پلیس دیدگاه «خودش» را درباره حادثه اتوبوس خبرنگاران اعلام کرده، نظر نهایی را «قاضی» می‌دهد

در همین حال ، پلیس گفت یکی از دلایل واژگونی اتوبوس های روزنامه نگار “عدم توجه و بی توجهی هماهنگ کننده های سفر به دلیل کمبود وسایل نقلیه مناسب” بود. اگرچه پرونده اعلام شده است ، قاضی با بررسی همه گزارش ها و مصاحبه با افراد ، نظر نهایی خود را در این مورد اعلام خواهد کرد.

به گزارش مجله خانواده پلیس چهارشنبه (2 ژوئیه) اتوبوس حامل خبرنگار محیط زیست را در حوالی ناکاده واژگون کرد. اطلاعروز سه شنبه (29 ژوئیه) ما گزارشی درباره علل واژگونی اتوبوس برای روزنامه نگاران و سربازان منتشر کردیم. “راننده اتوبوس بی احتیاط بود زیرا نمی توانست وسیله نقلیه را کنترل کند زیرا در پیچ از سرعت مطمئنه فراتر رفته و از شیب فراتر رفته است” (مواد 129 و 130 قانون) نامه لاهور) و کمبود وسایل نقلیه مناسب دلیل بی توجهی هماهنگ کننده سفر و اتوبوس گزارشگر سهل انگار به دلیل بی تجربگی راننده از شرایط جاده و جغرافیای منطقه بدون هماهنگی با ترافیک اعلام شد.

مسعود تجریشی یکی از دلایل واژگونی اتوبوس خبرنگار محیط زیست اعلامیه پلیس مبنی بر “سهل انگاری و سهل انگاری هماهنگ کننده سفر به دلیل کمبود وسیله نقلیه مناسب” بود. مجله خانواده وی گفت: “پلیس از نظر كارشناس مقصر این پرونده را اعلام كرد ، اما قاضی پرونده با بررسی همه گزارش ها و مصاحبه با مردم نظر نهایی خود را در این مورد اعلام كرد. من اظهار خواهم كرد.” قاضی این پرونده از روز دوشنبه (27 ژوئیه) در حال کار بر روی سرنگونی اتوبوس یک روزنامه نگار ، جمع آوری اسناد از آژانس های مختلف مانند پلیس ، آژانس حفاظت از محیط زیست و جمعیت هلال احمر است.

رئیس اداره ملی کار و نماینده تام الاختیار مجری طرح نجات دریاچه ارومیه در ادامه اظهار داشت: روز سه شنبه (29 ژوئیه) ، کمیته شهروندان مجلس تشکیل شد و گزارش های کمیسیون ایمنی راه و پلیس عاشق منتشر شد. در این جلسه شورای شهروندان باید ارائه شود. این گزارش به مواردی مانند آژانس اجاره ماشین ، چگونگی وقوع تصادفات ، امدادرسانی و شرایط جاده پرداخته است.

او افزود: “این گزارش عملکرد جمعیت هلال احمر و تیم نجات را مورد بحث قرار می دهد ، از جمله زمان ورود نیروهای این سازمان به محل حادثه ، زمان ورود نیروها ، نحوه امداد و معالجه و غیره. مشکلی وجود داشت. بحث شد “

تجریشی خاطرنشان کرد: وخامت حمل و نقل عمومی یکی از مهمترین نگرانی های مردم و مقامات در ایجاد ایمنی روانی برای جایگزینی حمل و نقل شخصی در جاده ها و شهرها است. وسایل نقلیه قدیمی فرسوده بودند اما شکایت شخصی به دادگاه اداری ماده 8 قانون هوای پاک را باطل کرد. به دنبال این حکم دادگاه اجرایی دادگستری ، علمای محترم حقوقی شورای نگهبان غیرقانونی بودن قوانین تعیین سن سایش خودرو را حکم کردند. بنابراین ، در جلسه کارشناسی ، آژانس های مربوطه به این نتیجه رسیدند که می توان آیین نامه های لغو شده را با تکرار بازرسی های فنی در مدت زمان کوتاهتری جایگزین کرد.

نتیجه از بین رفتن دوره سایش وسایل نقلیه در چند سال آینده

وی گفت: “به نمایندگی از پلیس راهنمایی و رانندگی و کمیسیون ایمنی راه ، زیرا از بین بردن سن سایش بدون نظارت دقیق در بازرسی های فنی خودرو می تواند منجر به تصادف در چند سال آینده شود.” تا دو هفته بعد ، کمیته شهروندان پارلمان گزارش عمومی را درباره مسائل اخیر حوادث رانندگی به پارلمان ارائه می دهد.

رئیس اداره ملی کار و نماینده کل مجری طرح احیای دریاچه ارومیه با اشاره به دستورات عیسی کارانتری مدیر دفتر برنامه ریزی و ادغام ستاد احیای دریاچه ارومیه در ستاد احیای دریاچه ارومیه حضور دارند. در مقابل ، وی اظهار داشت: “در سه روز اول هفته گذشته ، تمام قربانیان این حادثه ناگوار با چند متخصص به یکی از بیمارستانهای خصوصی معتبر قدیمی ارجاع شدند. بیمارستان آماده است. بخش اضطراری رزرو اتاق عمل و اتاق بستری در موارد اضطراری “با انجام دوباره معاینه بالینی ، خیال من راحت شد که حتی پس از ترخیص از بیمارستان ارومیه و ادامه درمان توانستم تحت درمان قرار بگیرم. نظارت تخصصی

وی افزود: “در روز آخر ، یک روزنامه نگار که نیاز به راهنمایی و روان درمانی دارد توسط روانپزشک بیمارستان ویزیت شد.” مردم ارومیه نیز در حضور همکاران در این ایالت تحت معالجه قرار می گیرند و خداوند خوشحال است که همه این افراد به جز یک نفر را در این هفته آزاد کند. از روز دوشنبه (27 ژوئیه) ، یک جلسه داخلی کامل و پیگیری سیستماتیک با بیمه مرکزی در مورد پرداخت دیه و خسارت را شروع کردیم. در این هفته ، شما را از آخرین نتایج پیگیری خبرنگاران در اتوبوس مطلع خواهیم کرد.

تجریشی گفت: “ما با یک جراح ارتوپدی بیمارستانی ، که وی همچنین یکی از پزشکان پزشکی قانونی کشور است ، در مورد امکان کوتاه شدن مراحل اداری و خوشحال کردن خداوند برای شروع روند خسارات در این هفته گفتگو کردیم.” حوادث جمع آوری می شود ، به تجریشی منتقل می شود ، به آنها تحویل داده می شود و هزینه معادل تجهیزات آسیب دیده را می پردازد.

نیاز به تهیه دستورالعمل هایی برای سفرهای خارج از شهر روزنامه نگاران است

وی در بخش دیگری از سخنان خود ، بر لزوم تدوین دستورالعمل هایی برای روزنامه نگاران و سربازانی که به خارج از شهر سفر می کنند ، تأکید کرد و اظهار داشت: ، این یک مسئله نظارت است. اتومبیل های فرسوده نه تنها هوا را آلوده می کنند ، بلکه از نظر ایمنی می توانند تلفاتی نیز به دنبال داشته باشند و در نتیجه هزینه های بالای نگهداری را به همراه داشته باشند و هم خودروهای فرسوده و هم خودروهای جدید به نظارت فنی کامل نیاز دارند. طبق کمیسیون ایمنی راه ، اتوبوس های روزنامه نگار و سربازان از نظر فنی بازرسی شدند ، از ایستگاه پلیس رابر عبور کردند و اجازه داشتند مسیر را ادامه دهند ، اما به دلیل فرسودگی برخی از وسایل نقلیه عملکرد درستی ندارند.

ماموران امنیتی ستاد احیای دریاچه ارومیه در سفر این روزنامه نگار در حالت آماده باش بودند

در بخشی دیگر از سخنان خود ، تجریشی در پاسخ به سوال مجله خانواده مبنی بر اینکه آیا سازمان حفاظت محیط زیست از بازدید روزنامه نگاران از اولمیا اطلاع دارد یا خیر؟ سازمانهای مستقلی در زمینه هایی مانند امنیت و سایر ویژگی ها وجود دارند. دستگاه مورد استفاده قرار می گیرد ، امنیت زیرمجموعه ستاد مرکزی قطعاً در جریان است و نسخه سفر باید به تمام دستگاه های مربوطه ارسال شود.

وی با بیان اینکه استاندار آذربایجان غربی از سفر این روزنامه نگار بی اطلاع است ، گفت: “بله”. حالا آنها می گویند از آنها بی خبر بودند. توجه به اینكه هر مجموعه در سلسله مراتب اداری و در زمینه اطلاعات مربوط به این سفر چه تعهداتی را انجام می دهد ، چه اقداماتی انجام شده است و اقدامات لازم برای جلوگیری از این حوادث ناگوار ، ضروری است. از آنچه در آینده اتفاق خواهد افتاد. و من دستورالعمل های ویژه ای را تهیه کردم.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا