جامعه

“وام ازدواج” بدون تغییر ، ۵۰ میلیون در لایحه بودجه ۱۴۰۰

معاون جوانان وزارت ورزش و جوانان با اشاره به ارقام “وام ازدواج” در بودجه 1400 ، گفت: شماره وام ازدواج در لایحه بودجه 1400 تغییری نکرده است ، بنابراین همین اعداد و شرایط سال گذشته یعنی 50 میلیون تومان.

محمد مهدی تندگویان بنابراین گفتگو چه زمانی مجله خانواده وی اظهار داشت: مبلغ وام ازدواج برای سال آینده با اعلام بودجه 1400 منوط به تصمیمات نهایی دولت و مجلس خواهد بود. ما امیدواریم که قانون گذاران دستورالعمل های پرداخت مناسب را برای جلوگیری از سو استفاده از وام های ازدواج ایجاد کنند.

وی همچنین از دولت خواست توجه ویژه ای به سهولت بازپرداخت وام ها و اخذ ضمانت نامه ها به دلیل تورم و شرایط اقتصادی اجتماعی داشته باشد تا جوانان در بازپرداخت وام های خود مشکل نداشته باشند.

معاون جوانان ادامه داد: “از سوی دیگر ، آمارها نشان می دهد که طی سه سال گذشته ، با وجود افزایش وام ازدواج و تمدید پرداخت های آنها ، در ازدواج تعداد ازدواج در کشور مشاهده نشده است. همچنین انگیزه ای دائمی برای زوجین برای بچه دار شدن وجود دارد تا بنیان آنها را تحکیم کند ، زیرا این امر علاوه بر ازدواج ، بنیان خانواده و رشد جمعیت آنها را نیز تقویت خواهد کرد. تأکید شده است که به تنهایی نمی تواند مشکلات جوانان را حل کند و خطر کاهش جمعیت را از بین ببرد.

سرانجام ، تندگوبیان بودجه معاون جوانان لایحه 1400 را ذکر کرد. به دنبال شیوع بیماری Covid 19 ، معاون خواستار افزایش 50 درصدی بودجه برای لایحه 1400 شد که بیشتر آن توسط سازمان برنامه و بودجه تصویب شد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا