جامعه

وزیر ارتباطات از نمایشگاه صنعت پست بازدید کرد

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از نمایشگاه صنعت پست، تجارت الکترونیک، لجستیک هوشمند و صنایع وابسته بازدید کرد.

به گزارش گروه ارتباطات و فناوری اطلاعات خبرگزاری علم و فناوری آنا، عیسی زارع پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، همان‌طور که در آیین افتتاح نخستین نمایشگاه صنعت پست، تجارت الکترونیک، لجستیک هوشمند و صنایع وابسته با عنوان «پست سکویی برای همه» وعده داده بود، امروز از این نمایشگاه بازدید کرد.

وزیر ارتباطات در بین بازدید که بیش از ۲ ساعت به طول انجامید با حضور در غرفه‌های حاضر در این نمایشگاه و گفتگو با فعالان و بازیگران صنعت پست، تجارت الکترونیک، لجستیک هوشمند و صنایع وابسته، آخرین تحولات و توانمندی‌های این صنعت را مورد ارزیابی قرار داد.

در جریان این بازدید زارع‌پور در غرفه ارتباط با مشتریان شرکت ملی پست (سامانه ۱۹۳) حضور پیدا کرد و به تماس و درخواست تعدادی از مشتریان پست پاسخ داد.

زارع پور پیش‌تر در آیین افتتاح این نمایشگاه با بیان اینکه شبکه ارتباطی زیرساخت اولیه اقتصاد دیجیتال و تجارت الکترونیک است و تا شبکه ارتباطی وجود نداشته باشد حرف از اقتصاد دیجیتال معنی ندارد، عنوان کرد که کشورمان هم در حوزه دسترسی ارتباطی چه در سطح شهر‌ها و چه در سطح روستا‌ها و هم در حوزه بهره مندی و استفاده از سکو‌ها و پلتفرم‌های بومی جزو کشور‌های پیشرو است.

وی در ادامه ضرورت استفاده حداکثری از فناوری‌های نوین در صنعت پست را مورد توجه قرار داد و تاکید کرده بود: با وجود همه زحماتی که تاکنون کشیده شده معتقدم که تا رسیدن به پست هوشمند فاصله زیادی داریم چرا که باید از قبول مرسوله تا تجزیه و رهسپاری از حداکثر فناوری نوین استفاده شود تا بتوانیم خدمات تضمین شده و قابل اتکایی به مردم ارایه کنیم.

ازجمله اهداف برگزاری نمایشگاه معرفی صنعت پست و دستاورد‌های آن بود. در این رویداد سه‌روزه با برقراری تعامل و ایجاد هم‌افزایی و ساماندهی بازیگران فعال در این حوزه گام بلندی در جهت توسعه و رشد صنعت پست گام برداشته شد. از سوی دیگر در این نمایشگاه پنل‌ها و میزگرد‌هایی با حضور فعالان و مسئولان صنعت پست برپا شد تا علاوه بر ایجاد محیطی گفتمانی برای بیان چالش‌ها، راهکار‌های مناسب برای رفع آن‌ها موردبررسی قرار گیرد.

نخستین نمایشگاه بین‌المللی صنعت پست، باهدف معرفی اکوسیستم پست کشور و گردآوری و هم‌افزایی کنشگران و بازیگران صنعت پست با مشارکت دستگاه‌ها، مراکز و بنگاه‌های مرتبط از روز دوشنبه هشتم خردادماه در مصلی امام خمینی (ره) آغاز به کار کرد. این نمایشگاه تا امروز پذیرایی علاقه‌مندان بود.

دکمه بازگشت به بالا