جامعه

چند خوراکی مفید برای تقویت ریه‌ها

آنچه می خورید تقریباً در همه ابعاد سلامتی شما از جمله ریه ها تأثیر می گذارد.

به گزارش مجله خانواده ، غذاهای مختلفی وجود دارد که می تواند سلامت ریه ها را بهبود ببخشد ، التهاب و مخاط را کاهش دهد ، ظرفیت ریه ها را افزایش داده و توانایی بدن را در پیشگیری از بیماری های ریه بهبود بخشد.

مراقبت از ریه در زمینه شیوع تاج از اهمیت بیشتری برخوردار است و برای محافظت از سیستم تنفسی خود باید از روشهای مختلفی استفاده کنید. براساس وب سایت “آداب معاشرت” ، برخی غذاها وجود دارند که در تقویت ریه ها بسیار مفید هستند:

موز:

موز سرشار از پتاسیم است و گزینه ای عالی برای بهبود عملکرد ریه ها است. پتاسیم برای سلامتی و عملکرد ریه “ضروری” است. مصرف کافی پتاسیم به خصوص در کودکان به افزایش عملکرد و عملکرد ریه ها کمک می کند. در کنار موز ، آووکادو ، کدو و پرتقال نیز سرشار از پتاسیم هستند.

گوجه فرنگی:

گوجه فرنگی همچنین سرشار از پتاسیم است که برای سلامتی ریه ها ضروری است.

یک مطالعه محققان دانشکده بهداشت عمومی جانس هاپکینز بلومبرگ همچنین نشان داد که رژیم غذایی حاوی گوجه فرنگی باعث کاهش تخریب بافت ریه در افراد سیگاری سابق می شود.

گوجه فرنگی همچنین سرشار از ویتامین C است که نه تنها سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند ، بلکه می تواند به ویژه سلامت ریه را بهبود بخشد. برخی از خواص آنتی اکسیدانی گوجه فرنگی به مبارزه با عفونت هایی مانند پنومونی کمک می کند ، که سلامت ریه را تهدید می کند و از آسیب رادیکال های آزاد به سلول های ریه جلوگیری می کند.

کاروتنوئیدهای گیاهی ، به خصوص لیکوپن گوجه فرنگی نیز به بهبود عملکرد ریه ها کمک می کنند. این ترکیبات برای سلامتی ریه بسیار مهم هستند.

سیب زمینی شیرین:

سیب زمینی شیرین نه تنها منبع عالی پتاسیم است بلکه سرشار از کاروتنوئیدها و آنتی اکسیدان ها مانند گوجه فرنگی و توت ها نیز هست. آنتی اکسیدان ها اثرات رادیکال های آزاد در سلول های بدن را خنثی می کنند ، بنابراین غذاهای سرشار از آنتی اکسیدان می توانند به بهبود سلامت ریه ها در سطح سلولی کمک کنند.

مانند سایر سبزیجات پرتقال ، سیب زمینی شیرین سرشار از ویتامین A است ، از دستگاه تنفسی محافظت می کند و خطر عفونت های ریه را کاهش می دهد.

ماهی روغنی:

از آنجا که بدن ما مواد غذایی را متابولیزه می کند ، ما از اکسیژن برای تولید دی اکسید کربن استفاده می کنیم. نقش اصلی ریه ها قرار دادن اکسیژن در خون و فیلتر دی اکسید کربن است. کاهش سطح دی اکسید کربن عملکرد ریه را کاهش می دهد.

متابولیسم غذایی به استفاده از اکسیژن و تولید دی اکسید کربن نیاز دارد ، اما همه غذاها به اندازه اکسیژن مورد استفاده دی اکسید کربن تولید نمی کنند. به عنوان مثال ، کربوهیدرات ها بیشترین دی اکسید کربن را در مصرف اکسیژن تولید می کنند.

وقتی چربی متابولیزه می شود ، کمترین دی اکسید کربن ایجاد می کند. به طور خلاصه ، اسیدهای چرب امگا 3 در ماهی های چرب مانند ماهی سالمون به کاهش علائم اختلالات ریه مانند بیماری انسداد مزمن ریوی (COPD) و آمفیزم کمک می کند. اسیدهای چرب امگا 3 همچنین دارای خواص ضد التهابی هستند که نشان داده شده است که به طور مؤثر با بیماری های ریه مبارزه می کند.

امگا 3 ماهی همچنین عملکردهای ضد التهابی و قلبی عروقی بدن را بهبود می بخشد. این بدان معنی است که برای التهاب ریه ها و مجاری هوایی مفید است.

ماهی چرب همچنین سرشار از ویتامین D است. ویتامین D یکی از مهمترین ویتامین ها برای سلامت ریه است و از افراد مبتلا به آسم محافظت می کند.

قارچ:

برخی قارچ ها سرشار از ویتامین D هستند ، از جمله قارچ مرغ روی درختان ، تمساح ها ، لوسترها ، صدف و نخود. مصرف بیشتر این قارچ ها به کاهش التهاب راه های هوایی کمک می کند.

قارچ ها به طور کلی برای سلامت ریه ها مفید هستند و در عین حال می توانند سیستم ایمنی بدن را تقویت کنند. قارچ همچنین به طور خاص در ریه ها کمک می کند و به تعادل آب ریه کمک می کند.

تخم مرغ:

تخم مرغ حاوی پروتئین های باکیفیتی است که به حمایت از سلامت ریه ها کمک می کند و به حفظ عضلات تنفسی قوی کمک می کند. از آنجا که ریه ها برای تنفس سخت کار می کنند ، عضلات نیاز به پروتئین بیشتری برای حفظ توده و استحکام خود دارند. پروتئین همچنین از عملکرد سیستم ایمنی و بهبود زخم پشتیبانی می کند.

مانند ماهی روغنی ، تخم مرغ سرشار از ویتامین D و چربی های سالم است و برای سلامتی ریه ها مفید است.

سیب:

یک مطالعه توسط دانشگاه جان هاپکینز نشان داد که یک رژیم غذایی گوجه فرنگی باعث کاهش شکسته شدن بافت ریه در افراد سیگاری سابق می شود ، که این نیز برای سیب مفید بود.

سیب سرشار از کوئرستین است و دارای خواص آنتی هیستامین ، ضد التهابی و آنتی اکسیدانی است که می تواند خطر ابتلا به بیماری مزمن ریه ، آسم و برونشیت را کاهش دهد.

بسیاری از غذاها مانند پیاز ، انگور ، مرکبات ، گیلاس و کبرا سرشار از کوئرستین هستند ، اما سیب به ویژه از این ماده غنی است.

زمان:

آویشن یک داروی مخصوص سرفه است. همچنین به تنفس و گلو کمک می کند. همچنین برای درمان برونشیت توصیه می شود. آویشن را می توان به روش های مختلفی از جمله دم کردن ، استفاده از روغن نباتی و برگ های تازه استفاده کرد.

زنجبیل:

زنجبیل برای سلامتی ریه بسیار مناسب است. زردچوبه و همچنین زنجبیل حاوی “ترکیبات ویژه” هستند که دارای اثرات ضد التهابی قوی هستند. مصرف آنها می تواند آسیب ریه را کاهش داده و از آسیب به DNA و بافت ریه جلوگیری کند.

نه تنها زنجبیل خاصیت ضد التهابی دارد بلکه به آرامش عضلات کمک می کند که به باز شدن راه های هوایی نیز کمک می کنند.

سیر:

سیر آنتی اکسیدان هایی را ایجاد می کند که به محافظت از سلول های ریه و محافظت از آنها در برابر آسیب رادیکال آزاد ، خصوصاً هنگام خام یا به عنوان عصاره ، کمک می کند.

سیر همچنین مسیرهای سم زدایی بدن را تقویت می کند و از فعال شدن سیستم ایمنی بدن ، که از حفره بینی محافظت می کند ، پشتیبانی می کند.

سیر همچنین دارای خاصیت ضد عفونی کننده خفیفی است و به کاهش التهاب ریه و بهبود سلامت ریه ها کمک می کند.

ترب کوهی:

واشاب کوهی و واسبی می توانند سینوسهای ریه ها و مخاط نازک را تحریک کنند. مطالعات همچنین نشان داده اند که ترب کوهی آنزیم های مبارزه با سرطان را فعال می کند.

عصاره قلم استخوان:

استفاده از عصاره قلم در سوپ نودل مرغ باعث سرماخوردگی شما می شود. عصاره مغز استخوان سرشار از مواد معدنی و کلاژن است و گلو را مرطوب نگه می دارد و بدن و سیستم ایمنی را پشتیبانی می کند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا