جامعه

چرا آمار ابتلا و فوتی‌های کرونا واقعی نیست؟

یک اپیدمیولوژیست با اشاره به کاهش آزمایشات PCR برای شناسایی عروق کرونا ویروس ، گفت: “بنابراین ، ما بسیاری از موارد بیماری عروق کرونا ویروس قلب را تشخیص نمی دهیم ، به عبارت دیگر ، موارد بیشتری از آنچه ما گزارش می کنیم وجود دارد.” از سوی دیگر ، مرگ ما به عنوان مرگ قطعی Covid 19 مثبت اعلام شده است. بنابراین ، در واقع هیچ مرگ و میر و هیچ موردی وجود ندارد.

دکتر مسعود یونسیان در گفت وگو با مجله خانواده وی اظهار می دارد: “برای آمارهای تاریخی ، نکته ثابت این است که گزارش عفونت کرونا و مرگ و میر متعاقب آن بر اساس توصیه های سازمان بهداشت جهانی ، شخصی است که آزمایش PCR مثبت داشته باشد ، که به معنی آزمایش است. نتیجه مثبت بود و آزمایش PCR اجرا شد با این فرض ، در نیم ماه گذشته ، حدود 6 یا 7 of آزمایش های ما مثبت خواهد بود. این قبلاً برای هر بیمار 15 بود. یا این بدان معناست که ما 16 آزمایش داشتیم ، و اخیراً این تعداد به کمتر از 3 بار رسیده است به ازای هر بیمار ، این بدان معناست که بیش از 40 of آزمایش ها مثبت است ، که به معنی خبر خوب نیست.

“آنچه گفته می شود این است که ما بسیاری از موارد این بیماری را تشخیص نمی دهیم. به عبارت دیگر ، موارد ما بیشتر از آن چیزی است که ما گزارش می کنیم.” در همین حال ، Covid 19 مرگ و میرهایی که ما به عنوان مرگ قطعی اعلام می کنیم همان موارد مثبت است. بنابراین ، در واقع هیچ مرگ و میر و هیچ موردی وجود ندارد. البته اصل بودن به معنای گزارش نادرست نیست. بلکه طبق تعریف ارائه شده ، باید آزمایش های بیشتری انجام می دادم ، اما به دلایلی این اتفاق نیفتاد.

ایونسیان ادامه داد. “بر اساس گزارش آژانس ثبت نام شهروندان ، تعداد مرگ و میرهای اضافه شده به کشور در سال 1999 بسیار بیشتر از تعداد مشخص مرگ و میرهای اعلام شده در کرونا است ، که می توانید در پرتال رسمی آن نیز به آنها اشاره کنید. می توانید آن را بررسی کنید. شهروند آژانس ثبت نام “

در توضیحات فوق اشاره شد که زمان رسیدن به قله قله پنجم مشخص نیست. از سوی دیگر ، تعداد مرگ و میر معمولاً اندکی پس از افزایش تعداد موارد افزایش می یابد و سپس دوباره کاهش می یابد. بنابراین ، تا زمانی که تعداد موارد کاهش نیابد ، انتظار کاهش مرگ و میر منطقی نیست. قله های چهارم و پنجم افزایش عفونت های اولیه و مرگ و میر بعدی را نشان دادند ، اما به دلیل گزارش ناقص در قله های اول و دوم چنین نبود.

اپیدمیولوژیست ها تاکید کردند: “ما نمی توانیم در مورد اوج مرگ و میر عروق کرونا ویروس اظهار نظر کنیم زیرا نمی دانیم که اوج تشخیص بیمار در قله پنجم کی خواهد بود. هر زمان که هجوم مواردی وجود داشته باشد و این روند چند روز ادامه یابد ، می توان با اطمینان گفت که تعداد مرگ و میر طی یک یا دو هفته کاهش می یابد.

وی در پاسخ به این س ifال که آیا ششمین اوج کرونا ممکن است رخ دهد ، گفت: این که آیا واکسیناسیون است. به نظر می رسد ، جهش یافته های جدید در برابر واکسن هایی که ما می دهیم چقدر مقاوم هستند و … بنابراین ؛ ناشناخته ها بیشتر از آن چیزی است که ما می دانیم. اما آنچه مسلم است این است که ما باید واکسیناسیون را در اسرع وقت ادامه دهیم. اگرچه جهش یافته های دلتا در وهله اول تا حدی در برابر واکسن ها مقاوم هستند ، اما واضح است که واکسیناسیون پیشرفته بیماری ها را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد و واکسیناسیون نیز احتمال جهش های جدید را کاهش می دهد. بنابراین ، اگر نرخ واکسیناسیون اخیر افزایش یافته است ، بخش قابل توجهی از مردم می توانند بمانند و واکسینه شوند ، و خدا خوشحال خواهد شد که اوج ششم تا زمانی که موج جدیدی رخ ندهد رخ ندهد. یا نه چندان جدی.

یونسیان در خاتمه تاکید کرد: “انواع لامبدا در حال حاضر نگرانی عمده ای نیستند ، زیرا در کشورهای دیگر به جز آمریکای جنوبی به سرعت در حال توسعه نیستند. بنابراین ، در حال حاضر هیچ نگرانی جدی وجود ندارد ، اما ما همیشه نگران هستیم و وضعیت را زیر نظر داریم. توالی ژن کافی باید انجام شود ، اما متأسفانه کافی نیست.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا