه من همسایه من” ثبت نام کنند یا با سیستم 137 تماس بگیرند و کد 6 را شماره گیری کنند تا وضعیت واکسیناسیون را اعلام کنند و به نیروهای متحرک اجازه دهند واکسن را به محل زندگی خود تزریق کنند.

مدیر اداره بهداشت شهر تهران در مورد تعداد افراد آسیب پذیر در تهران گفت: بر اساس آخرین اطلاعات آژانس رفاه و خدمات پزشکی در سال 1995 ، به دلیل مراحل ثبت نام ، تهران میزبان حدود 120 هزار معلول با درجات مختلف است. کشور به عنوان یک فرد معلول به اعلام سازمان های بهزیستی و صدور کارت معلولیت متکی است ، اما متأسفانه این آمار هنوز دقیق نیست و نمی توان از آن به عنوان منبع اطلاعات استفاده کرد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا